Home Rally World Rally Championship Previzualizare-Rallye Monte-Carlo

Previzualizare-Rallye Monte-Carlo

Vizualizări: 14099

La numai 46 de zile după ce Sébastien Ogier a obținut cel de-al șaptelea titlu mondial, World Rally Championship 2021 revine la viață, la celebrul Rallye Monte-Carlo.

Douăsprezece runde stau în așteptare pe patru continente, într-un sezon care coboară cortina epocii World Rally Car. La douăzeci și cinci de ani de la introducere, World Rally Cars va face loc unei noi generații hibride în 2022.

Ogier se întoarce pentru ultimul său sezon WRC, în fruntea unei distribuții Toyota Gazoo Racing, identică cu cea de anul trecut. Elfyn Evans, vicecampionul din 2020 și Kalle Rovanperä i se alătură în mașini Yaris. El țintește spre o a opta victorie record la Monte-Carlo, pe drumurile din apropierea locului său natal, lângă orașul gazdă Gap, din Alpii francezi. Însă Ogier, în vârstă de 37 de ani, nu ia nimic de-a gata, mai ales după accidentul de la testarea de săptămâna trecută.

„Toată lumea știe că Rallye Monte-Carlo este raliul pe care vreau să îl câștig cel mai mult. Este un miting căruia trebuie să îi faci față cu multă modestie, deoarece este o provocare mare cu condițiile de vreme și trebuie să fii cu adevărat isteț pentru a-l câștiga “, a spus el.

Raliul, care sărbătorește 110 ani, este cel mai imprevizibil din calendar. Condițiile pot varia de la zăpadă și gheață, la asfalt umed și uscat în aceeași etapă, făcând alegerea anvelopelor extrem de dificilă, dar de o importanță crucială, deoarece echipele urmăresc cel mai bun compromis.

Producătorul italian Pirelli revine ca furnizor de pneuri pentru campionat, după o absență de 10 ani, pentru a adăuga un element suplimentar de incertitudine, dar este o provocare de care Ogier se bucură.

„Va trebui să ne adaptăm la noile gume, în special în Monte-Carlo, unde avem la dispoziție un pachet mai mare decât în orice alt eveniment. Aștept cu nerăbdare acest lucru, deoarece pentru mine este un aspect interesant al raliului: să încerc să realizez cea mai bună strategie pentru anvelope și să le folosesc cât mai bine posibil ”, a spus el.

Hyundai Motorsport își apără titlul producătorilor, cu câștigătorul Monte-Carlo din sezonul trecut, Thierry Neuville și Ott Tänak, conducând atacul. Neuville începe în dezavantaj, după ce s-a despărțit de copilotul Nicolas Gilsoul săptămâna trecută. Martijn Wydaeghe îl înlocuiește, dar perechea nu a testat împreună.

Dani Sordo pilotează al treilea i20, o mașină pe care o va împărți în timpul sezonului cu irlandezul Craig Breen. Teemu Suninen și britanicul Gus Greensmith se întorc în Fiesta de la M-Sport Ford, finlandezul avându-l alături pe fostul său copilot, Mikko Markkula. Pilotul Toyota, Takamoto Katsuta, și Pierre-Louis Loubet completează liderii în intrarea de 84 de mașini.

Raliul începe în Gap, joi, la prânz, iar concurenții se confruntă cu 14 teste de viteză, acoperind o suprafață de 257,64 km, înainte de finalul cursei, care va avea loc duminică, în Monaco.

Sursa: World Rally Championship
Photocredit: World Rally Championship
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version