Home F1 Mauro Forghieri, legendarul designer Ferrari, a murit la vârsta de 87 de...

Mauro Forghieri, legendarul designer Ferrari, a murit la vârsta de 87 de ani

Vizualizări: 23667

Mauro Forghieri, inginerul italian care a devenit o figură emblematică în Formula 1, deoarece a ajutat Ferrari să câștige numeroase titluri, a murit la vârsta de 87 de ani.

În timpul unei cariere îndelungate ca șef tehnic la Ferrari, din 1962 până în 1984, Mauro Forghieri a ajutat la ghidarea Ferrari spre patru titluri de piloți, șapte coroane de constructori și 54 de victorii în marile premii. S-a alăturat inițial echipei Ferrari ca ucenic în 1960, după ce a absolvit Universitatea din Bologna cu o diplomă de inginer mecanic. După ce a făcut o impresie bună la început, după plecarea designerului șef de atunci, Carlo Chiti, în 1961, a fost rugat de fondatorul echipei Enzo Ferrari să preia conducerea tehnică a echipei.

Ferrari

În timpul mandatului său, a avut un rol esențial în crearea unora dintre cele mai de succes și mai faimoase modele de F1 ale echipei. Printre acestea se numără modelul 158 cu motor V8 cu care John Surtees a câștigat titlul mondial în 1964, precum și seria 312, celebră atât pentru Grand Prix, cât și pentru automobilele sport. Alți piloți cu care a contribuit la câștigarea campionatelor la Ferrari au fost Niki Lauda și Jody Scheckter.

Mauro Forghieri a părăsit în cele din urmă poziția de director tehnic în 1984 și a trecut la un nou rol, lucrând la conceptul de mașină Ferrari 408 4RM. După ce acest proiect a fost finalizat, a părăsit definitiv Ferrari în 1987. După lunga sa carieră la Ferrari, Forghieri s-a mutat la Lamborghini, unde a lucrat la motorul V12 care a concurat în F1 în 1989 și 1990.

De asemenea, a fost implicat pentru scurt timp în eforturile, în cele din urmă blocate, pentru o nouă echipă de Formula 1 GLAS, susținută de Lamborghini, care a devenit apoi echipa Modena în 1991. Când departamentul de inginerie al Lamborghini a fost reorganizat la sfârșitul anului 1991, iar echipa Modena a rămas fără finanțare, Forghieri a plecat și a ajutat la înființarea grupului de proiectare mecanică Oral Engineering Group, printre ai cărui clienți se numără BMW, Bugatti și Aprilia. El a continuat să fie implicat în proiect până de curând.

Italianul a urmărit îndeaproape Formula 1 și, în urmă cu câțiva ani, a fost celebru pentru că nu-i plăceau regulile actuale care permiteau DRS. „Nu-mi place întreaga aerodinamică a mașinilor actuale”, a spus el. „Nu înțeleg de ce nu este redusă pentru a permite depășiri normale fără DRS”.

„Acum, dacă adversarul cuiva se află la mai puțin de o secundă în urmă, nu poate decât să se uite cum trece urmăritorul său – și asta nu poate fi corect. Un campion mondial trebuie să fie în poziția de a-și depăși adversarul fără ajutor. Altfel, în ochii mei, nu este campion mondial”. Ca urmare a contribuției sale istorice la Ferrari, Forghieri a primit cetățenia de onoare a orașului Modena în ianuarie anul trecut.

Piero, fiul lui Enzo Ferrari, și Mattia Binotto, actualul director al echipei italiene de Formula 1, au adus un omagiu inginerului Mauro Forghieri, după moartea acestuia la vârsta de 87 de ani.

Forghieri este considerat unul dintre actorii cheie din istoria Scuderiei Ferrari, fiind director de echipă și proiectant atât de șasiuri, cât și de motoare la echipa din Maranello. Perioada în care a lucrat pentru companie a durat din 1959 până în 1987, cuprinzând unele dintre cele mai memorabile succese ale acesteia. El este creditat cu o implicare în 54 de victorii în curse și 11 campionate mondiale. Pe site-ul web al echipei, Piero Ferrari și-a amintit că a fost mediator între tatăl său și Forghieri.

„Când m-am alăturat companiei în 1965, am împărțit biroul cu Cavalier Giberti, primul angajat al Ferrari”, a spus el. „În timp ce Mauro Forghieri, angajat cu câțiva ani mai devreme, era alături. Prin urmare, eram despărțiți de 10 ani de vârstă și de o fereastră. De fapt, ne vedeam toată ziua, în fiecare zi. Forghieri era energic și pasionat de tot ceea ce făcea. Era plin de sânge și îmi amintesc că în multe dintre acele interminabile întâlniri de la Gestione Sportiva, care începeau seara și se prelungeau până în noapte, am mediat între el și tatăl meu”.

„Știu că tatăl meu îi aprecia etica de muncă neobosită și știa că orice greșeală se producea doar prin încercarea de a face ceva mai bine și de a privi înainte. Am pierdut o parte din istoria noastră, un om care a dat foarte mult pentru Ferrari și pentru lumea curselor în general”. Mattia Binotto a precizat că Forghieri era un mare motivator cu o personalitate carismatică.

„Astăzi este o zi foarte tristă pentru toată lumea de la Scuderia Ferrari”, a spus el. „Plângem dispariția lui Mauro Forghieri, unul dintre cei mai uimitori oameni care au lucrat aici. A fost numit director de echipă la vârsta de 27 de ani și, cu intuițiile sale geniale, a fost unul dintre ultimii ingineri polivalenți din lumea auto”.

„L-am întâlnit în diferite ocazii și de fiecare dată a fost ceva special. A fost, până la sfârșit, un individ cu adevărat carismatic. Ideile sale revoluționare, împreună cu natura sa vibrantă, cu abilitățile sale de mare motivator, au însemnat că a jucat un rol foarte important în unele dintre cele mai semnificative momente din istoria Ferrari și a făcut mai mult decât majoritatea pentru a alimenta legenda Cavalerului Rulant. Ne va lipsi tuturor”.

Forghieri a fost, de asemenea, foarte implicat în programul de curse de mașini sport al Ferrari, care a fost abandonat la începutul anilor 1970. Actualul șef al activităților sportive GT, Antonello Coletta, a declarat: „Mauro Forghieri a jucat un rol cheie în alimentarea istoriei Ferrari”.

„Enzo Ferrari pretindea că este un agitator de oameni și cred că putem spune că Forghieri a fost un agitator de idei. A fost un inovator genial, capabil să găsească soluții tehnice care au scăpat majorității inginerilor din vremea sa”.

„A fost un designer care și-a depășit rolul definit, care a devenit un punct de referință și o sursă de inspirație pentru toți cei care au lucrat cu el. A fost un designer eclectic, iar curiozitatea și dorința sa de a depăși limitele i-au pecetluit locul în istoria Ferrari și a sporturilor cu motor în general”.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version