Home Moto MotoGP MotoGP Sachsenring: Festivalul prăbușirilor și recordul lui Vinales

MotoGP Sachsenring: Festivalul prăbușirilor și recordul lui Vinales

Vizualizări: 11277

MotoGP- Maverick Vinales, pilotul de uzină Aprilia, s-a catapultat pe primul loc în sesiunea de calificări de vineri de la Sachsenring, cu un record de circuit. Sesiunea a fost caracterizată de numeroase accidente.

Sesiunea de antrenamente libere de 45 de minute de vineri dimineața este urmată de calificările la clasa MotoGP după-amiază. Obiectivul este de a ajunge direct în calificările 2, ceea ce vor putea face doar primii 10 clasați. Piloții rămași trebuie să treacă în Q1 sâmbătă, de unde primii doi vor avansa în Q2.

În antrenamentele libere, liderul campionatului mondial Jorge Martin (Prima Pramac Ducati) a fost cel mai rapid cu un timp de 1:20,584 minute. În sesiunea de calificări de o oră, Marco Bezzecchi (VR46 Ducati) a zburat în afara pistei în virajul 11 după doar cinci minute. După opt minute, Marc Marquez (Gresini Ducati) a derapat mai întâi de pe roata din față în același viraj, apoi a avut un highsider teribil și a ieșit în aer la 190 km/h – a doua sa căzătură de vineri.

MotoGP

După 21 de minute, Fabio Di Giannantonio a căzut în virajul 1, Ducati-ul său VR46 a zburat pe airfences, iar italianul și-a ținut imediat umărul drept dureros. Sesiunea a fost întreruptă deoarece airfences-ul a trebuit apoi să fie reparat. Pilotul Honda Takaaki Nakagami a căzut anterior în același loc.

Întreruperea a fost utilă pentru Bezzecchi și Marc Marquez, dând timp echipelor lor să pregătească o motocicletă pentru timpul rămas.

În timp ce Marc Marquez a stabilit cel mai rapid tur de până acum cu 1:20.384 minute la mai puțin de o jumătate de oră după accidentul său brutal, Joan Mir, pilotul de uzină Honda, a alunecat în primul viraj. Pedro Acosta (Red Bull GASGAS) i-a urmat exemplul puțin mai târziu. Coechipierul lui Acosta, Augusto Fernandez, a căzut apoi în virajul 3.

Marquez a încheiat sesiunea mai devreme, sperând că performanța sa va fi suficient de bună pentru a intra direct în Q2. Spaniolul a suferit vânătăi grave la antebrațul drept în cea de-a doua căzătură și a mers la centrul medical, dar a fost declarat apt.

Cu 15 minute înainte de final, Maverick Vinales, pilotul uzinei Aprilia, conducea cu 1:20.035 min, apoi campionul mondial Pecco Bagnaia (Ducati Lenovo) a luat cu asalt locul al doilea, care fusese până atunci pe un impresionant loc 14.

Vinales a îmbunătățit recordul pistei la 1:19.622 min cu 7 minute înainte de final, la scurt timp după aceea Enea Bastianini și-a distrus Ducati-ul de uzină în virajul 11, iar Remy Gardner, care era de serviciu în Saxonia ca înlocuitor al lui Alex Rins, accidentat, și-a aruncat Yamaha-ul în virajul 13.

Cel mai bun timp al lui Vinales s-a menținut până la final, Jorge Martin terminând al doilea, iar Miguel Oliveira (Trackhouse Aprilia) al treilea. Tot direct în Q2: Alex Marquez, Bagnaia, Bastianini, Morbidelli, Acosta, Di Giannantonio și Binder. Marc Marquez a fost scos din top 10 cât ai clipi din ochi și a terminat pe locul 13.

Pilotul cu un Wildcard Stefan Bradl, nu a reușit decât să-l lase în urmă pe colegul său de la Honda, Joan Mir, pe locul 21.

Clasamentul Campionatului Mondial după 16 din 42 de curse:

1. Martin, 200 Puncte. 2. Bagnaia 190. 3. Marc Marquez 142. 4. Bastianini 136. 5. Vinales 118. 6. Acosta 101. 7. Binder 99. 8. Di Giannantonio 92 9. Aleix Espargaro 82. 10. Alex Marquez 62. 11. Bezzecchi 45. 12. Raul Fernandez 40. 13. Morbidelli 39. 14. Quartararo 39. 15. Miller 32. 16. Oliveira 32. 17. Augusto Fernandez 15. 18. Mir 13. 19. Zarco 12. 20. Rins 8. 21. Nakagami 8. 22. Pedrosa 7.

Campionatul Mondial al Constructorilor:

1. Ducati, 278 Puncte. 2. Aprilia 156. 3. KTM 154. 4. Yamaha 43. 5. Honda 22.

Cupa Mondială pe echipe:

1. Ducati Lenovo Team, 326 Puncte. 2. Prima Pramac Racing 239. 3. Gresini Racing MotoGP 204. 4. Aprilia Racing 200. 5. Pertamina Enduro VR46 Racing Team 137. 6. Red Bull KTM Factory Racing 131. 7. Red Bull GASGAS Tech3 116. 8. Trackhouse Racing 72. 9. Monster Energy Yamaha MotoGP 47. 10. LCR Honda 20. 11. Repsol Honda 13.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version