Cum au descris piloții Ferrari Charles Leclerc și coechipierul său Carlos Sainz cursa de Formula 1 de la Zandvoort și de ce sunt amândoi surprinși
Ferrari nu are „mari speranțe” pentru Marele Premiu al Olandei din 2024 de la Zandvoort. După calificări, Charles Leclerc a declarat că locul șase a fost „cel mai bun pe care îl putem obține”. Așadar, cum s-a ajuns ca lui Leclerc să i se permită să ia parte la ceremonia victoriei în Formula 1 pe locul al treilea?
„Asta chiar m-a surprins”, spune Leclerc. ”Nu sunt de multe ori fericit cu un loc trei, dar de data aceasta putem fi incredibil de mulțumiți de performanța noastră într-un weekend dificil.”
Ferrari a avut „probleme încă de la început” în Zandvoort. Acest lucru a culminat cu o calificare cu un deficit de nouă zecimi față de cel mai bun timp al lui Lando Norris, omul McLaren, și multă deprimare în tabăra Ferrari. Duminică, însă, a adus o schimbare în bine: „Am avut brusc un ritm solid și strategia perfectă”, spune Leclerc.
Plecat de pe locul șase pe grila de start, el l-a depășit pe pilotul Red Bull Sergio Perez chiar în primul tur și apoi i-a depășit pe George Russell cu Mercedes-ul și pe Oscar Piastri cu McLaren-ul cu un undercut pe măsură ce cursa avansa. Mai mult: „Am reușit să îi ținem pe toți în spatele nostru. Și asta a fost foarte puternic”, spune Leclerc.
Leclerc nu-și poate explica răsturnarea de situație
Dar pe cât de euforic este că a început a doua fază a sezonului în P3, pe atât de mari sunt semnele de întrebare la Ferrari cu privire la cum s-a ajuns la această performanță. Leclerc ne asigură că Ferrari SF-24 nu a fost schimbat de sâmbătă până duminică: „Mașina a fost exact la fel”.
„Acestea sunt exact lucrurile la care trebuie să lucrăm. Și la fel de mult cum trebuie să analizăm surprizele neplăcute, acum trebuie să ne uităm intens la motivul pentru care lucrurile au mers atât de bine.”
„Nu cred că avem încă o explicație. Dar trebuie să fim capabili să o înțelegem dacă vrem să dăm tot ce avem mai bun mai des.”
Potrivit coechipierului lui Leclerc de la Ferrari, Carlos Sainz, care a terminat al cincilea la Zandvoort, Ferrari trebuie să se uite la calificări „înainte de toate”. Motivul: „Anul acesta observăm tendința opusă față de anul trecut, când am fost buni în calificări și răi în cursă. Poate că trebuie să găsim un compromis mai bun aici”.
Puzzle-uri Ferrari: Ce se poate face diferit cu pneurile?
Mai exact, cheia succesului cu un tur rapid ar putea fi găsită în gestionarea pneurilor, spune Sainz. Dar el nu știe ce ar putea face diferit ca pilot: „În calificări, nu pot pune mai multă energie în pneuri în turul de încălzire. Și totuși, comparativ cu Lando, am pierdut patru sau cinci zecimi în primul sector.”
Pentru Sainz, acest lucru duce la o singură concluzie: „Trebuie să fie ceva în neregulă cu mașina care afectează pneurile sau utilizarea pneurilor, și există o diferență vizibilă în comparație cu anul trecut”.
Prin urmare, un al doilea tur de încălzire înainte de turul rapid din calificări nu este o soluție. „Asta nu face decât să elimine cea mai bună performanță a pneurilor”, explică Sainz. „Cu aceste pneuri Pirelli, trebuie să faci turul rapid în primul tur de zbor.”
Pe de altă parte, Marele Premiu al Olandei a demonstrat că Ferrari poate fi competitiv în cursă cu SF-24. „În comparație cu ceilalți, am reușit să stabilim un ritm dur. Și când vezi că am depășit un Red Bull pe acest circuit, asta arată că mașina noastră trebuie să se fi simțit foarte confortabil și că am condus foarte bine”, spune Sainz.
Oscilațiile lui Ferrari rămân o problemă nerezolvată
Dar: Ferrari încă nu are sub control mașina sa „săltăreață” și este „un pic limitată” pe pista de curse. Sainz: „Nu am înțeles încă ce cauzează porpoising-ul. Dar cu noua subcaroserie sau cu următoarele actualizări, sperăm că aceste probleme vor fi rezolvate și ne vom putea concentra din nou să punem mai multă forță de apăsare pe mașină.”
„Deci, dacă actualizările fac ceea ce ne așteptăm să facă, atunci știm ce se întâmplă. Dacă nu, atunci trebuie să investigăm mai departe”.
Perspectivele Ferrari au fost mai rele înainte, spune Leclerc: „După calificări, aș fi spus că va fi foarte dificil. După cursă arată mai bine. Dacă înțelegem ce se întâmplă cu mașina noastră, atunci sunt destul de optimist pentru viitor. Dar nu suntem încă în acel punct”.
Următoarele Mari Premii vor oferi un remediu? Potrivit lui Sainz, „pistele care se potrivesc mai bine mașinii noastre apar din nou. Sper să putem duce ambele mașini pe podium sau în primele cinci locuri la Monza. Va trebui să așteptăm și să vedem dacă suntem capabili să câștigăm. Pista a fost refăcută. Așa că avem de-a face cu o Monza diferită față de cea din anii precedenți.”
Zandvoort Rezultat:
01. Lando Norris (GB), McLaren, 1:30:45,519 h
02. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +22,896 sec
03. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +25,439
04. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +27,337
05. Carlos Sainz (E), Ferrari, +32,137
06. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +39,542
07. George Russell (GB), Mercedes, +44,617
08. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +49,599
09. Pierre Gasly (F), Alpine, +1 Runde
10. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1
11. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1
12. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +1
13. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1
14. Alex Albon (T), Williams, +1
15. Esteban Ocon (F), Alpine, +1
16. Logan Sargeant (USA), Williams, +1
17. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1
18. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1
19. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +2
20. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +2
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.