Home F1 Max Verstappen îl învinge pe Leclerc după o bătălie palpitantă.

Max Verstappen îl învinge pe Leclerc după o bătălie palpitantă.

Vizualizări: 12155

Max Verstappen l-a devansat pe Charles Leclerc și a câștigat un Mare Premiu al Arabiei Saudite 2022 plin de emoții, după ce pilotul Red Bull a finalizat o manevră târzie asupra rivalului său de la Ferrari Formula 1.

Campionul în exercițiu a obținut victoria cu doar o jumătate de secundă, după un zaruri cu DRS cu Charles Leclerc în a doua parte a competiției de pe circuitul Jeddah Corniche, după ce pilotul echipei Scuderia Ferrari a încercat din nou să depășească tactic manevrele lui Max Verstappen pe pistă. Dar pilotul olandez a rezistat pentru victorie, în timp ce echipa Scuderia Ferrari a obținut un dublu podium, Carlos Sainz Jr completând podiumul, în timp ce o oprire la boxe intempestivă l-a coborât pe cel care se afla în pole position, Sergio Perez, pe locul patru.

Red Bull-urile au părut să se bucure de starturi mai puternice, deoarece Sergio Perez a tras pe dreapta pentru a-l acoperi pe Charles Leclerc, care a pornit din prima linie, în virajul 1 la start, dar a fost în mare parte necontestat, deoarece Max Verstappen i-a oferit o concurență acerbă lui Carlos Sainz. În timp ce Carlos Sainz a fost nevoit să rămână conservator pentru a nu-l atinge pe colegul său de echipă în prima curbă la stânga, Max Verstappen a reușit să se strecoare pe lângă exterior în timp ce pista se întorcea spre virajul 2.

Max, Verstappen

Max Verstappen a depășit mașina Ferrari lui Carlos Sainz pentru a ocupa locul trei, în timp ce Sergio Perez a scăpat la un avans timpuriu de 1,3s față de Charles Leclerc în primele două tururi, cu Max Verstappen la același interval înapoi din nou. Atenția s-a îndreptat rapid către o luptă frenetică pe mai multe tururi între alpini, care a sosit după ce George Russell a făcut o mutare timpurie asupra lui Esteban Ocon pentru a ocupa locul cinci cu masina echipei Mercedes AMG F1.

Esteban Ocon a tras pe interior pe linia dreaptă principală și a părut să îl strângă pe Fernando Alonso, asistat de DRS, de peretele de la boxe, forțându-l pe spaniol să dea înapoi în turul cinci. În turul următor, Fernando Alonso a încercat din nou, dar era mai în spate și a trebuit să avorteze o posibilă manevră pe exteriorul virajului 1, înainte ca disputa să continue și în turul următor.

Fernando Alonso a reușit în cele din urmă să treacă, dar numai pentru scurt timp, în timp ce Esteban Ocon a recuperat poziția a șasea cu DRS în virajul 1, dar a fugit prin ieșirea de pe pistă, a ratat apexul și a trebuit să cedeze poziția. Coechipierilor de la Alpine F1 li s-a spus apoi să păstreze poziția, Fernando Alonso fiind în fața lui Esteban OconSergio Perez reușise să obțină un avans de peste două secunde față de Charles Leclerc, cu Max Verstappen la 1,5s în spatele pilotului echipei Scuderia Ferrari, în timp ce Carlos Sainz era la 3,1s în urmă.

Avansul a coborât apoi sub 1,5s pentru a-l determina pe Sergio Perez să se arunce la boxe în turul 15 pentru un set de compoziție dură C2, dar o oprire lentă și pneuri reci l-au scos în spatele lui George Russell, pe locul cinci. Câștigarea cursei a părut apoi să se îndepărteze pentru mexican, deoarece galbenul dublu fluturat s-a transformat într-un safety car virtual, apoi într-un safety car complet, din cauza sfârșitului unui weekend dificil pentru Nicholas Latifi.

După ce a făcut manevre în Q1, pilotul echipei Williams Racing a ieșit din nou în decor în turul 16, când a sărit prea devreme pe putere la ieșirea din ultimul viraj, virajul 27, și a corectat prea mult, îndreptându-se spre zid. Această întrerupere a permis liderilor să intre la boxe în condiții neutralizate pentru a-l depăși pe Sergio Perez, Charles Leclerc preluând conducerea de la Max Verstappen, care l-a evitat la limită pe Carlos Sainz în linia de boxe.

