Francesco Bagnaia câștigă cursa MotoGP din Thailanda și recuperează cinci puncte în Campionatul Mondial – Marc Marquez irosește o posibilă victorie cu o căzătură
Francesco Bagnaia, pilotul de uzină Ducati, a câștigat cursa MotoGP din cadrul Marelui Premiu al Thailandei de la Buriram. În condiții dificile, Bagnaia a avut o prestație încrezătoare și a trecut linia de sosire în fața rivalului din campionatul mondial Jorge Martin (Pramac-Ducati) după 26 de tururi. Podiumul a fost completat de pilotul GasGas Pedro Acosta.
După ce piloții s-au bucurat de condiții de vară vineri și sâmbătă, vremea s-a schimbat duminică. Încălzirea a avut loc deja pe o pistă umedă. A plouat din nou în timpul cursei Moto2.
Circuitul Internațional Chang a fost complet umed la startul cursei MotoGP. A fost raportată o ploaie ușoară. Toți piloții au început Marele Premiu pe pneuri de ploaie.
Jorge Martin a luat cu asalt prima poziție la start
Jorge Martin a luat cel mai bun start de pe locul trei pe grila de start. Francesco Bagnaia a ajuns pe poziția a doua și a preluat pentru scurt timp prima poziția în virajul 3. Cei doi rivali din campionatul mondial au accelerat cot la cot în al patrulea viraj, iar Martin a ieșit la limită în frunte.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Jorge Martin a ieșit din primul tur în frunte. Francesco Bagnaia, Marc Marquez (Gresini-Ducati), Fabio Quartararo (Yamaha) și Pedro Acosta (GasGas) au urmat pe pozițiile din spate.
În turul al doilea, Acosta a pierdut câteva poziții în virajul 3 pentru că a ratat punctul de frânare. Martin s-a distanțat ușor de urmăritorii săi la începutul cursei. Bagnaia și Marquez au fost despărțiți de câteva zecimi de secundă.
Franco Morbidelli îl scoate de pe pistă pe Fabio Quartararo
În turul al patrulea, Fabio Quartararo a fost scos de pe pistă de Franco Morbidelli (Pramac-Ducati). Ca urmare, Quartararo a ratat șansa unui rezultat bun. Înainte de accident, fostul campion mondial se afla în top 5.
Morbidelli a primit o penalizare pentru un tur lung și a căzut în virajul 8 câteva tururi mai târziu. Cu puțin timp înainte de scena Morbidelli/Quartararo, cursa lui Marco Bezzecchi (VR46-Ducati) s-a încheiat cu un accident în virajul 1.
Francesco Bagnaia și Marc Marquez îl depășesc pe Jorge Martin
Jorge Martin a făcut o greșeală în virajul 3 în turul cinci și a ieșit în afara liniei de sosire. Francesco Bagnaia și Marc Marquez au acceptat și au reușit să treacă. Echipa Trackhouse-Aprilia a suferit și ea un eșec. Pilotul de rezervă Lorenzo Savadori a căzut, iar puțin mai târziu coechipierul său Raul Fernandez a fost și el lovit. Savadori a continuat Marele Premiu, iar mai târziu a căzut din nou.
După o treime din distanța cursei, primii trei clasați erau apropiați și la câteva zecimi de secundă unul de celălalt. Marc Marquez l-a atacat pe Francesco Bagnaia la sfârșitul turului al nouălea, dar Bagnaia a contraatacat. Jorge Martin a urmărit duelul din poziția a treia.
O căzătură i-a distrus cursa pilotului de uzină Ducati Enea Bastianini, care s-a re-sortat în afara primilor 15 și a continuat Marele Premiu. Bastianini avea să lupte până la P14, dar nu mai are nicio șansă de a deveni campion mondial în acest an.
Bagnaia a răspuns atacului lui Marquez cu cel mai rapid tur de cursă și a recâștigat ceva spațiu de respiro. Martin a ieșit de pe traseu și a pierdut contactul cu duo-ul de frunte. Marquez a crescut și el ritmul și a stabilit un nou tur rapid în al doisprezecelea tur. Martin nu a reușit să mențină ritmul și era la o secundă și jumătate în urmă la jumătatea cursei.
Marc Marquez a accelerat ritmul și a căzut
Marquez a încercat din nou la sfârșitul turului 13. Fostul campion l-a depășit pe Bagnaia în ultimul viraj, dar campionul mondial în exercițiu a avut o linie mai bună la accelerare și a preluat din nou conducerea.
În turul 14, Marquez a depășit limita și a căzut în virajul 8. Marquez a alunecat de pe roata din față. El a încercat să prevină căderea sprijinindu-se cu genunchiul, dar în cele din urmă a pierdut controlul Ducati-ului său pe bordură. După accidentul din cursa cu numărul 93, Bagnaia îl conducea pe Martin cu 2,3 secunde.
Piloții KTM luptă pentru ultimul loc pe podium
Din cauza accidentului lui Marc Marquez, pilotul KTM Jack Miller a urcat pe poziția a treia. Australianul era la două secunde în spatele lui Jorge Martin. Cu toate acestea, coechipierii săi de la KTM, Brad Binder și Pedro Acosta, au rămas și ei cu speranțe de podium.
Binder și Acosta au avut un duel palpitant cu cinci tururi înainte de finalul cursei, pe care debutantul Acosta l-a câștigat. Acosta a condus mai repede decât piloții din față. Cu două tururi înainte de finalul cursei, Acosta l-a depășit și pe Miller, dar australianul nu s-a lăsat învins și a contraatacat.
