Latest Posts

Cursa de duminică a fost complet nebună: Verstappen are o mână pe trofeul de campion mondial!

Vizualizări: 3630

O victorie într-o cursă incredibilă: Max Verstappen triumfă în Brazilia în fața celor doi Alpine – Lando Norris a fost învins crunt pe locul șase

Campionul în exercițiu Max Verstappen (Red Bull) a arătat o cursă furibundă pentru a recupera în condiții meteorologice extrem de rele și a sărbătorit prima sa victorie în Marele Premiu de la Barcelona în iunie.

După o sesiune de calificări nefericită pentru el duminică dimineață, în care și-a asigurat doar locul 17 pe grila de start (tot din cauza unei penalizări de motor), Verstappen a străbătut plutonul încă din prima secundă ca și cum ar fi fost un cuțit încins, iar adversarii săi o bucată de unt. Și, în cele din urmă, a câștigat cursa, care a fost scurtată la 69 de tururi, în fața senzaționalului duo alpin format din Esteban Ocon și Pierre Gasly.

verstappen

Pe de altă parte, Lando Norris (McLaren), autorul pole-position-ului, a pierdut startul în fața lui George Russell (Mercedes), a avut ghinion cu momentul steagului roșu, care i-a oferit lui Verstappen o oprire „gratuită” la boxe, și apoi a făcut și el una sau două greșeli, astfel că în cele din urmă a trecut linia de sosire doar pe locul șase.

Posibil o decizie preliminară în campionatul piloților, deoarece cu trei Mari Premii înainte de final (inclusiv un sprint în Qatar), Verstappen îl conduce acum pe Norris cu 62 de puncte. Un avans aproape inexpugnabil dacă lucrurile decurg în mod rezonabil, ceea ce înseamnă că, teoretic, el poate încheia afacerea în Las Vegas, peste trei săptămâni.

Russell, a fost în frunte până la oprirea la boxe puțin prea timpurie, a terminat al patrulea, în fața lui Charles Leclerc (Ferrari), Norris, Yuki Tsunoda (Racing Bulls), Oscar Piastri (McLaren), care a primit o penalizare de zece secunde pentru o coliziune cu Liam Lawson (Racing Bulls), dar a terminat totuși al optulea, chiar în fața lui Lawson. Iar ultimul punct i-a revenit lui Lewis Hamilton (Mercedes).

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Un rezultat de cursă cu rezerve, deoarece mai multe investigații sunt încă deschise la linia de sosire. Împotriva ambelor Mercedes, pentru că este posibil ca presiunea pneurilor să fi fost modificată fără permisiune. Și împotriva lui Russell, Norris și ambilor Racing Bull, pentru o încălcare a procedurii la al doilea start.

Lista abandonurilor a fost lungă. Carlos Sainz (Ferrari) a provocat un accident la scurt timp după repornirea mașinii de siguranță. Franco Colapinto (Williams) a provocat un accident puternic la start și la sosire. Nico Hülkenberg (Haas) a primit un steag negru pentru că a utilizat asistență externă după un derapaj. Iar Lance Stroll (Aston Martin) nici măcar nu a reușit să parcurgă turul de încălzire.

verstappen

De ce au fost doar 17 monoposturi pe grila de start?

Alexander Albon (Williams) nu a putut lua parte la cursă. După accidentul său grav din calificări, mașina nu a putut fi reparată la timp. Și Sainz a plecat de la boxe, tot după un accident în calificări.

Stroll s-a accidentat și el în calificări, care au fost amânate pentru duminică dimineață, dar monopostul său a fost pe grilă înainte de primul tur de încălzire. În turul de încălzire, la virajul 4, roțile din spate s-au blocat, a lovit un banner publicitar, a rămas blocat în pietriș – și nu a mai putut continua.

În timp ce Norris și restul plutonului așteptau al doilea tur de încălzire, la semafor a fost afișat un mesaj uriaș „Start întrerupt”. Dar Norris a pornit oricum – și a tras după el monoposturile aflate imediat în spatele său, care au pornit și ele.

Mai în spate, Valtteri Bottas (Sauber) și-a dat seama că de fapt nu era permis să pornească acum, motiv pentru care toate monoposturile din spatele lui Bottas au pornit mult mai târziu. Norris abia a revenit în pole position înainte ca comisarii să demareze deja o anchetă privind încălcarea regulilor procedurii de start.

Nu numai împotriva lui Norris, de altfel, ci și împotriva lui Russell, Tsunoda și Lawson – cu anunțul că cazurile vor fi investigate numai după încheierea cursei. Acest lucru a însemnat că era clar chiar înainte de start că nu va exista un rezultat fiabil al cursei la sosire.

Întâmplător, Russell ar putea avea probleme de două ori. Mercedes a lăsat presiunea aerului din pneuri în timpul pauzei de zece minute dintre cele două încercări de start, ceea ce nu este permis de regulament și a fost raportat comisarilor de cursă de inspectorul FIA Jo Bauer.

