Home F1 Totul e liber la Red Bull: nu sunt în urmă în dezvoltarea...

Totul e liber la Red Bull: nu sunt în urmă în dezvoltarea motoarelor

Vizualizări: 13301

Totul e liber la Red Bull: Motorul Red Bull Racing supraviețuiește botezului de foc. Dar prea multă energie electrică este problematică: Nu pentru Max Verstappen, ci pentru Formula 1 în ansamblu.

11 februarie 2021 marchează o piatră de hotar pentru Red Bull: datorită motoarelor înghețate de Formula 1, echipa îndrăznește să facă saltul de la echipa de partid la piscina echipelor de uzină cu drepturi depline. Într-una dintre ele, ei lucrează cu sârg la propriul motor cu combustie pentru Red Bull și AlphaTauri. Potrivit Red Bull Racing, foarte reușit și mai bun decât cel al concurenței. Doar reglementările privind motorul ar putea deveni încă o problemă.

Totul, Red Bull

Motorul Red Bull supraviețuiește unor teste incendiare
„Red Bull Powertrains se descurcă foarte bine”, dezvăluie Dr. Helmut Marko într-un interviu. Înființată în 2021, visul de a avea propriul motor Red Bull devine încet-încet o realitate. „În urmă cu două săptămâni, motorul complet funcționa pe bancul de testare. Motorul cu combustie, MGU-K și bateria”. După drama cu Renault și ieșirea/pasarea lui Honda la Aston Martin Racing, Red Bull a luat o mulțime de bani pentru a-și înființa propriul departament de motoare în Milton Keynes.

Până în prezent (și până la sfârșitul anului 2025), Honda furnizează toate componentele unității de propulsie – cu combustie și electrice – pentru Red Bull Racing. După aceea, componentele cu combustie vor fi produse intern, iar cu Ford, producătorul de băuturi energizante a găsit în sfârșit un partener potrivit pentru componentele electrice. Din 2026 și până cel puțin în 2030, mașinile vor fi propulsate de „Red Bull Ford Powertrains”.

Ford și Red Bull – o cooperare de vis?
„Există o mulțime de evoluții în sectorul bateriilor. Prin cooperarea cu Ford, avem un partener care este nebunește de inovator în acest sector, ca toate făbricile de automobile”, spune Helmut Marko. Ford ar putea reacționa în mod flexibil la orice schimbări revoluționare. Și: „Conform informațiilor noastre, suntem pe drumul cel bun în ceea ce privește motorul cu combustie”.

Toate motoarele construite până în prezent sunt la nivelul așteptat. „Per total, s-au întâmplat lucruri incredibile acolo – într-un timp relativ scurt, această fabrică a fost construită din temelii – și cu siguranță suntem în acest moment la cel mai înalt nivel tehnologic”, spune șeful Red Bull Racing. „Avem cele mai noi dinamometre de la AVL și oameni foarte buni de la Mercedes AMG F1, Scuderia Ferrari și Cosworth. Suntem pe deplin în program”.

Dr. Helmut Marko: Motoarele proprii provoacă costuri imense
Sunt disponibile fonduri suficiente, în ciuda schimbărilor de management după moartea lui Dietrich Mateschitz. „Am obținut fonduri suplimentare, care nu erau prevăzute în planul de afaceri, pentru a extinde campusul din Milton Keynes”, dezvăluie Dr. Helmut Marko. „Costurile sunt foarte, foarte mari, dar, de asemenea, datorită Ford, într-un cadru care este gestionabil”.

Planul actual este de a dota doar echipele interne cu unități de propulsie Red Bull Racing. „Nu vrem să ne suprasolicităm în primul an”, spune Christian Horner. Cu toate acestea, echipele clienților Red Bull nu vor fi excluse de la, mai târziu.

Red Bull Racing avertizează în legătură cu noile reglementări pentru motoare.
Totul decurge conform planului cu motoarele. Cu excepția regulamentelor. În noua generație de motoare, puterea electrică a motoarelor hibride va fi crescută drastic: din 2026, aceasta va furniza 50% din puterea unei mașini de Formula 1, iar MGU-H va fi eliminat complet. Nu spre bucuria celor de la Red Bull Racing.

„Dacă va trebui să folosești o parte din combustibil pentru a reîncărca bateria…”, Dr. Helmut Marko își exprimă îngrijorarea cu privire la faptul că, în cel mai rău caz, piloții vor trebui să retrogradeze pe liniile drepte lungi. Mai ales pe circuite precum Monza, Arabia Saudită sau chiar Spa, o potențială problemă. „Raportul 50:50 nu va oferi atmosfera potrivită pentru curse în starea actuală”.

Dr. Helmut Marko: Rațiunea trebuie să prevaleze
„Acest lucru poate fi abordat. Nu este ceva pentru că suntem în urmă, ci în spiritul spiritului sportiv”, omul din Graz consideră că este nevoie de o discuție și neagă declarațiile lui Toto Wolff potrivit cărora Red Bull Racing este în urmă în ceea ce privește motorul și că solicită o schimbare a regulamentului doar din această cauză.

Potrivit lui Christian Horner, echipa sa se descurcă de fapt mai bine decât concurența în ceea ce privește dezvoltarea motorului. „Audi a intrat în Formula 1 datorită combustibilului electronic și a unei cote mari de energie electrică”, explică Dr. Helmut Marko. Raportul exact dintre motorul cu combustie și energia electrică nu joacă un rol major.

Este mult mai important ca spectacolul cursei să fie optim și ca fanii să nu fie dezamăgiți. Max Verstappen, la fel ca șefii săi, se află pe partea critică. Mult prea complicat și nu este bun pentru sport. Gândurile finale ale doctorului: „Sper că jocurile politice vor trece în plan secund și că rațiunea va prevala”.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version