În duel, Fabio Di Giannantonio (VR46-Ducati) s-a apropiat cu pași mari de Acosta și Miller. În ultimul tur, Di Giannantonio a profitat de o mică greșeală a lui Miller în virajul 3 și a preluat poziția a patra. Cu toate acestea, Acosta scăpase deja și era pe drumul spre podium.
Victorie importantă la Buriram: Francesco Bagnaia redus la 17 puncte
La vârf, pozițiile erau fixe. Francesco Bagnaia a obținut o victorie importantă, reducând diferența în campionat de la 22 la 17 puncte. Bagnaia a fost în consecință ușurat după ce a trecut linia de sosire.
„Nu am fost prea fericit în această dimineață după încălzire. Chiar trebuie să mulțumesc echipei mele pentru munca incredibilă de a analiza datele și de a trage concluziile corecte”, a comentat campionul mondial.
„Chiar am făcut un pas înainte”, a declarat încântat Bagnaia. ”Faptul că pista a fost mai umedă în timpul cursei a jucat în favoarea mea. Sunt pur și simplu fericit și aș dori să dedic această victorie echipei mele. Acești oameni fac pur și simplu o treabă fantastică de fiecare dată.”
Multe „secunde înfricoșătoare” pentru liderul campionatului mondial, Jorge Martin
După câteva momente înfricoșătoare, Martin s-a abținut de la asumarea unor riscuri inutile și a obținut 20 de puncte. „Nivelul pe care îl arătăm aici … Nu cred că mulți oameni pot înțelege cât de repede pilotăm în aceste condiții”, a explicat Martin după cursa pe ploaie din Thailanda.
„A fost o cursă dificilă astăzi”, recunoaște liderul campionatului. „Am avut un start foarte bun, dar apoi am fost un pic prea riscant. Am ieșit de pe pistă în virajul 3. După aceea, am vrut doar să rămân cât mai aproape de Marc și ‘Pecco’. Dar am avut o mulțime de momente înfricoșătoare. Nivelul de aderență nu a fost grozav, m-am chinuit foarte mult.”
„Când Marc a căzut, am vrut în continuare să-l prind pe Pecco, dar pur și simplu am depășit limita. Atunci mi-am spus: ‘Bine, e timpul să ocup din nou locul doi și să-l las pe ‘Pecco’ să câștige. Aveam sub control avansul meu față de Jack Miller și cei din spatele meu. Rezultatul pentru mine în acest weekend a fost două locuri doi. Mulțumesc fanilor fantastici de aici din Thailanda. Lucrurile vor merge mai bine data viitoare”, a declarat Martin.
Pedro Acosta, debutant în MotoGP, în fața celor doi piloți de uzină KTM
Debutantul Acosta a avut o prestație puternică duminică și și-a asigurat un podium MotoGP după câteva eșecuri. „A fost greu!”, a reacționat Acosta la Parc Ferme. „Comparativ cu warm-up-ul, a fost mai dificil să aduc pneurile la temperatură. Când era foarte umed, am avut câteva dificultăți”.
„M-am depărtat o dată la începutul cursei în virajul 3 pentru că frânele erau încă puțin prea reci. Dar trebuie să fim mulțumiți”, a comentat debutantul în MotoGP.
„Multe mulțumiri echipei pentru o treabă excelentă, de asemenea, tuturor oamenilor din Mattighofen. De fiecare dată când încercăm ceva, facem progrese. Mulțumesc, de asemenea, întregii echipe de testare cu Pol Espargaro, Dani Pedrosa și tuturor inginerilor din spate. Mulțumesc și oamenilor de acasă care m-au lăsat să mă antrenez pe pista lor. Cred că suntem pe drumul cel bun”, a declarat Acosta.
Fabio Di Giannantonio a încheiat cu bine sezonul
Fabio Di Giannantonio a obținut locul patru în ultimul său Mare Premiu din sezonul 2024 al MotoGP. „Diggia” va rata ultimele două weekenduri de Mare Premiu deoarece este operat la umăr, care a fost afectat la Marele Premiu al Austriei. Se așteaptă ca pilotul WSBK Andrea Iannone să îl înlocuiască.
Jack Miller și Brad Binder au urmat pe pozițiile cinci și șase în GP-ul Thailandei. Maverick Vinales (Aprilia), Johann Zarco (LCR-Honda), Aleix Espargaro (Aprilia) și Alex Marquez (Gresini-Ducati) au completat top 10. Alex Marquez a fost nevoit să plece de pe ultima poziție a grilei după o căzătură în tur.
Marc Marquez a terminat cursa în P11. În faza finală, Marquez l-a împins în afara pistei pe fostul său coechipier HRC Joan Mir (Honda) în virajul 3 și a primit o penalizare pentru acest lucru. Joan Mir a coborât la P15.
Luca Marini a terminat în P12, Takaaki Nakagami (LCR Honda) s-a clasat în P13, iar Enea Bastianini a adunat două puncte pentru P14 după căzătura sa.
Yamaha a plecat cu mâna goală duminică. Fabio Quartararo a terminat pe locul 16 în urma accidentului său. Coechipierul său Alex Rins a făcut o cursă nesemnificativă și a căzut într-o poziție mai puțin promițătoare în virajul 4.
Sezonul 2024 al MotoGP continuă weekendul viitor la Sepang (Malaezia).
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.