Traseul Raliului Dakar a fost finalizat: etapă maraton în prima săptămână, mai multe trasee separate pentru motociclete, mașini și camioane
Organizatorul ASO a prezentat joi traseul Raliului Dakar 2025. Cea de-a 47-a ediție a raliului deșertului, care va avea loc în Arabia Saudită între 3 și 17 ianuarie 2025, va acoperi mai mult de 5 000 de kilometri și va avea mai multe trasee separate pentru motociclete, autoturisme și camioane, prezentând fiecărei categorii noi provocări strategice și tehnice.
Raliul începe în Bisha cu un prolog de 29 de kilometri, urmat de un circuit în zona înconjurătoare. Raliul propriu-zis începe cu o etapă de 412 kilometri. Un punct culminant este infama „etapă de 48 de ore”, care va avea loc în acest an ca a doua și a treia etapă specială pe trasee separate pentru motociclete și mașini.
Această etapă acoperă 958 și, respectiv, 971 de kilometri, cu etape de legătură suplimentare de peste 1 000 de kilometri, punctul central fiind zona de bivuac din Al Ula, cunoscută pentru peisajul său impresionant cu stânci mari.
Înainte de ziua de odihnă din Ha’il, care înlocuiește Riadul de această dată, participanții trebuie să parcurgă un traseu de 428 de kilometri care necesită abilități tehnice și viteză, dar nu conține dune.
Ziua de odihnă este urmată de a doua săptămână, care este una dintre cele mai dificile etape ale raliului, cu etape dificile și temutul deșert Rub al-Chali. Cursa se încheie pe 17 ianuarie cu o buclă scurtă de 62 de kilometri în Shubaytah, unde sunt încoronați câștigătorii tuturor categoriilor.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Aspecte principale ale rutei 2025
O mai mare separare a rutelor: Separarea traseelor pentru motociclete, autoturisme și camioane, care a fost testată pentru prima dată în 2024, va fi extinsă în 2025. În cinci zile, în special în a doua săptămână, categoriile vor concura pe trasee separate.
Etapa de 48 de ore: Această probă de rezinstență a fost revizuită și devansată pentru a doua etapă. Pe parcursul a două zile, piloții trebuie să parcurgă aproape o treime din traseu printr-un teren dificil cu dune.
Orar îmbunătățit: Orele de start au fost ajustate pentru a evita cursele de noapte, în special pentru călăreții care încep mai târziu.
Directorul de cursă David Castera subliniază că schimbările sunt pentru binele sportului. Separarea pistelor asigură mai multă siguranță, mai puțin praf și o strategie de cursă mai bună. În total, traseul cuprinde 5.152 de kilometri clasificați pentru motociclete, 5.145 de kilometri pentru automobile și 4.997 de kilometri pentru camioane.
Prin aceste schimbări, Castera dorește să creeze un Raliu Dakar „mai matur”, care să reflecte experiența sa și încercarea sa de îmbunătățire constantă. „Am un milion de sfaturi și, de asemenea, un milion de sfaturi, dar îmi place să ascult. Trebuie să mergi mai departe cu ideile tale, pentru că poți avea îndoieli”, spune el.
„Cu experiența de astăzi, cred că acesta este cel mai matur Dakar de până acum, deoarece după șase ani în această țară, cred că este cea mai bună ediție în ceea ce privește traseul”, spune Castera.
- Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.