Home F1 Început bun de sezon pentru Sergio Perez în Formula 1

Început bun de sezon pentru Sergio Perez în Formula 1

Vizualizări: 8119

Sergio Perez impresionează în fiecare an la început de sezon. Ar putea să își mențină performanța bună în 2024 și să fie în sfârșit un număr 2 stabil?

Sergio Perez renaște ca un phoenix din cenușă la începutul fiecărui sezon de Formula 1. Acest sezon nu face excepție, mexicanul afișând încă o dată performanțe promițătoare până acum. După primele patru curse de Formula 1, el se află pe locul al doilea în clasamentul campionatului, la 13 puncte în spatele coechipierului său Max Verstappen, care a fost nevoit să abandoneze la GP-ul Australiei din cauza unei defecțiuni la frâne.

Perez a obținut de trei ori locul doi și a terminat cel puțin în primele cinci locuri în calificări în fiecare weekend. Christian Horner, directorul echipei Red Bull Racing, rezumă: “A început sezonul în cel mai bun mod posibil.

2023: Perez se luptă cu o criză de formă

În schimb, intrarea în Q3 nu a fost deloc ceva garantat pentru Perez în sezonul 2023, în ciuda faptului că avea un monopost de top mult superior. În 9 din cele 22 de weekenduri de Grand Prix, a fost nevoit să își retragă monopostul înainte de ultimul segment de calificări. Dacă includem și sesiunile de calificări la sprint, Perez a reușit să profite doar de două din cele 27 de oportunități de a-l învinge pe Verstappen în cursa pentru cel mai bun timp. În medie, el a fost la șase zecimi în spatele campionului mondial la finalul sezonului. Poziția medie de start a lui Verstappen: 2,3. Poziția medie de start a lui Perez: 8,2.

Lucrurile arătau puțin mai bine pentru Perez în cursă. În timp ce Verstappen a terminat pe primul loc în medie, Perez a reușit totuși să se claseze pe locul patru. Având în vedere ritmul puternic de cursă al RB19, pe care olandezul a reușit să îl demonstreze weekend după weekend pe circuit, performanța lui Perez a fost totuși dezamăgitoare. El a câștigat doar două curse în 2023. Una dintre ele la Baku – ultima sa victorie în F1 de până acum, în urmă cu aproape un an.

Perez

Alături de un Max Verstappen excepțional și fără probleme, practic niciun pilot de Formula 1 nu poate străluci cu adevărat. Perez însuși a identificat cursa de anul trecut de la Barcelona drept punctul de cotitură în spirala negativă. Actualizările la partea inferioară a caroseriei și la difuzor i-au făcut viața dificilă. De atunci încolo, s-a aflat într-o luptă constantă cu mașina, încercând să își adapteze stilul de pilotaj și uneori greșind complet setările. În comparație cu Verstappen, niciuna dintre încercările sale nu părea să aibă succes.

După cursele dezastruoase din Singapore și Japonia, el a explicat în Qatar: “Am învățat multe din ele. Mă aștept să mă aflu într-o poziție mult mai bună în acest weekend”. Cu toate acestea, după cum știm, nu a ieșit nimic.

Mult lăudatele modificări ale set-up-ului și ale echilibrului nu s-au putut transpune în rezultatele dorite, astfel că sezonul de anul trecut s-a încheiat cu un final sobru pentru Perez. Succesele care să meargă dincolo de un loc trei au rămas evazive până la final.

Statisticile lui Perez din anii precedenți: numai bun în prima treime a sezonului?

O tendință reală poate fi recunoscută aici: În 2022, mexicanul a reușit totuși să triumfe la începutul sezonului, obținând chiar victoria în prestigioasa cursă din Principat. Era aproape pe picior de egalitate cu coechipierul său și era în misiune pentru campionatul mondial. Dintr-o dată, lucrurile au luat o întorsătură nefastă în vară. În timp ce Verstappen a intrat într-o serie de victorii, aparițiile pe podium ale lui Perez au devenit mai rare.

În 2022, poziția medie a lui Perez după primele patru curse ale sezonului (excluzând abandonul tehnic din Bahrain) a fost de 2,67, și de 3,21 pentru întregul sezon. Un an mai târziu, scăderea performanței este și mai vizibilă: Pilotul de la Red Bull a terminat pe o poziție medie de 2,25 în primele patru curse ale sezonului 2023 și de 4,50 pentru întregul an. Cu mult cea mai bună mașină din pluton, în condițiile în care Verstappen nu a reușit să termine în mod fiabil pe primul loc decât în trei curse, Perez a avut o prestație absolut slabă.

Rămâne de văzut cum va fi evoluția în 2024. Și-a depășit în sfârșit Perez dificultățile sau va cădea din nou în vechile obiceiuri?