În orice caz, cursa nu a putut fi pornită imediat după al doilea tur de încălzire, dar startul a trebuit să fie anulat din nou și amânat cu zece minute.

verstappen

Cum a început cursa odată ce a fost în cursă?

Dacă Norris va primi sau nu o penalizare nu a fost clar atunci când startul a funcționat în cele din urmă. Dar Russell a avut cel mai bun start, conducând plutonul în primul tur în fața lui Norris, Tsunoda, Ocon și Lawson. După șase tururi, Russell și Norris aveau deja un avans de peste patru secunde față de spate.

În spatele lor, Verstappen a concurat în ritm de șapte mile încă de la început. El era deja în fața lui Perez în primul viraj, chiar dacă Perez plecase al doisprezecelea, iar Verstappen al 17-lea. Cursa era abia la al treilea tur când liderul campionatului a pătruns pentru prima dată în top 10 după o manevră de depășire fără compromisuri împotriva lui Hamilton.

Cu toate acestea, în primele trei tururi, el deschisese deja un decalaj de peste zece secunde față de lider, motiv pentru care Verstappen a menținut presiunea. În turul 5, el l-a prins apoi pe Gasly și era al nouălea, iar la scurt timp după aceea a scăpat și de problema lui Alonso.

În turul 10, l-a depășit și pe Piastri, deși îl studiase pe acesta timp de un tur înainte. Este posibil să fi crezut că este nevoie de prudență, mai ales față de coechipierul lui Norris. Și imediat ce Verstappen a depășit McLaren-ul, a stabilit cel mai bun timp absolut în sectorul al doilea.

Cursa de recuperare a continuat cu pași repezi: în momentul în care Verstappen l-a depășit pe Perez în turul 11, el era la 11,4 secunde în spatele lui Russell. „Max este într-o ligă a lui”, a declarat fostul pilot Red Bull Christian Klien.

De ce a fost penalizat Bearman?

Bearman a fost penalizat cu zece secunde pentru că a provocat o coliziune cu Franco Colapinto (Williams). „De ce? Nici măcar nu a pierdut timp”, a spus furios pilotul Haas. Colapinto a mers mai departe neimpresionat și l-a depășit pe Hamilton puțin mai târziu în lupta pentru locul 12, în aplauzele frenetice ale publicului sud-american.

Între timp, Hamilton a bombănit la radioul de la boxe că monopostul este imposibil de pilotat și a alunecat în afara pistei la un moment dat. Între timp, ploaia a devenit ceva mai puternică decât la începutul cursei și, conform radarului meteorologic, urma să rămână așa pentru moment.

verstappen

Cum a continuat cursa de recuperare a lui Verstappen?

Chiar înainte de turul 15, Christian Klien a zărit în transmisiunea live: „Cred că Verstappen este în lupta pentru victorie astăzi”. Pilotul Red Bull a redus decalajul față de Leclerc într-un timp foarte scurt și era acum pe pachetul Tsunoda-Ocon-Leclerc.

În timp ce Verstappen a rămas pentru moment în spatele lui Leclerc pe măsură ce ploaia se întețea, Norris devenea încet-încet nerăbdător în față. Inginerul său de cursă i-a transmis prin radio: „Credem că suntem mai rapizi decât el, dar nu-l putem depăși. Așa că vom câștiga doar pe pneuri”.

În turul 24 al cursei, care a fost scurtată de la 71 la 69 de tururi, Leclerc a fost primul pilot de top care a intrat la boxe și a colectat un set nou de pneuri intermediare. În același timp, Norris a îndemnat și el la o oprire pe radioul de la boxe al McLaren, care a fost respinsă de postul său de comandă. Acest lucru l-ar fi aruncat înapoi în traficul de la mijlocul clasamentului.

Cum s-a produs schimbarea liderului în Marele Premiu?

Evenimentele s-au succedat rapid în turul 27: Ploaia a devenit brusc mult mai puternică, Ocon l-a depășit pe Tsunoda și era acum al treilea, iar Hülkenberg, fără nicio vină din partea sa, a ieșit de pe traseu în virajul 1. Acest lucru a determinat organizatorii cursei să activeze mașina de siguranță virtuală.

De la Piastri încoace (penalizare de zece secunde pentru coliziunea cu Lawson), toată lumea a profitat de ocazie pentru a schimba pneurile sub VSC. Apoi, Hülkenberg a repornit brusc, VSC-ul a fost dezactivat, iar Russell și Norris au intrat pentru a lua pneuri intermediare noi. Acest lucru a însemnat că Ocon era acum lider în fața lui Verstappen și Gasly, care nu schimbaseră încă pneurile.

