După eșecul din sprintul F1, Max Verstappen a revenit sensațional în calificările de la Doha – McLaren devansează Ferrari în duelul campionatului mondial al constructorilor cu ambele monoposturi
Max Verstappen a obținut pole position-ul la Marele Premiu al Qatarului 2024 complet prin surprindere. „De nicăieri” – la urma urmei, proaspătul campion mondial încoronat în Red Bull terminase pe locul opt în cursa de sprint din F1, sâmbătă seara devreme. „Ce răsturnare de situație!”, a aplaudat Verstappen însuși, iar șeful echipei, Christian Horner, a declarat la radioul de la boxe: ”Știi de fapt că acesta este primul tău pole adevărat din Austria?”
Verstappen era încă pe locul al doilea, în spatele lui George Russell (Mercedes), înainte de ultimul său tur din Q3, dar a îmbunătățit timpul până la 1:20.520 minute la ultima sa încercare, depășind timpul lui Russell cu 0,055 secunde.
„A fost o calificare nebună”, a declarat expertul Christian Klien. „Complet diferită de calificările de sprint, inclusiv în ceea ce privește temperaturile. Nu aș fi crezut niciodată că Max va fi în lupta pentru pole position. Dar McLaren și Ferrari s-au chinuit să aducă pneurile în fereastra de temperatură potrivită.”
Cei doi piloți McLaren și-au asigurat pozițiile 3 și 4 pe grila de start pentru cursa de duminică după dubla victorie în sprintul F1, la 0,252 (Lando Norris), respectiv 0,309 secunde în spatele lui Verstappen (Oscar Piastri). „După sesiunile anterioare, am sperat la mai mult”, a suspinat Norris. „Dar asta a fost tot ce a fost mai bun. A fost un tur bun. Doar că nu am fost suficient de rapizi”.
Poziția de start în lupta pentru campionatul constructorilor este totuși pozitivă pentru McLaren, deoarece principalii lor rivali Charles Leclerc (+0.332) și Carlos Sainz (+0.521) au fost doar al cincilea și, respectiv, al șaptelea – cu Lewis Hamilton (Mercedes), care s-a plâns de subvirare pe alocuri.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Fernando Alonso (Aston Martin), Sergio Perez (Red Bull) și Kevin Magnussen (Haas) au completat top 10. Nico Hülkenberg (Haas) a fost eliminat devreme, terminând pe locul 18 în Q1. Un eșec pentru singurul german din pluton, care nu era neapărat de așteptat după un loc șapte puternic în sprintul F1.
Au existat schimbări în Q1 față de sprint?
Primul segment al calificărilor a început cu o mare surpriză. După o performanță sobră din partea Red Bull până acum în acest weekend, Verstappen a preluat brusc conducerea cu primul său tur de 1:21,713 minute, cu 0,316 secunde înaintea lui Norris în acel moment.
„Am fost destul de mulțumit de echilibru”, a raportat el imediat după aceea. Un indicator că Red Bull a dat lovitura cu schimbările dintre sprintul F1 și calificări, chiar dacă a coborât pe locul cinci la sfârșitul Q1, la 0,338 secunde în spatele celui mai bun timp al lui Russell (în fața lui Leclerc și Sainz).
Alonso, la bordul Aston Martin-ului, a avut, de asemenea, brusc, o performanță puternică, ajungând chiar pe locul al treilea la un moment dat, înainte de a termina pe locul al șaselea, la mai puțin de patru zecimi de secundă de cel mai bun timp din Q1 și chiar în fața lui Hamilton.
Capătul de linie în Q1, însă, a fost pentru Hülkenberg. După un loc șapte puternic în sprintul F1, pilotul Haas a abandonat pe locul 18, la 0,078 secunde în spatele timpului salvator al lui Tsunoda din top 15. În turul de ieșire, inginerul său de cursă a declarat: „Cu siguranță am greșit un lucru, Nico, dar sincer nu știu de ce am avut astfel de probleme”.
Între timp, Hülkenberg a reușit să clarifice: „Sistemul de baterii s-a simțit un pic mort în tururile rapide. Mai ales în ultimul tur rapid, nu am primit energie. A fost un fel de problemă. Ce anume, nu știu încă”.
Chiar și înainte de ultimul tur, germanul a avut dificultăți în a egala timpii pe tur ai coechipierului său. Magnussen a terminat al unsprezecelea în Q1. „Diferența”, ni s-a spus la radioul de la boxe, ”este că Kevin poate avea mai multă viteză la intrarea în virajul 2. Nu la punctul de frânare, dar el are mai multă viteză în viraj. Acolo pierzi cel mai mult timp pe tur.”
În afară de Hülkenberg, Alexander Albon (Williams), Liam Lawson (Racing Bulls), Franco Colapinto (Williams) și Esteban Ocon (Alpine) nu au reușit să treacă de Q2, ocupând locurile 20 și ultimul.
Cât de aproape au fost Hamilton și Perez în Q2?
La sfârșitul Q2, Hamilton s-a temut pentru scurt timp că va trebui să se retragă mai devreme. Pe măsură ce mai mulți alți piloți s-au îmbunătățit la final, el a ajuns brusc doar pe locul unsprezece. Dar Hamilton a fost încă pe un tur rapid el însuși și în cele din urmă a asigurat locul cinci.
Perez a fost norocos să termine al zecelea, la doar 0,012 secunde în fața lui Pierre Gasly (Alpine) și aproape că nu a reușit să ajungă din nou în Q2. Gasly a fost însoțit de cei doi piloți Sauber Guanyu Zhou și Valtteri Bottas, Yuki Tsunoda (Racing Bulls) și Lance Stroll (Aston Martin).
Pentru Verstappen, lucrurile au continuat la fel de plăcut cum au început în Q1. Datorită unui tur rapid în Q2, el a fost chiar cel mai rapid în final (1:20.687 minute). I-a devansat pe Norris și Leclerc pe locurile doi și trei cu 0,296 și, respectiv, 0,313 secunde – și a fost brusc considerat un pont fierbinte pentru pole position. Ceea ce nimeni nu s-ar fi așteptat serios după sprintul din F1.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.