Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Revizuirea sezonului 8 WEC: LMGTE Pro

Revizuirea sezonului 8 WEC: LMGTE Pro

Vizualizări: 22672

În timp ce praful se instalează pe cel mai lung sezon FIA WEC din istorie (aproape 450 de zile), revizuim acțiunea principală din opt curse LMGTE Pro din timpul sezonului 8 WEC.

Silverstone

Întorcându-ne în timp la Silverstone 2019, echipa Porsche GT a început cu cel mai bun start posibil, în vreme ce mașinile Porsche 911 RSR No.91 (Gimmi Bruni și Richard Lietz) și No.92 (Michael Christensen și Kevin Estre) au livrat o dublă la sezonul 8 WEC. Aston Martin a obținut poziția a treia acasă cu mașina No. 97

Fuji

Cu Porsche în topul clasamentului, intrând în Fuji, a venit rândul lui Aston Martin Racing să ia un podium dublu și să recupereze câteva puncte valoroase de campionat. Porsche-ul No. 91 – aceeași mașină care a câștigat la Silverstone – a terminat pe locul al doilea în clasa, cu Bruni și Lietz conducând clasamentul piloților GTE Pro în turul 3.

Shanghai

Runda a 3-a din Shanghai a avut multă acțiune, Porsche fiind declarat câștigător al categoriei LMGTE Pro după ce No.48 AF Corse 488 GTE Evo, condus de James Calado și Alessandro Pier Guidi, a fost descalificat în urma verificărilor tehnice post-cursă. Cu toate acestea, drama a continuat când lui Ferrari i-a fost în cele din urmă restabilită victoria, după ce echipa italiană și-a câștigat apelul. Prin urmare, Porsche a terminat pe locul doi și, respectiv, pe locul trei.

Bahrain

Bahrain a fost următorul, care a avut parte de o acțiune de cursă non-stop între Aston Martin și Ferrari, de vreme ce ambele echipe au schimbat poziții în mai multe ocazii de-a lungul cursei de opt ore. Aston Martin a fost în cele din urmă încoronat învingător la general, în vreme ce mașina No.95 a mers mai departe cu cea de-a a doua victorie a anului. Câștigul din Bahrain a catapultat Aston Martin în fruntea clasamentului general – cu nouă puncte înaintea lui Porsche la jumătatea sezonului.

COTA

Norocul Aston Martin Racing a fost să continue în runda a cincea, când WEC s-a întors pe Circuit of The Americas din Austin, Texas, în februarie. Încă o dată, No.95 Aston Martin Vantage AMR a domnit, în timp ce Dane Train al lui Nicki Thiim și Marco Sorensen a obținut o altă victorie și a părăsit SUA cu un avans de 26 de puncte în LMGTE FIA World Endurance Drivers ’Championship.

Revizuirea sezonului 8 WEC: LMGTE Pro
#95 ASTON MARTIN RACING / GBR / Aston Martin Vantage AMR – – Lone Star Le Mans – Circuit of the Americas – Austin – USA

Spa

Ca urmare a unui calendar respins din cauza pandemiei COVID-19, cursa reprogramată la Spa-Francorchamps în august, a văzut Porsche 911 RSR No.92 revenind în vârful grămezii. Thiim și Sørensen au terminat pe locul doi, iar mașina soră No.97 a ocupat locul final pe podium.

Le Mans

Cu doar două curse rămase și datorită podiumului dublu al Aston Martin la Spa, era matematic posibil ca Aston Martin să ia titlul de producător la Le Mans luna următoare … Și exact asta s-a întâmplat. O victorie superbă a lui Alex Lynn, Maxime Martin și Harry Tincknell, în plus față de locul al treilea al No.95, a însemnat că echipa a obținut suficiente puncte pentru a câștiga primul său LMGTE FIA world Endurance Manufacturers’ Championship.

Bahrain

În cele 8 ore de închidere a sezonului din Bahrain a avut loc o luptă pentru titlul LMGTE FIA World Endurance Drivers’ Championship, între Sørensen, al No.95 și Thiim plus Martin, precum și Calado al No.51 AF Corse Ferrari. Atât Lynn, cât și Pier Guidi nu au putut concura în cursa finală a sezonului, ceea ce înseamnă că nu au putut revendica titlul piloților.

În ciuda unei curse dificile și a finalizării numai pe locul cinci în Bahrain, Thiim și Sørensen au făcut suficient pentru a-și asigura FIA GTE World Endurance Drivers’ Championship – au încheiat sezonul cu 12 puncte distanță de mașina soră No.97. Prin urmare, Aston Martin a obținut atât titlul piloților, cât și al producătorilor în GTE Pro – un sezon de vis pentru marca britanică.

LMGTE PRO FIA WORLD ENDURANCE CHAMPIONSHIP – #95 ASTON MARTIN RACING / GBR / Aston Martin Vantage AMR — 8 hours of Bahrain – Bahrain International Circuit – Sakhir – Bahrain
Sursa: World Endurance Championship
Photocredit: World Endurance Championship
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version