Home Moto MotoGP MotoGP Marele Premiu al Portugaliei: Zarco a obținut Pole Position, Bagnaia la...

MotoGP Marele Premiu al Portugaliei: Zarco a obținut Pole Position, Bagnaia la spital.

Vizualizări: 12658

Johann Zarco a obținut Pole Position într-o calificare nebună de la umed la uscat a Marelui Premiu al Portugaliei la MotoGP, în timp ce o căzătură a lui Francesco Bagnaia de la Ducati l-a lăsat pe ultimul loc.

Primul segment de 15 minute al calificărilor a început cu cele mai bune tururi pe pneuri ude, înainte de a se materializa un punct de intersecție în care pneurile slick au fost cea mai bună opțiune. Și pe tot parcursul Q2 lupta pentru Pole a fost dictată de evoluția pistei, Johann Zarco de la Pramac Ducati stabilind turul de Pole în ultimul său tur cu un timp de 1m42,003s.

Zarco

Calificările au început într-un mod haotic în Q1, deoarece pista se uscase suficient de mult pentru ca unii să parieze pe slick-uri, dar au rămas petice umede. Takaaki Nakagami de la LCR Honda a fost unul dintre primii care s-a aventurat pe slick-uri, dar a renunțat imediat la pneuri de ploaie la finalul turului său de pistă.

Remy Gardner de la Tech3 a ieșit și el pe slick-uri, dar a căzut în virajul 9, în timp ce Francesco Bagnaia de la Ducati a fost aruncat de pe motocicleta sa încălțată cu slick-uri în primul viraj, când a început un tur de pistă.

Francesco Bagnaia – câștigător și Poleman la Portimao în noiembrie – a aterizat greu și a arătat spre umărul drept personalului medical de pe pistă, italianul fiind urcat în spatele unei ambulanțe pentru a fi dus la verificări. Ducati a confirmat că verificările inițiale ale lui Francesco Bagnaia la centrul medical nu au relevat nicio fractură, dar a fost transferat la un spital local pentru examinări suplimentare.

Slick-urile au devenit în cele din urmă pneurile de bază în Q1, Alex Marquez de pe LCR Honda și Luca Marini de pe VR46 Ducati au folosit cauciuc moale pentru a trece în Q2. Liderul campionatului, Enea Bastianini, a trecut și el la slick-uri pentru ultima sa cursă și a suferit o căzătură la fel de grea ca și omologul său de la Ducati, Francesco Bagnaia – pilotul de la Gresini a ieșit în virajul 5.

Astfel, singurul câștigător repetent din 2022 a rămas pe locul 18 pe grila de start, în timp ce Francesco Bagnaia va pleca ultimul, dacă va fi autorizat să concureze, după ce nici măcar nu a stabilit un timp pe tur. Adăugându-se la lista principalelor victime din Q1, seria de rezultate de top două în calificările din 2022 a lui Jorge Martin de la Pramac a luat sfârșit când a fost retrogradat pe locul 13, în timp ce Alex Rins de la Suzuki a rămas pe locul 23, după ce a rămas pe anvelope de ploaie la sfârșitul sesiunii.

La startul Q2, toată lumea a pornit cu pneuri slick, deși condițiile erau încă dificile, iar campionul mondial în exercițiu Fabio Quartararo aproape că a pierdut partea din spate a motocicletei sale Yamaha la intrarea în virajul 7 la dreapta. Alex Marquez și-a folosit cunoștințele dobândite în Q1 cu privire la pneurile slick pentru a se distanța la începutul Q2 cu un timp de 1m45,654s, deși în curând avea să fie depășit de Joan Mir de la Suzuki cu un timp de 1m45,414s.

Cursa lui Joan Mir în fruntea clasamentului a fost de scurtă durată, Alex Marquez preluând din nou controlul cu 1m43,211s, înainte ca Johann Zarco să își facă prima apariție în fruntea clasamentului cu 1m43,151s. Johann Zarco a stabilit acest tur cu aproximativ patru minute înainte de final, iar Fabio Quartararo l-a urmat cu 0,006s.

Joan Mir a mai făcut o încercare de Pole Position câteva momente mai târziu cu 1m43.055s, dar a fost retrogradat mai întâi de Johann Zarco, iar apoi de Jack Miller pe singurul Ducati al echipei de uzină în Q2. Reperul de referință al lui Jack Miller de 1m42,503s părea să fi fost perfect sincronizat, deoarece steagurile galbene au fost scoase în ultimul sector în ultimele 20 de secunde, când Pol Espargaro a căzut cu Honda sa.

Acest lucru s-a dovedit a fi dezastruos pentru coechipierul său de la Honda, Marc Marquez, care a înregistrat un tur de top al sesiunii de 1m42,295s, dar care a fost privat de el ca urmare a steagurilor galbene. În momentul în care motocicleta lui Pol Espargaro a fost eliberată de la ieșirea din virajul 15, mai mulți piloți aprindeau ecranele de cronometrare în primele sectoare ale pistei.

Joan Mir a trecut primul linia de sosire și s-a clasat pe primul loc cu un timp de 1m42.198s, dar a fost privat de primul Pole la MotoGP de Johann Zarco – care a fost cu 0.195s mai rapid la bordul motocicletei Pramac Ducati. Aleix Espargaro de la Aprilia a urcat pe locul trei la finalul cursei pentru a se alătura lui Johann Zarco și Joan Mir pe prima linie, Jack Miller fiind retrogradat pe locul patru.

Fabio Quartararo și-a plasat Yamaha la mijlocul rândului doi, pe locul cinci, după ce a avut, de asemenea, un tur în prima linie anulat din cauza steagurilor galbene, în fața debutantului VR46 Marco Bezzecchi pe Ducati-ul său cu specificația 2021. Alex Marquez a căzut la finalul Q2, dar va pleca al șaptelea în fața Ducati-ului VR46 soră a lui Luca Marini, în timp ce fratele său Marc Marquez va pleca al nouălea în fața lui Pol Espargaro.

Top 12 a fost completat de duo-ul KTM al eroului local Miguel Oliveira și Brad Binder. A cincea linie va fi formată din Jorge Martin, Maverick Vinales de la Aprilia și Fabio Di Giannantonio de la Gresini, în timp ce Takaaki Nakagami a fost al 17-lea după ce a abandonat în Q1 pe slick.

În spatele lui Enea Bastianini s-a aflat echipa sora de fabrică Yamaha a lui Franco Morbidelli, cu Remy Gardner pe locul 20 după ce a căzut, în fața wildcard-ului Aprilia Lorenzo Savadori și a lui Darryn Binder de la RNF Racing. Bobocul Tech3 Raul Fernandez a avut și el o căzătură în finalul Q1 și s-a resemnat pe locul 24 între Alex Rins și Francesco Bagnaia.

Rezultatele Calificările Marele Premiu al Portugaliei:

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version