Home Moto MotoGP MotoGP Anglia: Rezumatul ale antrenamentelor de vineri.

MotoGP Anglia: Rezumatul ale antrenamentelor de vineri.

Vizualizări: 19327

FP1: Johann Zarco de la Pramac a condus prima sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu al Marii Britanii de MotoGP, în ciuda unei căzături, în timp ce liderul campionatului, Fabio Quartararo, a avut probleme mecanice.

Revenirea MotoGP la Silverstone are loc cu câteva săptămâni mai devreme decât în weekendul tradițional de sărbători din august, cu condiții însorite, dar cu vânt, care au întâmpinat piloții. Johann Zarco, pilotul echipei Pramac Ducati, a stabilit ritmul inițial în prima acțiune pe circuitul MotoGP după cinci săptămâni de la pauza de vară, francezul fiind cel mai bun cu un timp de 2m03,905s.

Liderul campionatului, Fabio Quartararo, l-a detronat curând pe compatriotul său cu un timp de 2m03.631s, în condițiile în care acesta vine la GP-ul Marii Britanii din acest weekend cu o penalizare de tur lung, după coliziunea cu principalul rival la titlu, Aleix Espargaro, de la Assen, de data trecută. Furios din cauza penalizării, Fabio Quartararo a exersat culoarul de tur lung situat la curba de stânga de la Loop, la câteva momente după ce a ajuns pe primul loc în clasamentul timpilor.

MotoGP

Dar sesiunea sa a fost întreruptă după 10 minute, când Yamaha sa s-a oprit la ieșirea din Loop pe linia dreaptă de la Brooklands. Fabio Quartararo a fost ajutat să revină în pitlane de Jack Miller de la Ducati, în timp ce Ducati-ul de fabrică soră a unui Francesco Bagnaia insuficient alimentat s-a prăbușit la trecerea prin secțiunea rapidă Maggotts din virajul 4. Francesco Bagnaia vine la Silverstone după un incident de conducere sub influența băuturilor alcoolice petrecut în Ibiza la începutul lunii iulie, despre care a declarat joi că nu i-a împiedicat pregătirile pentru a doua jumătate a sezonului.

Fabio Quartararo a revenit pe circuit pe aceeași motocicletă care s-a oprit, deși cu un nou rezervor de combustibil montat. Cu puțin peste 30 de minute înainte de final, Alex Rins, câștigătorul din 2019 de la Silverstone, a trecut pe primul loc pe Suzuki, cu un timp de 2m00.961s, înainte ca Maverick Vinales, câștigătorul din 2016 al GP-ului Marii Britanii, să preia conducerea pe Aprilia sa, cu un timp de 2m00.827s. Alex Rins a făcut noi îmbunătățiri cu 20 de minute înainte de final, când a scos un timp de 2m00.728s, înainte de a fi și mai rapid cu 2m00.527s.

În timp ce Alex Rins făcea acest lucru, Johann Zarco a suferit un accident rapid în virajul Stowe, deoarece a pierdut partea din față la intrare, dar a reușit să iasă nevătămat. El a reușit să revină în sesiune pe a doua sa motocicletă și a fost cel mai rapid dintre toți chiar la final, cu un timp de 1m59,893s – învingându-l pe Francesco Bagnaia cu 0,027 secunde, cei doi fiind singurii piloți care au depășit bariera de două minute în FP1. Alex Rins a rămas în urma celor de la Ducati cu un timp de 2m00.220s în fața lui Fabio Quartararo și a lui Takaaki Nakagami de la LCR Honda.

Aleix Espargaro a fost al șaselea pe Aprilia sa, în fața coechipierului său Maverick Vinales, în timp ce Joan Mir a fost al șaptelea pe Suzuki. Jorge Martin, pe a doua dintre motocicletele Ducati Pramac, și Brad Binder de la KTM au completat top 10, iar Pol Aleix Espargaro a ieșit la 0,046s în afara top 10, pe locul 11, pe Honda, echipa de uzină.

Jack Miller i-a condus pe Marco Bezzecchi de la VR46 Ducati și pe Miguel Oliveira de la KTM, iar Alex Marc Marquez de la Gresini a fost al 15-lea în fața pilotului pe care îl va înlocui în 2023, Enea Bastianini. Joi, Yamaha a anunțat că Andrea Dovizioso se va retrage din MotoGP la finalul Marelui Premiu de la San Marino din septembrie. Pilotul de la RNF Racing a ocupat locul 20 la finalul FP1 în fața omologului său de la Yamaha de uzină, Franco Morbidelli.

