Home F1 Piloți de Mercedes în față în prima zi al Marele Premiu Portughez.

Piloți de Mercedes în față în prima zi al Marele Premiu Portughez.

Vizualizări: 20441

Pilotul Mercedes Valtteri Bottas a fost cel mai rapid în prima sesiune de Antrenamente Libere pentru Marele Premiu al Portugaliei, cu o tură de 0,025 secunde mai rapidă decât Max Verstappen, care a terminat pe locul doi, în ciuda faptului că s-a plâns de vibrațiile care i-au afectat vederea în cel mai rapid tur al său.

Mercedes

Au schimbat cele mai rapide timpi între ei de-a lungul primei sesiuni de antrenament, în timp ce Lewis Hamilton a terminat pe locul cinci după ce s-a plâns la început de o problemă de echilibru și apoi nu a reușit să compună un tur rapid pe anvelopele moi spre sfârșitul sesiunii. Când sesiunea a început, Pilotul Mercedes Bottas a fost primul care a pornit de la boxele, urmat de Sergio Perez, care inițial conducea cu un rake mare în spatele al Red Bull-ul său.

Prin urmare, Bottas a stabilit primul punct de referință la 1m23.778s pe anvelopele dure, pe care majoritatea plutonului le-a folosit în prima jumătate a sesiunii de 60 de minute. Suprafața netedă, cu aderență redusă, însemna că piloții găseau timp cu cât alergau mai mult, Bottas scăzând în curând cel mai rapid tur la 1m22.938s. Hamilton s-a dus apoi în față cu un 1m22.772s, de asemenea pe cauciucul dur, dar a revenit curând în boxe, plângându-se că balanța de pe W12 îi făcea greu să conducă și că Mercedes trebuia să facă unele „schimbări serioase”.

Carlos Sainz Jr a mers cel mai rapid după primele 10 minute încheiate, înainte de a fi uzurpat de un 1m21.829s postat de Valtteri Bottas, care a încheiat ieșirea lungă a finlandezului. Aproape 10 minute mai târziu, Daniel Ricciardo a înregistrat cel mai rapid timp în McLaren cu 1m21.821s, înainte ca Verstappen să depună primul său efort rapid al evenimentului chiar după 20 de minute, după ce și-a început sesiunea mult mai târziu decât majoritatea.

Verstappen a înregistrat în mod corespunzător cel mai rapid timp cu un 1m21.053s – care ar fi fost mai rapid dacă nu ar fi trebuit să-și corecteze mașina înclinată la stânga în timp ce alerga prin dreapta lungă, în jos, (virajului 14) – unde Charles Leclerc cu Ferrari alergase larg peste zonă mare de degajare în prima parte a sesiunii. Bottas a reluat primul loc cu 1m20.506s când a reapărut din nou pe anvelopele dure, care au rămas ca punct de referință la jumătatea sesiunii înainte ca Verstappen să-l scadă de două ori, mai întâi cu 1m20.500s, apoi cu 1m20.318s în cursele consecutive – în ciuda faptului că plângea despre lupte cu mașina la strânsă Turnul (3) la dreapta „la fiecare tură”.

La scurt timp după aceea, Bottas a trecut la anvelopele moi pentru prima dată și a reluat rapid primul loc cu 1m20.221s, unde a pierdut timp comparativ cu Verstappen din sectorul 2. Bottas a corectat-o data viitoare și a redus din nou cel mai rapid timp la 1m20.088s, înainte de a intra în 1m19s în următorul său tur rapid – 1m19.648s. Trecând în ultimele 10 minute ale FP1, Verstappen a trecut și el la anvelopele moi, dar înaintea turului său rapid s-a plâns de vibrațiile severe provenite de la anvelopele sale, sugerând chiar că nu ar putea vedea în mod corespunzător ca urmare.

Red Bull s-a oferit să-l intra la boxe din motive de siguranță, dar Verstappen a glumit că „va vizita dentistul după weekend” și și-a continuat turul rapid. În ciuda problemelor, Verstappen a stabilit sectoare violet în primele două treimi din tur, dar a pierdut timp în fața lui Bottas în sectorul final și a încheiat cu 0,025 secunde mai lent, după care s-a oprit pentru a-și verifica anvelopele. Perez a intrat pe locul al treilea târziu pentru a termina cu 0.198 de secunde mai încet decât Bottas, Leclerc s-a îmbunătățit și pe măsură ce sesiunea s-a încheiat pentru a-și pune Ferrari-ul pe locul patru.

Ședința lui Hamilton s-a încheiat cu mai multe încercări de a face o tură rapidă pe softs, unde ar stabili în mod regulat cel mai rapid timp în primul sector înainte de a pierde timpul în segmentul mediu și apoi a-și întrerupe încercările. Prin urmare, a ajuns cu 0,319 secunde mai încet decât cel mai bun timp al coechipierului său, cu cel mai bun timp pe anvelopele moi la 1m19,967s – ultimul pilot sub pragul de 1m20s.

Pierre Gasly a luat locul șase pentru AlphaTauri înaintea lui George Russell, care a susținut forma puternică de antrenament al echipei Williams la Imola cu locul șapte. Lando Norris a ocupat al optulea loc pentru McLaren înaintea lui Carlos Sainz Jr, în timp ce Esteban Ocon a completat primele 10 cu Alpine.

