Home FRAS Campionatul National de Viteza in Coasta-2 VTM: “Sport Masters Year 2012” rezumat după Marele Premiu al Municipiului Sibiu.

VTM: “Sport Masters Year 2012” rezumat după Marele Premiu al Municipiului Sibiu.

Vizualizări: 24438

Sâmbătă, 30 octombrie, Sibiu Rally Team a organizat cea de-a 4-a ediție a „Marelui Premiu al Municipiului Sibiu” la viteză pe traseu montan. Evenimentul a avut loc pe vestitul traseu spre Păltiniș, în zona Curmătura Ştezii.

Reprezentanții echipei timișorene “Sport Masters Year 2012” au fost prezenți, la start, alături de peste 70 de concurenți, 43 nelicențiați și 31 licențiați.

„Marele Premiu al Municipiului Sibiu”, o competiție de viteză pe traseu montan (VTM) – sau cum este denumită popular, viteză în coastă, ramură a sportului auto în care fiecare concurent urmărește să obțină cel mai scurt timp (de unde termenul de viteză) pe un traseu de asfalt cu diferență de nivel, parcurs în urcare (de aici și denumirea de „coastă”).

Ziua de sâmbătă a început, pentru membrii echipei timișorene, cu verificările administrative și tehnice, continuând cu manșele de recunoaștere a traseului, antrenamentele cronometrate și apoi manșele de concurs.

Echipa „Sport Masters Year 2012” a aliniat la start un număr de 5 piloti. O ieșire in decor a făcut ca doar patru dintre aceștia să ducă la bun sfârșit cursa, însă modul în care au acționat, în urma nefericitului eveniment, denotă o excelentă sudare a întregii echipe și poate fi considerată cea mai de preț concluzie, după această etapă. 

Deși nu a fost un sezon complet, pentru niciunul dintre cei 5 participanți, multe evenimente automobilistice fiind încă afectate de situația COVID, echipa timișoreană “Sport Masters Year 2012” a demonstrat că poate să facă față și să se lupte, de la egal la egal, cu adversari mult mai puternici și și-a demonstrat competitivitatea și constanța.

Sportivii echipei “Sport Masters Year 2012” au avut următoarele clasări:

Mira Zaharie (Mini Cooper) – Clasa 1 locul 7 și Feminin locul 3

Cornelia Setyar (Mini Cooper) – Clasa 1 locul 8 și Feminin locul 5

Răzvan Potocean (Renault Clio) – Clasa 2 Licențiați locul 2

Peter Nemeth (Renault 5) – Clasa 2 Nelicențiați locul 6

Alexandru Setyar (BMW 523i) – Abandon

Municipiului Sibiu

„Pentru mine a fost o experiență cu multe emoții, cu un rezultat neașteptat, dar foarte bun! Sunt fericită că am participat la acest eveniment și promit să ne revedem și la alte concursuri. Sunt mândră că fac parte din această echipă și doresc să le mulțumesc organizatorilor și celor care m-au susținut!” ne-a declarat, la finalul competiției, Mira Zaharie.

„A fost un eveniment, care a fost umbrit de ieșirea în decor suferită de către Alex. Dorința lui a fost să continuăm, să încheiem concursul, deși, după momentul cu pricina, concentrarea și grija tuturor au fost redirecționate spre starea de sănătate a lui Alex. Țin să le mulțumesc echipajelor venite la fața locului, arbitrilor cât și celorlalți concurenți care au sosit imediat lângă mașina răsturnată.

Din punctul de vedere al intervenţiei echipelor medicale, doresc să le mulțumesc pentru modul exemplar în care și-au făcut treaba.  Intervenția de descarcare, preluare cu ambulanța SMURD, investigațiile ulterioare cât și transportul spre Timișoara, au decurs impecabil. Mulțumiri speciale organizatorului competiției, domnului Dan Magoș, care s-a implicat personal în toate procedurile ulterioare accidentului. Felicitări organizatorilor,  arbitriilor, sportivilor și tuturor celor care au luat parte la eveniment. “  a declarat Cornelia Setyar.

„Ținand cont că anul acesta am reușit să fiu prezent la startul unei singure etape de viteza în coasta, cea de casă, de pe Valea Domanului, am decis ca pe final de an să fiu prezent pe binecunoscutul traseu de langa Păltiniș, pentru probabil, ultima ieșire de anul acesta. Având în vedere temperaturile scăzute dar și regulamentul competiției, care specifica utilizarea strictă a anvelopelor cu DOT, am considerat evenimentul ca pe o sesiune de teste, pentru a studia comportamentul slick-urilor, de specificatie rally, folosite și în Cupa Dacia”.

„Am găsit un traseu tehnic, cu multe zone denivelate și viraje înșelătoare, dar și o diferenta de nivel foarte mare, specifice mai degrabă unei adevărate probe de rally. O porțiune de drum scurtă, dar extrem de frumoasă și solicitantă, atât pentru pilot cât și pentru materialul de concurs, de fapt un shakedown perfect! Sunt extrem de mulțumit de fiabilitatea de care a dat dovada Clio-ul in condițiile în care, anul acesta, a primit investiții minime, dar și de ritmul avut, fără asumarea de riscuri inutile”.

„Consider că locul 2 la clasa 2 Licentiati vine ca o mica răsplată pentru efortul depus de a fi prezent la start, deși m-am simțit puțin “ruginit” … în nota anotimpului. Felicitări pe aceasta cale câștigătorului clasei, Alexandru Andreoiu dar și tuturor participanților prezenți. Îi transmit multă sănătate colegului de echipa Setyar Alexandru și mulțumesc pe aceasta cale organizatorilor pentru implicare, tuturor partenerilor, echipei SMY2012, spectatorilor prezenți pe traseu și nu în ultimul rand, tuturor celor care au făcut posibilă prezența mea la Marele Premiu al Sibiului. Să ne vedem cu bine, la curse!” ne-a declarat Răzvan Potocean.

„Etapa de la Sibiu este cunoscută pentru traseul spectaculos și zona frumoasă, în care se desfășoară. Mă bucur ca am putut sa particip, chiar dacă a fost o decizie luată pe ultima sută de metrii. A fost o revenire placuta, la volanul mașinii de concurs. Am cunoscut oameni noi, pasionați de acest sport si am apreciat numărul mare de concurenți, chiar dacă am fost surprins de împărțirea diferită, a claselor”.

„Totodată, aș fi apreciat o mai mare atenție din partea organizatorilor, in ceea ce privește verificarea tehnica, înainte de start. Consider că, și  acest gen de competiție, viteza pe traseu montan, necesita mai multă rigurozitate a verificărilor tehnice inițiale. Aș vrea sa închei prin a îi ura multă sănătate colegului de echipa, Setyar Alexandru, și recuperare rapidă, după accidentul survenit. Totodată, îmi rămâne doar să le mulțumesc tuturor celor care au fost alături de noi.”  a declarat Peter Nemeth.

„În ceea ce mă privește, la această competiție, este evident de ce nu am luat locul 1 la general! Am avut o mică problema la mașină, aceasta făcând cunoștință cu o balustradă de beton. E chiar interesant să privești lumea cu capul în jos, pentru că dinamica m-a și întors peste cap. Ca orice pilot responsabil, am la dispoziție multe scuze pregătite, însă motivul accidentului este strict legat de mine.

Aceea secțiune de viraje este una din cele mai frumoase și rapide, din punctul meu de vedere, motiv pentru care am și subestimat intrarea în primul viraj. Consecințele unei simple erori în acest sport sunt clare și le știm cu toții. Condițiile create mi-au adus la cunoștință rapid inevitabilitatea accidentului cu câțiva metri buni înaintea impactului. Astfel, am putut să iau măsurile de precauție pe care le poți evalua într-o situație de acest fel.

Vreau neapărat să menționez: Purtați căștile de protecție, centurile de siguranță și nu uitați să vă sprijiniți cu o mână, atenuând căderea, înainte să vă dați drumul din centură, în cazul unei răsturnări. Revenind la lucruri mai hazlii, m-am simțit un fel de Richard Hammond, dar cu mai multă faimă. A fost o mașină bună, calitate nemțească, chiar și pe plafon fiind, motorul funcționa, l-am oprit chiar eu.

La final, vreau să mulțumesc medicilor și tuturor implicați în asigurarea intervenției în caz de accident la acest eveniment. Au fost de o promptitudine extraordinară. Mulțumesc atât spectatorilor cât și colegilor din echipă, care au fost prezenți în doar câteva secunde, lângă mașina în care mă aflam. Împreună, au reușit să mă scoată din mașină, ulterior urmând drumul la spital și absolut toate investigațiile necesare pentru un astfel de eveniment.

Nota 11 pentru ei dar totodată și pentru colegii din echipă, a căror zi a fost umbrită de acest eveniment, însă au continuat participarea așa cum mi-am dorit. Nesurprinzător aceștia au adus acasă și cupe. Cupa mea este o tija la tibie. Felicitări tuturor concurenților și organizatorilor acestui eveniment, pe care parțial l-am văzut live și ulterior mi-a fost povestit.” ne-a declarat Alexandru Setyar.

„Un eveniment sportiv de excepție la care am participat cu 5 echipaje. Deși a fost un concurs de VTM, pentru mine s-a simțit mai degrabă ca un roller coaster datorită succesiunii evenimentelor: procedurile administrative și pregătirea de start conform planului, accidentul colegului nostru, prima evaluare a stării lui (accidentat dar în afara oricărui pericol) și transportarea la spital pentru investigații suplimentare, continuarea competitiei si cele 2 podiumuri obtinute de spotivii nostri: locul 2 – Clasa 2 Licențiați pentru Răzvan și locul 3 – Femina pentru Mira. Mulțumim organizatorilor, felicitam sportivii și ne indreptam gandurile spre deplina recuperare a colegului nostru ”, a declarat Alin Zaharie, președintele Clubului Sportiv Zaharie și managerul echipei Sport Masters Year 2012

Mai multe detalii despre activitatea echipei puteți obține de pe pagina de Facebook Sport Masters Year 2012 și de pe pagina de Facebook al Clubului Sportiv Zaharie.

Mai multe știri despre  Campionatului Național de Viteză în Coastă găsiți AICI.

Sursa: Comunicat Sport Masters Year 2012
Photocredit: Sport Masters Year 2012 / Luana Mihailescu / Laurentiu Pienariu
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version