Home F1 McLaren decizia greșită? „ Categoric nu ar fi oprit o dată!”

McLaren decizia greșită? „ Categoric nu ar fi oprit o dată!”

Vizualizări: 4331

McLaren omagiază Ferrari pentru strategia sa cu o singură oprire și nu vede nicio o eroare tactică din partea sa.

A făcut McLaren o eroare tactică sau pur și simplu echipa nu a putut face mai mult la cursa de Formula 1 de la Monza? În ceea ce privește ritmul, Oscar Piastri și Lando Norris au avut cea mai bună mașină duminică, dar victoria a revenit Ferrari, spre bucuria tifosi, deoarece Charles Leclerc a intrat o singură dată la boxe și astfel a depășit McLaren.

McLaren, pe de altă parte, a optat pentru o strategie cu două opriri, dar nu l-a putut prinde pe Leclerc în faza finală, în ciuda pneurilor proaspete, ceea ce înseamnă că victoria presupus sigură a revenit Scuderiei până la urmă. „Charles a condus o cursă grozavă, ca să fiu sincer”, recunoaște Lando Norris, care este foarte dezamăgit de locul trei.

„Este greu de știut dacă am fi putut face ce a făcut el astăzi. Ei au meritat”.

Aceasta deoarece McLaren a preferat o strategie cu două opriri încă de la început. Potrivit lui Oscar Piastri, strategia cu o singură oprire „în mod clar nu a fost luată în considerare la fel de serios”, așa cum ar fi fost necesar în retrospectivă.

„A fost un risc mare pentru mine”, a declarat australianul, explicând de ce nu a făcut o singură oprire. „Grainingul a fost o problemă tot weekendul. Dacă aveai graining în antrenamente, practic se termina”, spune el.

McLaren

Piastri: A doua oprire avea sens

El avusese deja unele probleme în primul său stint pe pneuri medium. În acel moment, Piastri, Norris și Leclerc se pare că erau încă pe aceeași strategie, deoarece toți au trecut la pneurile hard în decurs de două tururi. Norris a intrat pentru un nou schimb de pneuri în turul 32 din 53, Piastri în turul 38 – Leclerc a rămas pe dinafară.

Cu toate acestea, Piastri a considerat că avea sens să facă a doua oprire: „Când am făcut a doua oprire, pneul meu stânga față se granula destul de rău și încetineam și încetineam”, spune el. „Prin urmare, părea o decizie rezonabilă să revin la boxe”.

„În retrospectivă, o oprire ar fi fost cel mai bun lucru de făcut, dar în acel moment, cu toate informațiile pe care le-am adunat pe parcursul weekendului, părea incredibil de riscant”, a declarat pilotul McLaren. Post scriptum: „Dar toată lumea este mult mai deșteaptă atunci când a căzut steagul cu dame”.

McLaren nu credea că granulația lui Leclerc va dispărea

La acel moment, echipa nu se aștepta ca Leclerc să își ducă strategia la linia de sosire – mai ales că și el făcuse prima oprire înaintea lui Piastri și încă se plângea la radio de ce a trebuit să intre la boxe când era subapreciat.

Australianul a trebuit să recupereze 18 secunde în 15 tururi pe Ferrari după oprirea sa, iar McLaren a crezut că ar mai fi suficient timp dacă Leclerc ar fi vrut cu adevărat să treacă cu o singură oprire. În cele din urmă, însă, el a fost la 2,6 secunde în afara ritmului.

Piastri era convins că Leclerc nu va fi capabil să mențină ritmul și va trebui să plătească tribut grainingului. Cu toate acestea, faptul că va supraviețui graining-ului și nu se va prăbuși nu era în planul său.

„Trebuia să treci prin granulație. Dar, în timpul antrenamentului, nici măcar nu puteai apăsa pedala de frână pentru că ai fi modelat anvelopa într-o monedă de 50 de cenți”, spune Piastri. „Așa că părea foarte riscant”.

