Home F1 Red Bull a produs „un monstru”: Verstappen consideră ambele titluri „nerealiste”

Red Bull a produs „un monstru”: Verstappen consideră ambele titluri „nerealiste”

Vizualizări: 12739

A început explozia la Red Bull: Max Verstappen dă cu pumnul în masă după Monza și cere schimbări drastice – monopostul este imposibil de pilotat

Există un adevărat foc sub acoperiș la Red Bull! După performanța șoc neputincioasă de la Monza, există alarmă la echipa campioană mondială, mai presus de toate liderul campionatului mondial Max Verstappen nu este cruțat de critici în urma locului șase de la Monza.

Deși, după cum a spus Helmut Marko, consultantul în motorsport al Red Bull, a fost într-adevăr o „limitare a pagubelor” faptul că Norris, contracandidatul la titlu, a ratat victoria duminică, „Nu-mi place să privesc campionatul așa”, spune Verstappen: „Trebuie să ne facem singuri norocul, iar astăzi și tot acest weekend au fost foarte proaste.”

Red Bull a produs „un monstru”: Verstappen consideră ambele titluri „nerealiste”

Atât de rău, de fapt, încât Verstappen este convins: „În acest moment, ambele titluri sunt nerealiste”. Explicația dură a superstarului Red Bull: „Mașina este imposibil de condus. Avem o problemă masivă de echilibru, și nu doar pe un tur, ci și în cursă.”

Într-un fel, Verstappen este și el la capătul puterilor: „Din păcate, nu am o diplomă în inginerie sau aerodinamică. Dar cred că le-am spus tot ce am putut”, explică el cu gândul la inginerii săi, adăugând: Am spus deja multe, acum este timpul ca echipa să vină cu o mulțime de schimbări la mașină.

Verstappen este șocat: „Am trecut practic de la o mașină dominantă la o mașină imposibil de condus în decurs de șase-opt luni. Pentru mine, asta este foarte ciudat și chiar trebuie să întoarcem mașina pe dos acum”. Cu toate acestea, campionul mondial nu vrea să stabilească o limită de timp pentru acest lucru: „Nu contează câte săptămâni. Trebuie doar să forțăm și să lucrăm la maxim. Nu există nicio scuză”.

Nici măcar plecarea designerului vedetă Adrian Newey, deși Verstappen recunoaște: „Întotdeauna am spus că mi-ar fi plăcut ca Adrian să rămână. Dar nu este vorba despre asta acum, pentru că am avut o mașină grozavă anul trecut, cea mai dominantă mașină din toate timpurile. Și practic am transformat-o într-un monstru. Trebuie să transformăm asta din nou”.

Retrofitting-ul nu este atât de ușor pentru Red Bull

Verstappen lovește în plin cu formularea sa, deoarece în paddock se vorbește de mult despre „monstrul lui Frankenstein” în ceea ce privește testele comparative disperate ale Red Bull între specificațiile vechi și cele noi. Faptul că experimentele se dovedesc destul de dificile a fost confirmat și de consultantul Red Bull, Marko, duminică, înainte de a părăsi Monza.

„Ei bine, totul nu este atât de simplu încât să poți spune că vom merge la Shanghai, pentru că anumite lucruri nu pot fi combinate”, a explicat austriacul când a fost întrebat dacă Red Bull ar putea pur și simplu să revină la vechea mașină, cu care încă se descurca bine la începutul sezonului. „Echipa noastră tehnică trebuie să creeze cocktailul potrivit din piesele care sunt disponibile și care se potrivesc între ele. Și când mașina va fi din nou stabilă, atunci vom putea merge din nou înainte”, a declarat Marko.

Pentru consultantul Red Bull, un lucru este sigur: „Trebuie să ne întoarcem și să găsim punctul în care am luat direcția tehnică greșită. Nu ajută la nimic dacă câștigăm 20 de puncte în forța de apăsare și mașina este imposibil de condus pentru piloți, trebuie să găsim acel punct. Iar acesta va fi realizat acum cât mai repede posibil”. Pentru că în campionatul mondial, echipa care a fost odată atât de răsfățată de succes pierde în prezent teren.

Marko: „Topirea relativ rapidă a avansului”

Marko confirmă, de asemenea, că acum vede în pericol acut nu numai campionatul constructorilor, ci și campionatul piloților: „Pentru că riscul ca noi să nu ne mai luptăm pentru locul doi, ci să terminăm pe șase, șapte sau opt, așa cum am făcut aici, cred că acest avans se va topi relativ repede. Dar, așa cum am spus, trebuie să ne întoarcem la situația în care Max poate împinge cu această mașină, ceea ce nu poate face în acest moment.”

Motivul: „Pentru că mașina nu îi permite, pentru că pur și simplu reacționează prea imprevizibil. Uneori subvirează, apoi supravirează, apoi este instabilă la frânare la începutul unui viraj”, explică Marko pentru Sky: ”Sunt atât de mulți factori, dar asta ne aduce la problema noastră: Am pierdut echilibrul la un moment dat cu actualizările și, odată cu echilibrul, am pierdut și capacitatea de a mișca rapid mașina”.

Pe scurt: totul a fost rău la Red Bull. Verstappen confirmă: „Cred că astăzi și în acest weekend, am fost slabi pe multe fronturi”. Furia legată de acest lucru duce și la mesajul său radio din timpul cursei: „anumiți oameni din spate trebuie să rămână atenți”, care inițial a provocat uimire.

După cursă, olandezul a precizat că era vorba despre a fi atent la starea bateriei sale și că a fost nemulțumit și de munca inginerilor săi în acest domeniu duminică: „Acestea sunt doar lucruri evidente pe care ar trebui să le ai sub control. Știu că nu am concurat împotriva nimănui, dar asta nu ar trebui să facă nicio diferență. Este încă o cursă de F1 în care trebuie să maximizezi totul”.

Cu toate acestea, Verstappen nu este îngrijorat de faptul că Singapore, cursa de după următoarea, este un circuit unde Red Bull a avut cel mai slab weekend de cursă în sezonul trecut, în ciuda dominației sale. Raționamentul său sună aproape îngâmfat: „Nu contează. Așa cum suntem în acest moment, oricum suntem răi peste tot”, explică olandezul cu sens.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version