Rezultatele prima Sesiunea de Antrenamente Libere:

FP2: Fabio Quartararo s-a clasat pe primul loc în a doua sesiune de antrenamente la Marele Premiu al Marii Britanii de MotoGP, devansându-l pe Joan Mir de la Suzuki.

Pilotul de la Yamaha a petrecut o mare parte din cele 45 de minute ale sesiunii de antrenamente exersând curse cu bucla de tur lung înainte de penalizarea pe care o va executa duminică. Prima sa încercare, un 2m00.794s, l-a plasat pe locul trei, în spatele motocicletele Aprilia-urilor lui Maverick Vinales și Aleix Espargaro. El a căzut în clasamentul timpilor, pe măsură ce alții s-au îmbunătățit, în timp ce el a lucrat pentru a-și îmbunătăți timpul în jurul buclei de tur lung.

Cea de-a cincea încercare l-a readus în top trei, cu 1m59,933s, înainte ca un tur de ultim moment să-l ducă în fruntea clasamentului, fiind singurul pilot care a stabilit un timp de sub 1 m58s, cu 1m58,946s. Joan Mir de la Suzuki a terminat pe locul doi, la mai puțin de 0,1s în spatele liderului campionatului, cu Maverick Vinales pe locul trei cu un 1m59.123s. Miguel Oliveira a fost cel mai bun la începutul sesiunii, pilotul KTM stabilind un timp de 2m00.863s în primele tururi.

Johann Zarco, pilotul echipei Pramac Ducati, și-a continuat ritmul rapid din FP1, stabilind un timp de 2m01.219s și clasându-se în spatele lui Miguel Oliveira. Steagurile galbene au fost fluturate pentru scurt timp când Darryn Brad Binder a ieșit în virajul 6, după ce a pierdut partea din spate a Yamaha-ului său RNF. Jorge Martin a fost următorul care a intrat în primii doi, cu un timp de 2m00.873s suficient de rapid pentru a-l retrograda pe coechipierul Johann Zarco.

Perechea Aprilia a fost următoarea care a fost cea mai rapidă, Maverick Vinales devansându-l pe Aleix Espargaro cu un timp de 2m00.484s, în timp ce Fabio Quartararo s-a clasat pe locul trei. Miguel Oliveira a fost pentru scurt timp pe primul loc, înainte ca pilotul VR46 Marco Bezzecchi, care a obținut primul său podium la Assen, la ultima ediție, cu un loc doi, să-l doboare cu 2m00.204s. După 10 minute de sesiune, timpii au început să scadă, Alex Rins fiind următorul lider pentru Suzuki, înainte ca Aprilia să revină în top, în ciuda faptului că Aleix Espargaro s-a luptat cu partea din spate în Copse.

Alex Rins a fost cel mai rapid în turul al 10-lea, un 1m59,351s suficient de rapid pentru a-l plasa pe primul loc, înainte ca Jack Miller de la Ducati să despartă piloți Aprilia pe locul trei. La scurt timp după aceea, Jack Miller a căzut la Stowe, provocând steaguri galbene în timp ce motocicleta sa de fabrică a fost recuperată din pietriș.

Alex Rins a continuat să se îmbunătățească câteva tururi mai târziu, împingându-l cu 0,4s în fața lui Aleix Espargaro în fruntea clasamentului combinat, în timp ce coechipierul Joan Mir a trecut pe locul doi cu 1m59,536s, înainte ca Aleix Espargaro să se îmbunătățească și el cu 1m59,426s.

Dar pilotul de la Suzuki s-a îmbunătățit din nou în turul următor, un 1m59.100s suficient pentru a conduce până la ultima încercare a lui Fabio Quartararo. Johann Zarco a terminat pe locul patru, cu Aleix Espargaro și Miguel Oliveira pe locurile cinci, respectiv șase. Enea Bastianini, de la Gresini Racing, a terminat sesiunea pe locul opt, după ce a testat un nou pachet aerodinamic spate radical, văzut și pe motocicleta lui Jorge Martin, în timp ce Jack Miller și Marco Bezzecchi au completat top 10.

Rezultatele celei de-a doua Sesiunea de Antrenamente Libere:

  • Calificările pentru Marele Premiu de MotoGP al Marii Britanii vor începe la ora 16:10 (ora României)
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version