Valentino Rossi explică de ce cariera sa ar fi trebuit să înceapă într-o mașină și de ce se revanșează chiar acum
Chiar și la trei ani de la retragerea sa din MotoGP, Valentino Rossi este încă unul dintre cei mai populari piloți, și nu doar datorită celor nouă titluri obținute în campionatul mondial de motociclism. Cu toate acestea, dacă ar fi depins de italian și de familia sa, cariera sa de succes pe două roți aproape că nu ar fi avut loc.
Înainte ca bărbatul în vârstă de 45 de ani să se concentreze pe motociclete, el a avut de fapt visul de a intra în cursele auto. „Da, visul meu a fost să concurez cu mașini și să pilotez în Formula 1”, a dezvăluit Rossi.
Acest lucru s-a datorat și faptului că tatăl său, Graziano, a fost pilot de motociclete. „Cariera lui a fost plină de accidentări și de aceea îi era teamă pentru mine”.
„După ce a încetat să mai concureze pe motociclete, a trecut la mașini, așa cum fac eu acum, și m-a făcut să încep kartingul pentru că a crezut că este mai puțin periculos într-o mașină”, a explicat veteranul retras din MotoGP.
Trecerea la Formula 1 a fost o opțiune
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Graziano Rossi a vrut inițial să își țină fiul departe de motociclete, însă pasiunea sa pentru sporturile cu motor l-a condus în cele din urmă pe tânărul Rossi către MotoGP, unde s-a bucurat de o carieră de neegalat și a devenit campion mondial de șapte ori numai la clasa întâi (3x Honda, 4x Yamaha).
Deși Rossi și-a petrecut cea mai mare parte a carierei pe două roți, el a cochetat cu Formula 1 în mai multe rânduri. După ce a testat pentru Ferrari, s-a gândit serios să se alăture echipei. Dar Rossi a decis să rămână în MotoGP.
„După testul cu Ferrari, a existat opțiunea de a renunța mai devreme și de a trece la Formula 1, dar am decis să rămân cu motocicletele și, ca să fiu sincer, a fost decizia corectă. Știam că sunt încă puternic, în timp ce la mașini ar fi fost un salt în necunoscut.”
Cu toate acestea, interesul său pentru cursele cu motor a rămas și a profitat de fiecare ocazie pentru a-și încerca norocul în motorsportul pe patru roți. A luat parte la diverse raliuri și a realizat rapid că se simte mai bine pe circuit.
De ce a întors Rossi spatele raliurilor
„Inițial, am vrut cu adevărat să conduc raliuri, așa că am făcut două raliuri WRC, cu Subaru în Noua Zeelandă în 2006 și cu Ford la RAC în 2009, dar mi-am dat seama că raliurile sunt diferite și că sunt mai bun la condus pe circuit. Sunt mai bun la asta și seamănă mai mult cu motocicletele”.
În anii care au urmat, el a concurat în curse GT3, inclusiv cu Ferrari-ul de la Kessel Racing în seria Blancpain pe circuite precum Monza și Nürburgring.
„Când am putut, am condus în alte evenimente, cum ar fi Gulf 12h din Abu Dhabi – pentru a mă menține activ”, spune Rossi. Cu toate acestea, trecerea oficială la cursele auto a venit doar după o carieră lungă și de succes pe două roți.
„Am vrut să pilotez în MotoGP cât mai mult timp posibil, pentru că nu am vrut să mă opresc cât încă eram puternic. Pasiunea pentru motociclete a fost întotdeauna mare și nu am vrut să mă opresc prematur și mai târziu să regret că aș fi putut da ceva mai mult”, explică plecarea sa târzie din MotoGP.
Din nou pe pista MotoGP în 2025
După aceea, a fost clar pentru el că trecerea la o mașină a fost un pas următor natural. Cu toate acestea, în ciuda implicării sale în cursele auto, Rossi rămâne conectat și la istoria sa din MotoGP, în special prin intermediul Academiei VR46, care promovează tinerele talente și îi duce mai departe pasiunea pentru sporturile cu motor.
„Anul acesta, mi-a părut rău să nu fiu la curse atât de des și să petrec mai puțin timp cu piloții Academiei noastre. În 2025, vreau să fiu mai prezent, motiv pentru care voi concura mai puțin”, a anunțat pilotul în vârstă de 45 de ani.
Academia VR46 este o parte centrală a moștenirii sale în motorsport, iar Rossi o vede ca pe o oportunitate de a transmite cunoștințele și experiența sa generației următoare. Astfel, influența sa se extinde mult dincolo de propria sa carieră activă în MotoGP – și continuă acum pe patru roți.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.