Home Rally World Rally Championship Sulayem – Doi producători și jumătate în WRC nu sunt de ajuns

Sulayem – Doi producători și jumătate în WRC nu sunt de ajuns

Vizualizări: 10953

Noul președinte FIA, Mohammed ben Sulayem, intenționează să crească implicarea producătorilor în Campionatul Mondial de Raliuri, afirmând că doi producători și jumătate „nu sunt suficienţi”.

Săptămâna trecută, Sulayem a fost ales drept noul preşedinte FIA și a vorbit deja despre WRC ca un campionat în care este nevoie de acțiune.

Sulayem, în vârstă de 60 de ani, provine din mediul raliurilor și a concurat și în WRC, ultima sa ieșire fiind la Raliul Australiei în 1995, conducând o Toyota Celica.

În primul său interviu cu presa după succesul său electoral, Sulayem a acuzat dorința de a face WRC mai atractiv pentru producători, pentru a crește implicarea altor mărci în viitor.

În prezent, Toyota și Hyundai sunt singurele două echipe complete de lucru angajate în campionat, cu Ford prezentând ca un efort semi-fabrică asociat cu M-Sport.

„Da, vorbim despre Formula 1 tot timpul, dar nu putem uita alte discipline”, a spus Sulayem.

„Trebuie să ne uităm la WRC. Sunt un om care vine din acel mediu. Deci trebuie să ne uităm și la asta.

„Nu este suficient să ai doi producători și jumătate într-un campionat important ca acesta.

„Nu putem sta să spunem că oamenii vor veni la noi. Simt că trebuie să mergem să batem la ușile producătorilor și să ne asigurăm că sportul nostru îi atrage.”

WRC se va lansa în cea mai mare schimbare de reglementări pentru o nouă generație anul viitor, odată cu introducerea noilor reguli hibride Rally1, concepute pentru a atrage mai multe mărci.

Sulayem - Doi producători și jumătate în WRC nu sunt de ajuns

Cu toate acestea, până acum modificările nu au atras încă o nouă marcă pentru acest sport, actualul director de raliuri FIA, Yves Matton, afirmând la începutul acestui an că va fi cel mai devreme 2024 înainte ca WRC să poată avea un nou producător.

„Pot să vă spun că alți producători se uită la regulamente și le studiază pentru moment”, a spus Matton în iunie.

„Nu proiectează o mașină, ei caută mai mult să înțeleagă cum s-ar putea integra aceste mașini noi în planul lor de marketing.

„Aș spune că pentru mine 2023 este prea aproape. Cred că timpul și fereastra minimă de care avem nevoie pentru a face ceva este de doi ani.”

Asigurarea că WRC este atrăgător pentru producători nu este singurul obiectiv al lui Sulayem. El dorește să controleze costurile mașinilor de raliu, făcându-le mai accesibile pentru concurenţi, pentru a crește participarea de la nivelul de bază în sus.

„Este vorba de cost”, a adăugat el. „Știi, începem cu mașini de raliu cu un plafon de cost de 100.000 de dolari și apoi au crescut la 200.000 de dolari. Da, există inflație, dar nu se poate dubla.

„Trebuie să controlăm costurile. Am condus Rally3 recent și poate face treaba unui World Rally Car, nu este aceeași viteză, dar costul este mult mai mic.

„În al doilea rând, vehicule accesibile la nivel introductiv. Da, primim planul de la FIA, ne asigurăm că regulile de siguranță sunt implementate.

„Trebuie să implicăm oameni în dragostea sportului cu motor și a regiunilor precum Africa, Orientul Mijlociu și Asia și chiar America Latină, dar își pot permite? Nu. Acestea sunt câteva dintre domeniile pe care trebuie să le atingem.”

Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version