Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Le Mans 24 de ore: Schimbare de lider după o dramă pentru...

Le Mans 24 de ore: Schimbare de lider după o dramă pentru Toyota #7

Vizualizări: 12078

Toyota a suferit drame tehnice chiar înainte de a se parcurge două treimi din cursa de 24 de ore de la Le Mans, o scurtă oprire a lui Jose Maria Lopez promovând mașina #8 a lui Brendon Hartley la conducere.

Lopez avea un avans confortabil de 15 secunde atunci când Toyota Gazoo Racing GR010 s-a oprit la Arnage, iar Hartley l-a depășit la conducere până când argentinianul a reușit să facă o resetare și să pornească din nou. Toyota #7 a pierdut și mai mult timp atunci când Lopez a adus mașina la boxe la finalul turului, lăsând-o la mai mult de un tur în spatele mașinii surori, cu opt ore rămase din cursă. Mașina #7 trecuse în frunte în a 14-a oră, când Kamui Kobayashi a intrat la boxe în două zone de încetinire separate pentru a-i preda mașina lui Mike Conway, care ulterior i-a predat sarcinile de conducere lui Lopez.

Toyota, Le Mans

Ryo Hirakawa de pe Toyota #8 a intrat la boxe la un tur după Kobayashi, dar până atunci una dintre cele două zone de încetinire – desfășurată pentru a elibera mașina Inception Ferrari 488 GTE Am #59 a lui Alexander West – a fost eliberată, ceea ce i-a permis lui Conway să treacă în fața lui Sebastien Buemi, care a preluat apoi volanul Toyota #8. Glickenhaus, liderul Glickenhaus, continuă să ruleze pe locul trei, cu Richard Westbrook la volanul mașinii cu motor Pipo #708 LMH, deși cu patru tururi mai puțin decât cele două Toyota, după ce a pierdut timp la boxe pentru a schimba aripa spate.

Colegul #709 al echipei Glickenhaus, Olivier Pla circulă la nouă tururi în urmă, în timp ce masina al echipei Alpine A480-Gibson se află pe locul 17 în clasamentul general și pe ultimul loc în rândul hypercarurilor participante, după ce a fost lovit de o serie de probleme de fiabilitate la începutul cursei.

JOTA rămâne în frunte în LMP2
Echipajul JOTA #38 continuă să domine clasa LMP2 după ce pilotul Roberto Gonzalez a preluat sarcinile de conducere de la Antonio Felix da Costa în a 14-a oră, după ce a petrecut doar puțin peste două ore la volan înainte de acest stint. Mexicanul a moștenit un avans de trei minute și a fost mai mult sau mai puțin capabil să mențină acest avantaj, chiar și în condițiile în care majoritatea rivalilor de la JOTA au rulat piloți profesioniști la primele ore ale dimineții, înainte de a-i preda mașina lui Will Stevens chiar înainte de finalul orei 17.

Locul al doilea la clasa LMP2 este ocupat de Robert Kubica la echipa Prema, cu o penalizare de tip drive through pentru Sean Gelael de la #31 WRT pentru lovirea celor 10 Vector Sport care îl promovează pe Edward Jones de la #28 JOTA în pozițiile de podium. A existat o lungă perioadă de încetinire în zona de încetinire în a 14-a oră pentru a repara barierele de la Porsche Curves în urma unui accident major pentru pilotul Ultimate, Jean-Baptiste Lahaye, care a reușit să se întoarcă la boxe în ciuda faptului că a suferit avarii grave la mașina sa #35 ORECA.

Dezastru pentru Porsche, Corvette în frunte la GT-uri.
Corvette a revenit în fruntea GTE Pro atunci când Michael Christensen a suferit o explozie masivă a pneului față-dreapta la intrarea în curba Mulsanne, smulgând întreaga bară de protecție față a Porsche-ului său #92. Christensen a reușit să readucă mașina la boxe după un tur extrem de lent, unde Porsche a reușit să înlocuiască caroseria și să îl trimită din nou pe circuit pe coechipierul său Laurens Vanthoor.

În condițiile în care Porsche-ul a pierdut câteva tururi de pe primul loc, Alexander Sims este acum în fruntea plutonului la bordul Corvette-ului #64, cu Daniel Serra la 18 secunde în spatele său, pe locul doi, la bordul Ferrari-ului #51. Celălalt Porsche, 911 RSR-19 nr. 91 al lui Richard Lietz este al treilea, dar la 3m30s de Corvette-ul din frunte. TF Sport rămâne în frunte în GTE Am, cu Ben Keating la volanul lui Aston Martin Vantage GTE nr. 33, în urma unei lupte strânse cu Porsche-ul Hardpoint nr. 99 al lui Andrew Haryanto.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version