Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Peugeot: În Fuji, cel mai bun rezultat al sezonului, dar „încă lipsește...

Peugeot: În Fuji, cel mai bun rezultat al sezonului, dar „încă lipsește ritmul” pentru podium

Vizualizări: 3501

Peugeot obține cel mai bun rezultat al sezonului la Fuji cu locul patru – Un motiv de bucurie, dar echipa „are nevoie de mai mult ritm pentru a termina pe podium”

Peugeot a avut de fapt toate motivele să fie fericit după a șaptea rundă a Campionatului Mondial de Anduranță (WEC) de la Fuji: Peugeot #93 (Vergne/Jensen/Müller) a terminat pe locul patru și a ratat primul podium al sezonului cu doar 3,525 secunde. Dar bucuria este amestecată cu tristețea!

Pentru că: „Suntem mulțumiți de ceea ce am realizat, chiar dacă ne lipsește încă un pic de ritm”, spune directorul tehnic Olivier Jansonnie. Faptul că 9X8 a ajuns atât de departe în frunte s-a datorat în principal „unei curse sinuoase, cu multe coliziuni, perioade de precauție și mașini de siguranță”.

„Poate că nu am avut cea mai competitivă mașină, dar am făcut tot posibilul cu strategia noastră”, se laudă Jansonnie, care dezvăluie că ”unii dintre piloți au avut stinturi dificile în care au trebuit să împingă pneurile la limită. Sunt foarte mulțumit de rezultat”.

Peugeot

Ritmul Peugeot „încă nu este strălucit”

Cu toate acestea, rezultatul bun – întâmplător, prima clasare în top cinci pentru 9X8 îmbunătățit, care și-a făcut debutul la Imola în aprilie, și cel mai bun rezultat pentru Peugeot de la cursa de anul trecut de la Monza, când echipa a terminat pe podium – nu ar trebui să fie supraevaluat.

„Dacă te uiți la timpii pe tur, sincer să fiu, încă nu arată strălucitor în ceea ce privește ritmul”, avertizează Jansonnie. „Dar am compensat pentru asta și am terminat pe locul patru. Ca să fiu sincer, a fost implicat și un pic de noroc. Am avut mult ghinion în unele curse, dar la un moment dat asta se va schimba din nou.”

Unul dintre factorii cheie s-a dovedit a fi faza finală, când plutonul a fost împins împreună de o fază cu mașina de siguranță cu aproximativ 90 de minute înainte de final. „Știam că finalul cursei va fi decisiv”, a zâmbit directorul tehnic Peugeot. „Ne-am păstrat pneuri noi pentru ultimul stint și asta a funcționat”.

Strategia pneurilor, un factor cheie în Fuji

„Suntem mulțumiți de strategie, ne-am asumat câteva riscuri în timpul cursei”, dezvăluie francezul. Peugeot a economisit pneuri la începutul cursei, chiar dacă acest lucru a însemnat că unii piloți au trebuit să încerce să își păstreze pneurile pentru final.

„Am continuat să forțăm pe pistă, chiar dacă timpii pe tur nu erau atât de buni, pentru că știam că vom avea pneuri mai proaspete la final”, a declarat Jansonnie. „A fost un mare efort de echipă, iar performanța piloților în ultimul stint a fost, de asemenea, uimitoare. Per total, sunt foarte mulțumit”.

Cu o oră înainte de căderea steagului în carouri, Mikkel Jensen era încă pe locul zece, dar danezul a profitat de pneurile proaspete și a luptat pentru a ajunge pe poziția a patra. Loic Duval, Paul di Resta și Stoffel Vandoorne au terminat pe locul opt în al doilea Peugeot #94, asigurându-și prima clasare în puncte a anului.

Peugeot: Podiumul rămâne obiectivul!

„Rezultatul este un impuls. Am avut o perioadă foarte grea, fără rezultate, cu multă presiune de la Sao Paulo și Austin – Austin, în special, a fost o cursă foarte proastă pentru noi”, își amintește Jansonnie despre cursa din Texas, când cel mai bun Peugeot 9X8 a terminat al doisprezecelea, cu un tur mai puțin.

„Întotdeauna lucrăm la același nivel. De data aceasta am reușit să-l reglăm în funcție de lucruri, iar rivalii noștri au făcut unele greșeli, iar acest lucru ajută foarte mult”, a lăudat francezul, în timp ce șeful Stellantis Motorsport, Jean-Marc Finot, a vorbit despre progrese semnificative în comparație cu cursele anterioare.

„Am avut o strategie bună pentru pneuri, care a făcut diferența prin economisirea pneurilor proaspete pentru finalul cursei. Piloții noștri s-au distrat mult astăzi cu cele două Peugeot 9X8, care au funcționat perfect”, își amintește Finot, dar nu fără a uita slăbiciunea existentă: Dar avem încă nevoie de mai mult ritm pentru a termina pe podium, care rămâne obiectivul nostru.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version