Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Peugeot este mulțumit de viteza demonstrată de noul său Hypercar.

Peugeot este mulțumit de viteza demonstrată de noul său Hypercar.

Vizualizări: 32331

Peugeot consideră că a demonstrat ritmul noului său prototip 9X8 Le Mans Hypercar la debutul său în timpul ultimei etape a Campionatului Mondial de Anduranță, la sfârșitul săptămânii trecute, la Monza.

Unul dintre noile sale prototipuri s-a retras devreme din cursă, iar celălalt a terminat la 25 de tururi în urma câștigătorul echipei Alpine, dar Peugeot a fost încurajat de timpii de parcurs ai lui Loic Duval în mașina #94 supraviețuitoare la final. Oliver Jansonnie, care conduce programul LMH la Peugeot Sport, a declarat: „Dacă vă uitați la ultimul nostru stint, se pare că suntem competitivi. Cel mai important lucru este că am arătat că performanța este acolo. Când mașina funcționează fără probleme, cred că putem concura”.

Oliver Jansonnie a precizat că regulile de omologare pentru LMH restricționează evoluțiile de performanță la doar cinci așa-numite „Jokeri EVO” pe parcursul ciclului de viață al mașinii. „Cu aceste reguli de omologare, dacă începi cu o mașină care nu este competitivă, este foarte greu să revii”, a explicat el. „Așa că aceasta este o mare ușurare pentru noi”.

Peugeot

Loic Duval, care a împărțit Peugeot-ul #94 cu Gustavo Menezes și James Rossiter, a stabilit cel mai rapid tur al cursei pentru unul dintre cele 9X8 în timpul ultimei sale curse. Timpul mediu al francezului a fost la mai puțin de o jumătate de secundă față de celelalte mașini din clasa Hypercar aflate pe pistă în acel moment al celor șase ore. Peugeot-ul #94 a ajuns la sosire în al 33-lea ritm după două opriri de aproximativ 20 de minute fiecare pentru a depăși problemele de supraîncălzire.

Jansonnie a explicat că supraîncălzirea grupului motopropulsor a fost cauzată de resturile adunate în conductele de răcire. „Învățăm despre cursele în trafic cu resturi care zboară în jurul nostru; este o experiență nouă pentru noi și tocmai de aceea venim să învățăm”, a spus el. „Peugeot a parcurs mai mult de 15.000 km cu șasiul de dezvoltare din ianuarie, dar toate testele au fost efectuate cu mașina rulând pe cont propriu. Mașina a trebuit să intre la boxe”, a spus Jansonnie, „pentru curățare și răcire”.

Oliver Jansonnie nu a vrut să dea detalii despre problema care a scos din circuit mașina soră pe care o împart Paul di Resta, Jean-Eric Vergne și Mikkel Jensen. Ceea ce a descris ca fiind o problemă de „sisteme generale ale mașinii” a fost legată de problema care l-a împiedicat pe Jensen să stabilească un timp reprezentativ în calificări, a dezvăluit el. „Am avut deja câteva probleme în calificări, pe care am crezut că le-am remediat, dar în cele din urmă le-am remediat doar parțial”, a explicat Jansonnie.

„Probabil că sunt mai multe probleme în același timp și nu avem încă o imagine completă a ceea ce s-a întâmplat. El a confirmat că a existat o problemă la turbocompresor, adăugând că “nu știm dacă aceasta este problema sau este o consecință a unei alte probleme”. Mașina pornită de Mikkel Jensen de pe ultima poziție a grilei de start a intrat la boxe pentru ceea ce s-a dovedit a fi o oprire de aproape o oră la doar 30 de minute de la startul cursei.

Ulterior, Di Resta a parcurs mai mult de 30 de tururi înainte de o a doua oprire lungă, după care Jean-Eric Vergne a făcut un tur înainte ca mașina să fie retrasă. Oliver Jansonnie a declarat că cel mai important lucru de la Monza a fost ca echipa internă Peugeot Sport să acumuleze experiență, pe măsură ce se pregătește pentru o campanie completă în WEC în 2023. „A fost o cursă grea pentru noi; am venit aici pentru a învăța și cred că am învățat multe”, a spus el.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version