Carlos Sainz a avut apoi un alt contact strâns cu următorul mașina echipei Red Bull Racing, deoarece Sergio Perez, întârziat în spatele lui George Russell în turul său de ieșire, a trecut pe linia mașinii de siguranță, în timp ce Carlos Sainz era strâns de zidul virajului 2. La reluarea cursei, Max Verstappen a încercat să-l scoată din linie pe Charles Leclerc în ultimul viraj, dar pilotul echipei Scuderia Ferrari a reușit să rupă remorca pentru a conduce fără să fie contestat și să-și construiască un avantaj inițial de 2s.

Sergio Perez a fost instruit să cedeze poziția abia după reluarea cursei pentru a aluneca pe locul patru în fața lui George Russell, în timp ce Lewis Hamilton, care a pornit pe locul 15, a rămas pe loc cu pneurile dure pentru a urca pe locul șase. Dar numai după o luptă apriga cu Kevin Magnussen, care a fost rezolvată atunci când pilotul Mercedes AMG F1 a plonjat pentru poziție în virajul 1, pilotul echipei Haas F1 fiind depășit în circumstanțe similare în turul anterior datorită efectului dublu DRS pe linia dreaptă principală.

Max Verstappen, între timp, a început să răspundă la timpii fulminanți ai lui Charles Leclerc în primul sector cu o serie de tururi rapide, pentru a-l pune la punct pe pilotul echipei Scuderia Ferrari și a reduce diferența la sub 1,5 secunde. O a doua mașină de siguranță virtuală a fost chemată în joc pentru a pune pauză la acțiune în turul 38, când Fernando Alonso, Valtteri Bottas și Daniel Ricciardo au abandonat efectiv în tandem.

Mașina echipei Alpine F1 a fost primul care a expirat, Fernando Alonso a suferit o pierdere totală de putere și a ieșit de pe locul șapte, deși a recuperat până la boxe. Mașina echipei McLaren F1 al lui Daniel Ricciardo a renunțat la fantomă la începutul liniei principale, după ce s-a blocat în virajul 27 și apoi nu a mai reușit să pună în mișcare MCL36. În timp ce Valtteri Bottas a reușit să se întoarcă la boxe și să fie dus cu roțile în garajul Alfa Romeo F1, amplasarea mașinilor lui Daniel Ricciardo și Fernando Alonso a însemnat că linia boxelor a fost închisă, ceea ce avea să-l afecteze cel mai mult pe Lewis Hamilton.

Încă pe setul de pneuri hard, a primit apelul de oprire prea târziu și a trebuit să rămână pe loc până la revenirea condițiilor de cursă în turul 41, când Lewis Hamilton a intrat imediat la boxe pentru pneuri medium. Max Verstappen a stat acum la doar 0,6s de Charles Leclerc, în timp ce urmărea prima sa victorie din sezonul 2022, după ce RB18-ul său a fost reanalizat cu o problemă de vid de combustibil în Bahrain.

Cu o remorcare prin aspirație pe linia dreaptă principală, Charles Leclerc a fost forțat să tragă la interior și să se apere în turul 42 din 50, dar Max Verstappen s-a gândit împotriva unei încercări de lunecare. În schimb, Mașina Red Bull Racing al lui Max Verstappen a păstrat lupta pentru poziție până la virajul 27, moment în care Charles Leclerc a repetat strategia sa de la Sakhir, verificându-și ritmul peste zona de detectare DRS.

În timp ce Max Verstappen a avut poziția pe pistă, Charles Leclerc a fost susținut de ajutorul de depășire și și-a apărat avansul recâștigat în virajul 1. Max Verstappen era pregătit pentru un atac similar în următoarea rundă, dar, în timp ce căuta DRS, s-a blocat pe linia de detecție și a căzut înapoi pentru a-i oferi lui Charles Leclerc poziția și un spațiu de respirație marginal. Bătălia, însă, a părut să își pună amprenta asupra pneurilor spate ale lui Charles Leclerc și, în turul 47, Ferrari-ul a supravirat la ieșirea din ultimul viraj pentru a-i permite lui Max Verstappen să obțină cu succes cursa pentru primul loc.

Yuki Tsunoda, care nu a reușit să stabilească un tur de calificare în urma unei probleme la sistemul de apă, s-a oprit în sectorul unu la bordul mașinii sale AlphaTauri în drum spre grila de start cu o problemă la motor. Acest lucru, combinat cu faptul că echipa Haas F1 a ales să nu pornească mașina lui Mick Schumacher pentru a evita reparațiile în grabă după uriașa acroșare a germanului în Q2, a creat un scenariu în care doar 18 mașini au luat startul.

Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Arabiei Saudite:

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version