Întâmplător, incidentul l-a costat cursa pe Hülkenberg. Acestuia i s-a arătat steagul negru pentru că nu a putut să repornească decât cu ajutorul personalului de siguranță al pistei, deoarece lovise un val: Descalificare.

În turul 30, Norris l-a depășit pe Russell pe o ploaie din ce în ce mai extremă, plasându-l pe locul patru, fiind cel mai bine plasat pilot cu o oprire la boxe. Practic în același timp, mașina de siguranță a ieșit pe pistă pentru a strânge plutonul, deoarece condițiile deveneau din ce în ce mai periculoase.

Ghinion pentru cei doi Racing Bull, care au fost singurii piloți care au trecut la pneuri full wets în loc de intermediare. Avantajul pe care l-ar fi avut cu pneurile cu profil mai înalt a fost neutralizat de mașina de siguranță.

Verstappen s-a plâns la radioul de la boxe: „Nu pot face față! Alo, director de cursă! Roșu! Abia pot să țin monopostul drept”. Nu este de mirare, deoarece ar fi putut schimba pneurile „gratuit” dacă cursa ar fi fost complet întreruptă.

verstappen

Deci, de ce a existat într-adevăr o întrerupere?

Verstappen a obținut ceea ce și-a dorit. Dar nu pentru că directorul de cursă Niels Wittich i-a ascultat radioul de la boxe. Ci pentru că Colapinto s-a prăbușit în curba spre stânga de pe linia dreaptă de start-finiș. Argentinianul a pierdut controlul Williams-ului său în timp ce accelera la ieșirea din ultimul viraj, oferind echipei sale și mai mult de lucru în cele trei săptămâni până la Las Vegas.

Acum, Ocon era lider în fața lui Verstappen, Gasly, Norris, Russell și Tsunoda în primii șase, iar Norris a spus, destul de blând, la radioul de la boxe: „Cred că toată lumea are dreptul la o schimbare gratuită a pneurilor acum, nu?” La care inginerul său de cursă a răspuns: „Pot, da”. Și Russell nu a fost, de asemenea, amuzat: „Ți-am spus eu! Ar fi trebuit să rămânem afară”.

Cum a fost reluată cursa?

Cursa a fost reluată, însă în spatele mașinii de siguranță nu cu un start în picioare din cauza condițiilor meteorologice dificile. Mai în spate, mai multe monoposturi, inclusiv Bearman și un Sauber, au derapat de pe pistă. Norris a derapat și el și a coborât pe locul cinci, în spatele lui Russell.

Vizibilitatea era zero – „un zbor absolut orb”, a remarcat cu îngrijorare comentatorul Andreas Gröbl. Verstappen a transmis prin radio: „Nu văd nimic”. Doar Ocon, fruntașul clasamentului, nu avea spray în fața sa – și s-a folosit de acest lucru pentru a se distanța cu trei secunde de Verstappen & Co. în primele două tururi.

În turul 36, Bearman a zburat în câmp și și-a dărâmat aripa față, care fusese schimbată în timpul fazei roșii, dar a reușit să continue cu propriile forțe. Un semnal de alarmă cu privire la cât de repede se pot întâmpla lucrurile. Bearman a continuat fără să se oprească pentru reparații, imediat a alunecat din nou și era acum doar pe poziția a 16-a și ultima.

În turul 39 a venit rândul lui Sainz, tot în câmp, iar de data aceasta organizatorii cursei nu au ezitat și au activat imediat mașina de siguranță. Pilotul Ferrari a frânat pe linia albă înainte de virajul 8 și s-a prăbușit în bariera de pneuri. Un final amar, la doar o săptămână după victoria triumfală din Mexic.

Cursa a fost redeschisă la începutul turului 43. Iar diferența în duelul indirect din campionat s-a mărit și mai mult: În timp ce Verstappen s-a strecurat pe lângă Ocon cu o manevră irezistibilă înainte de Senna-S, Norris a alunecat de pe pistă în același loc și a coborât pe locul 7.

Verstappen avea acum cea mai bună priveliște și a profitat din plin de ea. După doar un tur, el îl lăsase deja pe Ocon în urmă cu 1,6 secunde. În turul 47, avea deja 3,5 secunde avans. Și, de asemenea, a stabilit cel mai rapid tur al cursei până la acel moment.

Acum Verstappen era de neoprit. Cu zece tururi înainte de final, acumulase un avans de peste zece secunde cu o serie întreagă de tururi rapide. Singurul lucru interesant rămas era lupta pentru locurile de pe podium. Din jurul turului 60, Russell a exercitat din nou o presiune considerabilă asupra lui Gasly, care era în fața sa.

În cele din urmă, însă, nu s-a mai întâmplat nimic. Verstappen a câștigat Marele Premiu cu 19,5 secunde în fața lui Ocon și Gasly, care și-a asigurat astfel cel mai bun rezultat de până acum pentru echipa Alpine.

verstappen

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

 

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss