Latest Posts

WRC Raliul Acropolei 2024: Tänak e lider, turbo dezastru pentru Toyota

Vizualizări: 36957

Raliul Acropolei a avut parte de o zi de vineri agitată, doar Ott Tänak dintre concurenții WRC reușind să treacă fără probleme – o problemă generală la Toyota?

Raliul Acropolei, a zecea etapă a Campionatului Mondial de Raliuri 2024 (WRC), și-a respectat din nou reputația legendară: cu Thierry Neuville (Hyundai; locul 3), Sébastien Ogier (Toyota; locul 4) și Elfyn Evans (Toyota; locul 14), trei pretendenți la titlu au fost afectați de probleme tehnice. Ott Tänak (Hyundai) conduce raliul după șase probe speciale.

Raliul Acropolei

Raliul Acropole este considerat a fi deosebit de dificil în acest an și a fost deja supranumit „Raliul safari european”. Unul dintre motive a fost valul uriaș de căldură și secetă care a cuprins puternic sud-estul Europei în această vară – în contrast puternic cu anul trecut, când chiar și shakedown-ul a trebuit să fie anulat din cauza furtunii Daniel.

Pistele de pietriș au putut fi cu greu pregătite în căldura sufocantă. Jari-Matti Latvala, șeful echipei Toyota, a comparat condițiile de dinaintea raliului cu cele din 2009, când chiar și Sebastien Loeb a trebuit să abandoneze. Ogier a mai declarat pentru Motorsport.com Global înainte de start: „Cred că este mai rău decât în Kenya pentru că sunt pietre peste tot și nu poți face nimic”.

„Nu te poți gândi la o strategie pentru a le evita. Pur și simplu nu le poți evita. În Kenya puteai măcar să controlezi riscul prin alegerea liniei, aici pietrele sunt peste tot și ești complet neputincios. În timpul recunoașterii, am ajuns chiar să mă opresc pe alocuri și habar nu aveam pe unde ar fi trebuit să merg.”

Alte probleme au fost cauzate de lipsa vântului, care nu a permis panourilor de praf să se disipeze. Prin urmare, începând cu a treia etapă a zilei, intervalele dintre vehicule au fost prelungite de la trei la patru minute.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Raliul Acropolei

Evans deschide dezastrul Toyota în prima etapă

Drama a început chiar în prima etapă: Evans a suferit o pană și a pierdut două minute. Dar acesta a fost doar începutul problemelor sale, deoarece Toyota Yaris Rally1 și-a pierdut brusc puterea în aceeași etapă. De asemenea, a trebuit să participe la a doua și a treia etapă cu un turbocompresor defect, pierzând aproape zece minute în acest proces.

Prima probă specială a trebuit să fie anulată după ce pilotul de WRC2 Pierre-Louis Loubet a intrat într-un copac, iar mașina sa a luat foc. Francezul și copilotul Loris Pascaud au supraviețuit nevătămați accidentului.

Thierry Neuville a avut și el probleme, al cărui Hyundai i20 Rallye1 a funcționat uneori doar cu trei cilindri. Cu toate acestea, el a reușit să limiteze pierderea de timp și se află într-o poziție promițătoare, pe locul al treilea.

La început, se părea că Sebastien Ogier va face spectacol, luând un avans clar în prima buclă. Cel mai apropiat urmăritor al său a fost Adrien Fourmaux (M-Sport-Ford; DNF), care era pe urmele sale.

Raliul Acropolei

Turbo-ul lui Ogier s-a defectat și el

Dar pilotul Ford a fost următoarea victimă: pe a patra probă specială, el și-a rupt direcția pe o piatră. O reparație a eșuat deoarece șuruburile suportului roților erau prea strânse, iar Fourmaux nu a putut să le slăbească cu uneltele disponibile. Nu-i venea să creadă: „Avem cu noi toate piesele necesare, dar nu pot scoate șuruburile!”

Dar nici Ogier nu a reușit să își mențină avansul. Pe a cincea probă specială a zilei, octogenarul campion mondial a încetinit brusc – și încă mai avea în față ultima etapă a zilei, de 23,37 kilometri.

„Nimic de făcut, turbo-ul este stricat”, a raportat el la sfârșitul celei de-a șasea etape. În total, el a pierdut mai mult de două minute și se află în continuare pe locul patru în clasamentul general. Mult mai grav, însă, este faptul că două Yaris s-au confruntat probabil cu aceeași problemă, ceea ce face să pară posibilă o problemă generală a Toyota la acest raliu.

Cea de-a treia Toyota nu a supraviețuit vineri – Takamoto Katsuta a rupt o roată în a treia etapă și a trebuit să anuleze ziua. Aceasta s-a încheiat cu o vineri dezastruoasă pentru Toyota – cu întrebarea neplăcută dacă problemele cu turbo ar putea să reapară în următoarele două zile.

Raliul Acropolei

Conducere triplă pentru Hyundai

După prima zi, Ott Tänak conduce cu un avans de 21,8 secunde față de Daniel Sordo (Hyundai; al 2-lea), care a trecut și el fără probleme. Pe locul trei, Neuville este la 45 de secunde în spatele lui Tänak, cu Ogier în urmă cu aproape două minute și jumătate.

Într-un miting normal, toate șansele de victorie ar fi dispărut, dar Grecia se dovedește atât de brutală încât orice pare încă posibil. Cea mai mare îngrijorare deocamdată este probabil problema turbo.

Toyota Gazoo Racing a lansat vineri seara o declarație: “Se pare că Seb are o problemă cu presiunea de supraalimentare a turbocompresorului. În această dimineață, mașina lui Elfyn a prezentat aceleași simptome. Cu Elfyn cunoaștem problema rădăcină, cu Seb bănuim un motiv similar, dar acest „Nu putem spune cu siguranță până când mașinile se întorc”.

“Este o mare dezamăgire după ce am avut o mașină rapidă în Finlanda, dar nu am putut-o valorifica. E la fel și aici. Sunt foarte multe dezamăgiri în acest moment, dar Seb a făcut o treabă fantastică în ultima etapă și atât de puțin timp pierdut pe cât posibil.

Sami Pajari (Toyota) conduce clasamentul WRC2 pe locul cinci, în ciuda faptului că, la fel ca Evans, a suferit o puncție în prima etapă. Lucrurile au fost dramatice și la această categorie când Yohan Rossel (Citroën; al 8-lea), care conducea de mult timp, a fost nevoit să schimbe o anvelopă în ultima etapă și a revenit pe locul trei în clasa sa. Gus Greensmith, care se lupta pentru conducere cu Pajari și Rossel, a renunțat chiar și la ultima etapă.

Al șaselea este Gregoire Munster (M-Sport-Ford), care inițial a continuat să piardă viteze și apoi a avut și două anvelope explodate în ultima etapă. S-a desprins și frâna de mână. Eroul local Jourdan Serderitis (M-Sport-Ford; locul 24) nu a avut probleme, dar a fost enervat că a fost prea precaut.

După această zi de deschidere plină de evenimente, raliul trece acum într-un mod mai mult de anduranță, cu sarcina principală de a duce mașinile peste distanță. Lucrurile vor fi deosebit de interesante duminică, când se vor acorda puncte suplimentare. Dar mai întâi trebuie să supraviețuim la șase probe speciale de sâmbătă, acoperind un total de 116,23 kilometri.

Raliul Acropolei

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Red Bull Media House

Latest Posts

Don't Miss