Sebastian Vettel a oferit o ușurare comică la jumătatea sesiunii, când a parcat pe scurt la boxele McLaren, unde fusese obișnuit să se oprească cu Ferrari în 2020, înainte de a se deplasa în garajul său Aston Martin și de a-și cere scuze echipei sale. A terminat pe locul șaisprezecelea, cu un singur loc înaintea lui Callum Ilott, care a debutat în weekendul F1 în locul lui Antonio Giovinazzi și a terminat două locuri în spatele lui Kimi Raikkonen în cealaltă Alfa Romeo.

Marele Premiu al Portugaliei F1 – rezultate Antrenamente Libere-1:

Pilotul Mercedes Lewis Hamilton a marcat cel mai rapid timp în a doua sesiune de Antrenamente Libere pentru Marele Premiu al Portugaliei din Formula 1 în 2021, înaintea lui Max Verstappen de la Red Bull. După ce a terminat in față lui Max Verstappen și Valtteri Bottas, pacesetter-ul din Antrenament Liber-1, cea de-a doua sesiune de antrenament a lui Lewis Hamilton la Portimao a mers mult mai ușor, întrucât a condus Verstappen cu 0.143s în clasamentul final.

Sesiunea de 60 de minute, care a fost întârziată cu 10 minute după ce oficialii pistei au inspectat un capac de scurgere în exteriorul virajului dreapta de 90 de grade, a fost plină de acțiuni de la început, deoarece toate cele 20 de mașini au intrat rapid în circuit – așa cum a devenit norma cu timpul redus de antrenament în 2021.

Esteban Ocon a condus plutonul și a stabilit în mod corespunzător timpul de deschidere a sesiunii cu 1m21.687s, înainte ca Charles Leclerc din Ferrari să stabilească punctul de referință pentru P1 la 1m21.294s – cu toți piloții, în afară de Nikita Mazepin, de la Haas, care era pe pneurile dure, rulând de la început cu anvelopele medii.

Primul tur rapid al lui Verstappen l-a plasat pe primul loc cu 1m20.937s, în timp ce timpii au scăzut rapid în primele 10 minute – Olandezul a fost repede retrogradat de un tur de 1m20.831s stabilit de Carlos Sainz Jr. După aceea, Bottas a ocupat primul loc pentru prima dată, înainte de a fi retrogradat de Sergio Perez, care a postat un timp de 1m20.761s pentru Red Bull, iar Bottas a preluat primul loc cu 1m20.432s, înainte ca primul flux de acțiune pe circuitul Portughez să se încheie.

Aproape 10 minute mai târziu, Verstappen a revenit în P1 cu 1m20.332s, chiar înainte ca piloții Mercedes să reapară din boxele de pe anvelopele moi pentru prima dată. 1m20.181s postat de Bottas l-au dus înapoi pe primul loc, dar turul său rapid nu a fost perfect, deoarece Verstappen a continuat să înregistreze ture rapide pe medii.

Însă Hamilton, care s-a plâns de un echilibru slab al mașinii în FP1, părea de ar fi în comandă în turului său de deschidere de pe anvelopele cu pereți roșii, stabilind ceea ce a fost atunci cel mai rapid timp în primul și al doilea sectoare. A pierdut timp în comparație cu propriul său rezultat cel mai bun din sectorul trei, dar a fost încă destul de rapid pentru a-și învinge coechipierul cu 0,344 cu un timp de 1m19.837s, care a reprezentat cel mai bun timp al sesiunii până la final.

La câteva minute de la jumătatea sesiunii, Verstappen a optat pentru simulările sale de calificare și inițial a fost foarte competitiv față de cel mai bun timp al lui Hamilton. El a marcat cel mai rapid timp în primul sector, dar a pierdut timp pe măsură ce turul a continuat – în special în sectorul final – și s-a încheiat pe locul doi.

Acest lucru a consolidat primele trei locuri în timp ce echipele și-au schimbat atenția asupra culegerii tradițională a datelor despre curse în ieșiri mai lungi după aceea. Sainz a încheiat sesiunea pe locul patru în fața lui Fernando Alonso și lui Ocon de la Alpine, iar Charles Leclerc a terminat pe locul șapte. Daniel Ricciardo a fost principalul pilot McLaren în fața Lance Stroll de la Aston Martin și Sergio Perez de la Red Bull.

În partea din spate a plutonului au venit cei doi piloți care au avut cele mai semnificative momente în afara pistei din sesiune: Nicholas Latifi și Nikita Mazepin. Pilotul Williams era al 19-lea, cu Latifi care traversa pietrișul după ieșirea din virajul 8 chiar după ce și-a rotit mașina și a trebuit să meargă larg și să conducă prin pietriș. Mazepin, a provocat o scurtă perioadă de steag galben când și-a blocat frânele și a fugit peste zona de degajare, de asemenea, la virajul 8 în prima parte a sesiunii, deși nu a ajuns la pietriș înainte de a se întoarce pe pistă.

Marele Premiu al Portugaliei F1 – rezultate Antrenamente Libere-2:

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 / Motorsport Network
Photocredit: Getty Images / XPB
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version