2024: Fără experimente la configurația monopostului și mai multă stabilitate datorită modelului Verstappen

Înainte de începerea sezonului, Perez, marcat de criza de anul trecut, era încrezător: “Am înțeles multe lucruri”, a afirmat el. În special, dezvoltarea constantă și consecvența sunt cele mai mari rezoluții ale sale pentru acest an: “Vreau să profit la maximum de fiecare oportunitate, să obțin o poziție de start bună încă de la început și apoi să mențin acest lucru pe tot parcursul sezonului, astfel încât să pot continua să mă dezvolt.”

Tocmai această dezvoltare i-a lipsit lui Perez în cei doi ani anteriori, când starturile puternice au fost urmate de o scădere de formă. Ce l-ar putea ajuta pe Perez să își îndeplinească sloganurile motivaționale în acest an? Potrivit șefului departamentului de motorsport al Red Bull, Helmut Marko, acesta nu mai experimentează cu configurațiile mașinii, ci pornește de la un set-up de bază mai consistent, urmând exemplul lui Verstappen.

“Mașinile sunt aproape identice din punct de vedere al set-up-ului”, a dezvăluit omul din Graz după calificările din Japonia. Perez însuși l-a numit, de asemenea, pe Verstappen drept o mare referință la începutul anului. Christian Horner a subliniat recent încrederea sporită în sine a pilotului de 34 de ani, care îl ajută să abordeze munca într-un mod mai relaxat și să nu reinventeze constant roata.

Set-up-urile și stilurile de pilotaj neconvenționale sunt acum istorie, după ce Perez și-a analizat cursele dificile din timpul iernii. “Am înțeles cum ne descurcam cu monopostul, cum supracompensam anumite lucruri și nu neapărat îmbunătățeam mașina”, a recunoscut Perez înainte de startul sezonului.

Cu toate acestea, lecția de anul trecut este de a nu fi o copie exactă a lui Verstappen. În schimb, vrea să se concentreze pe el însuși, a declarat Perez. “Este vorba despre a păstra o minte deschisă în timpul sezonului și a ne asigura că găsim o bază bună de la care să ne dezvoltăm.”

Sunt șansele lui Perez de a fi mai consistent în acest an chiar mai bune? Au existat întotdeauna faze în care pilotul mexican de F1 s-a simțit foarte confortabil în mașină și faze în care s-a întâmplat exact opusul. În acest moment, Perez este mulțumit de RB20. Pare să aibă un feeling mai bun în mașină și își recapătă încrederea.

Locul doi în cursă și în calificări pe un circuit precum Suzuka, unde potențialul unui pilot este necesar și poate face diferența, ar putea fi un semn că Perez și-a găsit în sfârșit calea de ieșire din vale. La urma urmei, doar 66 de miimi de secundă l-au despărțit de cel mai bun timp al rivalului său de echipă.

Toată euforia este diminuată doar de o paranteză făcută de Perez în perioada de pregătire a sezonului, care ne face să ne îngrijorăm că ar putea apărea aceeași tendință ca în anii precedenți: “În acest moment, mă concentrez doar pe primele cinci curse. Principalul meu obiectiv este să profit cât mai mult de ele”.

În orice caz, Perez și-a onorat deja promisiunea de a obține cât mai mult din primele curse. El a arătat o performanță care este exact ceea ce cei doi șefi ai săi vor să vadă de la el. Dacă Horner are dreptate, atunci “pur și simplu trebuie să continue așa” pentru a continua să câștige un cockpit la Red Bull. Sarcina acum este să nu-și piardă concentrarea după primele curse, ci să mențină un nivel ridicat de performanță.

Pos Driver Nationality Car PTS
1 Max Verstappen NED Red Bull Racing Honda RBPT 77
2 Sergio Perez MEX Red Bull Racing Honda RBPT 64
3 Charles Leclerc MON Ferrari 59
4 Carlos Sainz ESP Ferrari 55
5 Lando Norris GBR McLaren Mercedes 37
6 Oscar Piastri AUS McLaren Mercedes 32
7 George Russell GBR Mercedes 24
8 Fernando Alonso ESP Aston Martin Aramco Mercedes 24
9 Lewis Hamilton GBR Mercedes 10
10 Lance Stroll CAN Aston Martin Aramco Mercedes 9
11 Yuki Tsunoda JPN RB Honda RBPT 7
12 Oliver Bearman GBR Ferrari 6
13 Nico Hulkenberg GER Haas Ferrari 3
14 Kevin Magnussen DEN Haas Ferrari 1
15 Alexander Albon THA Williams Mercedes 0
16 Zhou Guanyu CHN Kick Sauber Ferrari 0
17 Daniel Ricciardo AUS RB Honda RBPT 0
18 Esteban Ocon FRA Alpine Renault 0
19 Pierre Gasly FRA Alpine Renault 0
20 Valtteri Bottas FIN Kick Sauber Ferrari 0
21 Logan Sargeant USA Williams Mercedes 0

 

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version