Ferrari s-a folosit de diversele evoluții tehnice din cadrul cursei de Formula 1 din Las Vegas pentru a oferi un preview al sezonului 2025
La Marele Premiu din Las Vegas, Ferrari a efectuat în mod public lucrări de dezvoltare pentru sezonul 2025 al Formulei 1. În sesiunea de antrenamente de joi, SF-24-ul lui Carlos Sainz a fost echipat cu o caroserie inferioară experimentală, care a fost explicit doar pentru a fi evaluată, dar nu utilizată în cursă.
Deci, ce a făcut Ferrari? În primul rând, a folosit caroseria inovatoare pentru a aduna informații cu scopul de a-și rafina designul caroseriei pentru sezonul 2025.
Există un motiv întemeiat pentru aceasta: ceea ce se întâmplă în simulator și ceea ce se întâmplă pe circuit nu sunt neapărat la fel în generația actuală de monoposturi de Formula 1. Mai multe echipe, inclusiv Ferrari, au avut această experiență numai în 2024.
Partea inferioară a caroseriei, în special, se dovedește a fi un obstacol dificil: Ferrari s-a împiedicat de o actualizare a subsolului pe care a introdus-o la Marele Premiu al Spaniei. Dintr-o dată, SF-24 a dezvoltat o tendință de a sări la viteză mare.
Acesta a fost un alt motiv pentru care Ferrari a dorit să își testeze ultimele evoluții în Las Vegas: Pentru a se asigura că tunelul de vânt modificat din Maranello scuipă acum rezultate mai precise decât acum câteva luni.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Subcarpa experimentală este interesantă din multe motive. Cu toate acestea, nu există o anumită direcție de proiectare care a fost modificată în mod special: În principiu, Ferrari a reproiectat complet partea inferioară a caroseriei, inclusiv panourile laterale ale difuzorului.
Ferrari lucrează la aripa de margine
Ferrari pare să fi acordat o atenție deosebită așa-numitei aripi de margine. Acesta este un deflector de aer pe marginea exterioară a părții inferioare a caroseriei, în fața roții din spate. Și aici este locul în care Ferrari a împrumutat din modelele sale anterioare din sezoanele 2022 și 2023, deși într-o formă ușor diferită.
Detaliile sunt întotdeauna cruciale pentru astfel de componente: modul în care aripa de margine interacționează cu alte suprafețe aerodinamice. Sau cât de flexibilă trebuie să fie aripa de margine și câte suporturi metalice sunt necesare pentru a preveni îndoirea prea mare a piesei.
Și toate acestea reprezintă probabil doar jumătate din adevăr, pentru că nicio echipă nu ar lăsa pe nimeni să se uite de bunăvoie sub caroserie. Probabil că acolo se ascund modificări mult mai importante, care sunt foarte relevante pentru performanțele subsolului. Numai că acestea nu sunt vizibile în condiții normale.
Aripa frontală modificată pe Ferrari SF-24
Cu toate acestea, aripa față modificată de pe Ferrari SF-24 a fost clar recunoscută în Las Vegas. Comparativ cu versiunea Monza a aripii, clapeta superioară a fost ușor mai mică la marginea superioară. Pe de o parte, acest lucru ar trebui să avantajeze viteza maximă și, pe de altă parte, să permită un echilibru general mai bun.
În mod corespunzător, Ferrari a folosit cea mai mică configurație a aripii spate în Las Vegas: pentru o apăsare deosebit de redusă. Această specificație a fost utilizată anterior și la Monza. Această configurație este completată de o aripă din o singură bucată în designul Monza.
Comparația directă între Las Vegas și Monza arată clar că configurația vehiculului este aproape identică din punct de vedere pur aerodinamic. Marea diferență se referă la răcire. În Las Vegas, unele dintre deschiderile capotei au fost închise deoarece temperaturile exterioare din Nevada în noiembrie erau mult mai scăzute decât cele din Italia în septembrie.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.