Home Endurance 24h Series Vanthoor: BMW trebuie actualizat pentru a fi constant în top în 2025

Vanthoor: BMW trebuie actualizat pentru a fi constant în top în 2025

Vizualizări: 6627

Dries Vanthoor crede că BMW va trebui să îmbunătățească M Hybrid V8 în timpul iernii pentru a fi în mod constant în frunte în 2025 – Șeful departamentului Sport Roos vede lucrurile altfel

BMW devine din ce în ce mai bun în anul său de debut în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) și chiar a sărbătorit prima sa clasare pe podium la ultima cursă din Fuji. Cu toate acestea, pilotul de uzină Dries Vanthoor nu crede că BMW M Hybrid V8 va fi capabil să concureze constant în frunte anul viitor dacă nu se fac actualizări în timpul iernii.

„Nu, cred că avem nevoie de niște upgrade-uri pentru a face asta și trebuie să lucrăm la asta acum”, a declarat belgianul. „Să vedem ce upgrade trebuie să facem mai întâi, dar cred că trebuie să facem asta”.

Cu toate acestea, acest lucru s-a întâmplat înainte de cursa de la Fuji, când Vanthoor a terminat pe locul doi împreună cu Marco Wittmann și Raffaele Marciello. Dar chiar dacă BMW a sărbătorit recent o victorie în doi la cursa IMSA de la Indianapolis, mașina LMDh are în mod clar unele puncte slabe care trebuie eliminate pe parcursul iernii.

„Cred că este necesar să folosim jokerii Evo, dar îi folosim cu înțelepciune pentru că avem doar câțiva în omologarea mașinii”, ne reamintește belgianul. „Vrem doar să le folosim cât mai mult posibil. Le folosim cu adevărat pentru aspectele mari ale mașinii noastre”.

Vanthoor

BMW: Mare problemă cu frânele?

La punctul culminant de la Le Mans, Andreas Roos, șeful BMW Motorsport, anunțase deja că nu va folosi Evo Jokers în acest an. Cu toate acestea, dacă este să-l credem pe Dries Vanthoor, acest pas ar fi necesar în vederea sezonului 2025 pentru a face BMW M Hybrid V8 și mai competitiv.

„Oamenii care lucrează cu noi, piloții, în aceste domenii și ne oferă feedback știu destul de bine care sunt zonele pe care trebuie să le îmbunătățim și probabil că vor merge în această zonă”, face aluzie pilotul BMW la faptul că există potențial de îmbunătățire.

„Am avut destul de multe probleme cu frânele tot sezonul”, dezvăluie Vanthoor. „Aceasta este o problemă mare pentru noi și ne afectează foarte mult, mai ales în curse. Nu cred că observi cu adevărat problema pe un tur în calificări pentru că nu se întâmplă nimic. Dar pe termen lung, întotdeauna ne afectează foarte mult.”

„Acesta este cu siguranță top trei pe care ar trebui să-l vizăm în primul rând. Aceasta va fi una dintre ele”, meditează pilotul de uzină BWM cu privire la problemele care ar trebui abordate mai întâi în timpul iernii. Problema: BMW nu poate face îmbunătățiri fără discernământ!

Roos: „Mașina are încă mult potențial”

Fiecare producător are la dispoziție doar cinci Evo Jokers pe durata de viață a mașinii sale LMDh pentru a aduce îmbunătățiri, deși acest lucru nu se aplică pentru fiecare modificare. Jokerii trebuie solicitați de la autorii regulamentului WEC, Automobile Club de l’Ouest și FIA, și sunt acordați la discreția acestora.

Andreas Roos, șeful BMW Motorsport, minimalizează necesitatea actualizărilor și crede că există încă mult potențial neexploatat în M Hybrid V8 pe care echipa îl poate utiliza înainte de a se gândi la îmbunătățiri.

„Puteți vedea că încă facem progrese. Dacă vă uitați unde eram în Qatar [în martie] și unde suntem acum, puteți vedea clar că mașina are încă mult potențial”, ne reamintește Roos. „Asta am spus întotdeauna când a apărut subiectul Joker. Atât timp cât nu utilizăm întregul potențial al mașinii, nu există niciun motiv să luăm un Joker.”

„Încă mai cred că avem un potențial în mașină pe care încă trebuie să îl realizăm. Atâta timp cât putem face asta, nu este nevoie de jokeri Evo. Încă avem mult de lucru în față în acest moment și vom deveni din ce în ce mai buni.”

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Emil-Sebastian Popescu
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version