Home F1 Verstappen, Bottas şi Norris pe podium la Marele Premiu al Austriei

Verstappen, Bottas şi Norris pe podium la Marele Premiu al Austriei

Vizualizări: 10182

Pentru a doua oară la Red Bull Ring, Max Verstappen s-a bucurat de o călătorie senină spre victorie, conducând fiecare tur din Marele Premiu al Austriei din pole position – spre deliciul miilor de fani îmbrăcați în portocaliu care s-au adunat pentru a-l înveseli la a treia sa victorie consecutivă.

Spre deosebire de Marele Premiu al Stiriei, Verstappen nu s-a confruntat cu nici o amenințare reală din spate, chiar având suficient timp pentru a face o oprire la boxe suplimentară cu 10 ture înainte de final pentru a asigura un punct suplimentar pentru cel mai rapid tur – și un prim „weekend de grand slam”, cu pole, cel mai rapid tur și victorie.

În spatele său, rivalul campionatului, Lewis Hamilton, și-a făcut locul până în P2 de pe P4 pe grilă, înainte ca daunele aerodinamice, preluate prin alergarea peste bordurile de ieșire, să-i încetinească progresul, permițându-i atât colegului de echipă Mercedes Valtteri Bottas, cât și lui Lando Norris de la McLaren să treacă.

În ciuda presiunilor puternice din partea lui Norris, care a primit distincțiile pentru pilotul zilei, Bottas a rezistat pentru P2, pilotul McLaren ocupând un al treilea podium al sezonului în P3. Hamilton a rămas pe locul patru, dar a scăzut de la 18 la 32 de puncte în spatele lui Verstappen în clasamentul piloţilor.

Red Bull ar fi putut avea o zi și mai bună, dacă Sergio Perez nu ar fi avut o cursă atât de plină de evenimente de pe locul trei pe grilă. După o mașină de siguranță timpurie, apelată în primul tur, când Esteban Ocon a fost forțat să-și parcheze Alpine-ul din cauza daunelor suferite lovind Alfa Romeo-ul lui Antonio Giovinazzi în virajul 3, Perez l-a atacat pe Norris pentru P3.

Ocolind exteriorul, Perez a fost forțat să se retragă, iar Norris a primit o penalizare de cinci secunde. Cu toate acestea, Perez va elibera mai târziu Ferrari-ul lui Charles Leclerc de pe drum exact în același loc și va ridica o penalizare identică, înainte de a-i face același lucru lui Leclerc în virajul 6 și de a primi o penalizare suplimentară.

Asta a însemnat că, în timp ce Perez a trecut linia în P5, el a fost clasat în P6, alături de Carlos Sainz de la Ferrari – care a propulsat ordinul cu o încărcare întârziată strălucitoare după o lungă perioadă de deschidere – ocupând locul cinci.

Daniel Ricciardo de la McLaren, Leclerc, Pierre Gasly și Fernando Alonso au completat primii 10, acesta din urmă luând poziția finală a punctelor de la George Russell în penultimul tur, refuzând britanicului un prim punct cu Williams.

Mai în spate a existat o dramă în ultimul tur, Kimi Raikkonen, Alfa Romeo, s-a ciocnit cu Sebastian Vettel, de la Aston Martin, în timp ce disputau P12. Dar pentru majoritatea fanilor din jurul pistei, era vorba despre omul care a terminat în P1…

Pe fondul temperaturilor calde cursa a început, Verstappen conducând în primul viraj, deoarece toți urmăritorii au avut un start curat – în afară de George Russell care, căutând un prim punct pentru Williams, a scăzut imediat de la P8 la P12.

Cu toate acestea, nu după mult timp, a fost chemat un Safety Car, cu Esteban Ocon forțat să se retragă din cursă cu daune, pentru a finaliza un al doilea weekend succesiv de uitat. Francezul, care a început un P17 dezamăgitor, a fost prins între Haas-ul lui Mick Schumacher și Alfa Romeo-ul lui Antonio Giovinazzi şi a ieşit din acul de păr cu suspensia față ruptă.

Cursa a început din nou în turul 4, iar Perez din P3 nu pierde timp în atacarea lui Norris pentru P2. După o primă privire în exterior la virajul 1, mexicanul a încercat din nou exteriorul la virajul 4. Cu toate acestea, Norris şi-a menţinut poziţia și l-a îndepărtat pe Perez de pe pistă, pilotul de la Red Bull plângându-se că a fost împins în timp ce s-a întors de pe pietriș în P10.

Verstappen, Bottas şi Norris pe podium la Marele Premiu al Austriei

În mijlocul dramei, Bottas l-a întrecut scurt pe Hamilton pentru P3, dar britanicul a revenit şi încerca acum să treacă de Norris, al cărui coechipier Daniel Ricciardo și-a oferit o mare șansă de a obține puncte saltând la P9 din P13 pe grilă. .

În turul 10, Verstappen și-a deschis avantajul cu 3.6s față de Norris și 4.5s față de Hamilton, în timp ce campionul mondial a transmis prin radio că se luptă să stea în urma McLaren-ului. El va rămâne în urmă până la turul 20, când în cele din urmă a forțat să treacă în virajul 4, Norris remarcând că frânele lui Hamilton au fost aprinse în timp ce trecea cu mașina, Hamilton luându-și din timp pentru a spune echipei sale ce bun pilot este Norris.

Într-o dublă nenorocire pentru pilotul McLaren, imediat ce a fost întrecut de Hamilton, i s-a aplicat o penalizare de cinci secunde pentru incidentul dcu Perez – deși echipa sa a ales să aștepte până la turul 26 pentru a-și informa pilotul, care a replicat: „La ce se aștepta tipul când a ales să meargă prin exterior?”

În această etapă, toți piloţii care începuseră cu softs – atât AlphaTauri, cât și ambele Aston Martin – se opriseră pentru pneuri noi, deși Yuki Tsunoda trecuse peste linia albă de la intrarea în boxe, câștigându-și o penalizare de cinci secunde. El va repeta greșeala mai târziu în cursă pentru a pune capăt oricărei speranțe de puncte.

În turul 30, Norris a decis că este timpul pentru cauciuc proaspăt, Mercedes l-a instruit pe Valtteri Bottas – alergând în spatele lui Norris în P4 – să-l urmeze pe britanic, știind că va trebui să își pedepsească penalizarea înainte ca anvelopele să poată fi schimbate. Bottas a avut astfel timp să preia anvelope noi și să iasă înaintea lui Norris – spre nemulțumirea pilotului McLaren.

O tură mai târziu, Hamilton a oprit pentru cauciucurile dure, cu Red Bull – care l-a oprit pe Verstappen pentru aceleași cauciucuri o tură mai târziu.

A devenit evident după oprire că Hamilton se lupta pentru ritm, echipa sa diagnosticând rapid că a suferit „daune la suprafețele aeriene spate”.

Pe măsură ce Bottas și Norris au intrat în vizor, totul a rămas în acțiune, în timp ce Gasly, Ricciardo, Perez și Leclerc și-au continuat lupta. În turul 41, Leclerc a plonjat în exteriorul lui Perez în virajul 4, la fel cum mexicanul i-a făcut şi lui Norris în primele etape. Rezultatul a fost același, cu Leclerc care a fugit în pietriș și Perez primind o nouă penalizare de cinci secunde, pentru a fi adăugat la timpul său la sfârșitul cursei.

Pe măsură ce cursa s-a mutat în etapele finale, Bottas și Norris au ajuns în spatele mașinii lui Hamilton, lui Bottas i s-a spus inițial să nu depăşească. Dar, temându-se de amenințarea lui Norris, Mercedes nu a avut altă opțiune decât să-l lase pe Bottas să-l atace pe Hamilton, cu o instrucțiune de a „inversa pozițiile” care urmează imediat și Bottas se mișcă înainte în turul 52. O tură mai târziu, Hamilton a oprit pentru cauciuc proaspăt, concentrându-se pe menținerea P4 și limitarea daunelor din campionat.

În față, nu au existat astfel de probleme pentru Verstappen, care avea atât de multă marjă în mână încât și-a permis să se oprească pentru a doua oară și să iasă cu 7,2s în fața lui Bottas, cu anvelopele proaspete necesare pentru a garanta cel mai rapid tur.

Acțiunea nu se terminase totuși. După ce a început cu anvelopele dure și a fost ultimul care s-a oprit, Sainz a fost taxat. A intrat rapid în spatele coechipierului Leclerc, de care a reuşit să treacă, înainte de a-l depăşi şi pe Ricciardo pentru P6, cu un singur tur rămas din cursă.

Celălalt spaniol din grilă, Fernando Alonso, se afla într-o poziţie similară, întrecându-l târziu pe George Russell pentru P10. Neavând chef să piardă alte locuri, Russell l-a ținut înapoi pe Raikkonen, care a condus în mod similar o lungă perioadă de deschidere, finlandezul fiind implicat apoi într-un incident cu fostul coechipier Sebastian Vettel, în timp ce ieșeau din virajul 4 în ultimul tur.

Duo-ul s-a ciocnit și amândoi au derapat în pietriș, administratorii de cursă anunțând o investigație imediată.

Dar ziua i-a aparținut lui Verstappen, care și-a declarat victoria „chiar mai bună decât săptămâna trecută” și și-a afirmat statutul de favorit în campionat.

Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!

 

Sursa: Formula 1
Photocredit: Formula 1
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version