Home Moto MotoGP Pedro Acosta a căzut în timp ce se afla în frunte „o...

Pedro Acosta a căzut în timp ce se afla în frunte „o greșeală stupidă din partea mea”

Vizualizări: 2283

Pedro Acosta este supărat că a irosit marea șansă a primei sale victorii la sprint – Primul pole MotoGP după penalizarea lui Marquez este o mică consolare

Sărbătoare și dezamăgire în câteva ore pentru Pedro Acosta sâmbătă, în weekendul MotoGP de la Motegi (Japonia): În sesiunea de calificări de dimineață, singurul debutant de pe grila clasei întâi din acest an a învins concurența pentru a obține pole position-ul pentru prima dată în calitate de pilot MotoGP.

Pedro Acosta este acum al treilea cel mai tânăr pole-setter din istoria clasei întâi a campionatului mondial de motociclism, depășit doar de Marc Marquez și de deținătorul recordului Fabio Quartararo la primul lor pole MotoGP. Pentru Marquez, acest lucru s-a întâmplat în Austin 2013, pentru Quartararo în Jerez 2019.

Ca pole-sitter la Motegi 2024, Acosta a pierdut inițial conducerea în fața lui Francesco Bagnaia în sprintul de sâmbătă după-amiază în drumul spre primul viraj și, de asemenea, poziția a doua față de coechipierul său de la Ducati, Enea Bastianini. Debutantul Tech3-GasGas a recuperat poziția a doua în primul tur, după ce Bastianini a frânat în virajul 5.

acosta

Acosta după accident: „Nu vreau să caut scuze”

Două tururi mai târziu, Acosta l-a depășit pe frânarea fruntașului „Pecco” Bagnaia la ieșirea din virajul 5, oferindu-i conducerea. El a păstrat apoi acest avans timp de șapte tururi. Perspectivele unei prime victorii la sprint erau mai bune ca niciodată pentru Acosta, dar apoi a făcut o greșeală.

În încercarea de a obține un avans mai mare față de Bagnaia, Acosta tocmai stabilise cel mai bun timp în sectorul 2, în penultimul tur. La scurt timp după aceea, roata sa din față a cedat în virajul 7. Atât KTM-ul RC16, vopsit în culorile roșii GasGas, cât și debutantul spaniol în MotoGP au alunecat în pietriș.

„A fost o greșeală stupidă din partea mea. Am fost puțin în afara liniei ideale în acel moment”, recunoaște imediat Acosta și subliniază din nou: A fost doar o greșeală stupidă.

„Nu vreau să caut scuze și să dau vina pe pistă. Vreau să caut soluții”, a declarat spaniolul în vârstă de 20 de ani. „Lucrul pozitiv este că am fost rapid astăzi. Am confirmat tendința din cursele anterioare. Ar trebui să fim fericiți pentru asta. Dar greșeala de astăzi este din vina mea”.

Bagnaia a copiat stilul lui Acosta înainte de accidentare

Francesco Bagnaia, care a câștigat la limită sprintul după căzătura lui Acosta, a declarat despre performanța debutantului: „A fost deosebit de puternic în primul și ultimul sector, mai ales la intrarea în viraje. Am putut vedea ce făcea acolo și am făcut la fel de atunci încolo”.

Cu toate acestea, Bagnaia nu l-a putut depăși pe Acosta cu propriile forțe. Acest lucru s-a datorat nu în ultimul rând faptului că a călătorit cu o mapare pentru o putere mai mică a motorului. Echipajul din jurul șefului de echipă Cristian Gabarrini a decis să facă acest lucru deoarece, de data aceasta, turul spre grila de start nu a putut fi parcurs la fel de lent ca de obicei și, prin urmare, nu s-a putut face un calcul exact al consumului de combustibil.

Motivul pentru care așa-numitul „Eco Lap” al lui Bagnaia nu a putut fi efectuat ca de obicei de data aceasta a fost condițiile meteorologice. Având în vedere situația neclară dacă va rămâne uscat sau va ploua, echipa nu a dorit să piardă timp pentru o posibilă schimbare de pneuri pe grila de start.

În cele din urmă, în afară de câteva picături de ploaie, sprintul a rămas uscat. Bagnaia a spus următoarele despre Acosta: „Problema mea nu a fost doar că am avut mai puțină putere [cu maparea setată]. Am avut și problema că presiunea aerului din pneul din față a crescut. Pentru a contracara acest lucru, am încetinit un pic. Acesta a fost exact momentul în care el a căzut. Nu știu cum s-ar fi terminat altfel, dar cred că a făcut o treabă foarte bună.”

Dispoziția lui Acosta de sâmbătă după-amiază a fost vizibil afectată de accidentul suferit în timp ce conducea cursa. Cu toate acestea, beneficiind de retrospectivă, el va fi cel puțin mulțumit de sesiunea de calificări de dimineață. El a beneficiat de faptul că cel mai bun timp al lui Marc Marquez din Q2 a fost anulat. Cu toate acestea, primul pole al lui Acosta în MotoGP nu a fost deloc nemeritat. El a făcut deja o impresie puternică vineri și a confirmat acest lucru sâmbătă dimineața.

Cel mai bun timp al lui Marc Marquez în Q2 a fost anulat atunci când acesta nu a mai avut ocazia să facă o ultimă încercare. În turul său, care fusese temporar cel mai rapid, pilotul echipei Gresini Ducati a lovit minim zona vopsită în verde din spatele bordurii la ieșirea din virajul 4.

Marquez a acceptat încălcarea limitei pistei. Cu toate acestea, el a acceptat doar cu reticență faptul că sancțiunea a fost acordată atât de târziu. Datorită locului P3 la sprint, starea de spirit a lui Marquez s-a îmbunătățit din nou în cursul după-amiezii. În cazul lui Acosta, a fost invers.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version