Piastri: Leclerc își putea permite să își asume riscul

Apropo de risc: Acesta a fost, de asemenea, un motiv care a vorbit în favoarea Ferrari în acest caz. Deoarece Leclerc era în spatele ambelor mașini McLaren înainte de a doua oprire la boxe, nu avea nimic de pierdut și își putea asuma riscul.

„Acesta este dezavantajul când ești în frunte. Cei din spatele tău pot reacționa la tine”, spune Piastri. „Dacă Charles ar fi făcut două opriri, ar fi terminat al treilea. Și dacă ar fi făcut o singură oprire și ar fi căzut în prăpastie, tot ar fi fost al treilea.”

„Dar a reușit să facă o singură oprire și Ferrari arată ca niște eroi astăzi.”

„Când ești al treilea, este mult mai ușor să-ți asumi un risc”, este de acord Norris. „A fost mult mai riscant pentru noi să încercăm decât a fost pentru Charles. A funcționat pentru el, așa că jos pălăria pentru Ferrari și pentru el, pentru că și partea de pilotaj face o mare diferență.”

Englezul a subliniat că și McLaren a încercat inițial să se descurce cu o singură oprire la boxe. „Știam că ar fi mai rapid, dar pur și simplu am distrus pneurile prea ușor”, spune el. Cu alte cuvinte: „Ne-am gândit la asta și am vrut să o facem, dar nu am putut să o facem astăzi”.

Degradarea pe puntea față a fost problema

Potrivit acestuia, principala problemă a fost degradarea excesivă a pneurilor față. „Aceasta este una dintre slăbiciunile noastre”, spune Norris. „Suntem foarte puternici cu pneurile spate și de aceea am fost atât de buni în alte curse, dar astăzi nu a fost vorba de degradarea punții spate, ci de cea a punții față”.

„Am avut prea multe probleme cu aceasta, iar Ferrari a lucrat mai bine din acest punct de vedere – și asta le-a adus victoria în cursă.”

Directorul de echipă Andrea Stella trebuie, de asemenea, să recunoască acest lucru: „Trebuie să recunoaștem că și concurenții noștri pot face o treabă bună”, laudă Ferrari, dar vede și un weekend puternic pentru propria sa echipă.

„A fost foarte strâns între una și două opriri”, a declarat el. „Majoritatea oamenilor au optat pentru două opriri. A fost un pic mai ușor pentru Leclerc să-și asume riscul unei opriri, deoarece el era mașina din spate.”

McLaren, cu toate acestea, a avut rezerve și, prin urmare, a optat pentru două opriri. „Am crezut că avem timp să recuperăm conducerea, dar Ferrari a făcut o treabă foarte bună, iar Leclerc a condus foarte bine”, recunoaște el.

McLaren trebuie să își asume riscuri mai mari?

Dar nu ar fi putut McLaren să-și asume ceva mai multe riscuri pentru a-și asigura victoria la Monza și, odată cu ea, conducerea campionatului constructorilor? „Privind în urmă, asta este întotdeauna ușor de spus”, spune Norris.

„Facem o treabă bună, dar astăzi nu a fost ziua noastră și nu am procedat corect – dar nici nu am greșit”, clarifică el. „Cu siguranță nu aș fi reușit o oprire unică”.

Acest lucru a fost clar cel mai târziu când a coborât pe locul trei la start, deoarece a condus mereu în aer turbulent și a trebuit să încerce să țină pasul cu Piastri și Leclerc, ceea ce a dus la o uzură mai mare a pneurilor. „Și asta a însemnat că a trebuit să intru la boxe mai devreme. Am plătit prețul pentru că nu am avut o cursă liberă”, se plânge el.

„Dar amândoi am avut probleme mult mai mari decât Ferrari. Nu puteam face prea multe”, recunoaște el. „Dacă am fi știut, ne-am fi putut pregăti mai bine, dar ne știam limitele și la ce să ne așteptăm. Cred că am făcut tot ce am putut mai bine astăzi, dar pur și simplu nu am avut ce a avut Ferrari astăzi.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version