Home Endurance IMSA WSC – Mazda sparge gheața la Watkins Glen după un final...

IMSA WSC – Mazda sparge gheața la Watkins Glen după un final incendiar

Vizualizări: 19917

IMSA a revenit în forță weekend-ul trecut cu una dintre întrecerile de referință ale campionatului, Sahlen’s Six Hours of The Glen. Am avut din nou la lucru toate cele patru clase și câteva intrări suplimentare, aceasta fiind de asemenea și etapă din calendarul Michelin North American Endurance Cup. Vremea a ținut și ea cu spectacolul, cerul fiind variat în ziua cursei dar niciun strop de ploaie nu a mai “intensificat” nebunia de pe circuit.

DPi

Nebunia s-a declanșat imediat după start când un accident survenit în plutonul GT a dus și la prima neutralizare. Imediat după restart avem din nou parte de un contact, de data aceasta între cele două prototipuri Action Express Racing, #31 și liderii campionatului ieșind cel mai rău de aici.IMSA WSC - Mazda sparge gheața la Watkins Glen după un final incendiar

În față, Mazda cu un nou start bun și foarte rapizi după ce dominaseră calificările și în această etapă. Nu a trecut mult timp și deja cele două modele RT24-P monopolizaseră podiumul cu un avans de până la 70 de secunde la un moment dat față de locul al treilea acupat de Acura, singurii care mai puteau emite ceva pretenții la victorie.

Din tabăra Cadillac, Wayne Taylor Racing #10 se perindau prin preajma podiumului dar parcă fără resursele necesare pentru a ține piept prototipurilor japoneze din față. A fost o nouă cursă de uitat pentru Core Autosport și al lor Nissan DPi care a rezistat un pic mai mult de jumătatea cursei până să se oprească pe circuit de unde nu a mai plecat fără ajutor suplimentar.

Dominația Mazda lua sfârșit în ultima oră când, în urma unei perioade de neutralizare, J.P. Montoya iese lider de la boxe cu cele două mașini ale Team-ului Joest în spatele acestuia. Prototipurile Mazda erau clar mai rapide doar că Montoya era o nucă destul de tare de spart. Până la urmă depășirile au fost realizate iar Acura a trebuit să se predea de data aceasta și să recunoască supremația Mazda care după doi ani și jumătate de probleme și ghinioane reușește să aducă acasă prima victorie din era DPi cu această dublă muncită din greu, în special pe final.

Prototipul #55, cel care a ajuns primul la steagul în pătrățele, a făcut-o chiar cu ceva avarii la aerodinamica spate, mai exact jumătate de eleron fix și cealaltă jumătate mobil. Va rămâne o victorie istorică pentru palmaresul constructorului nipon care arăta din ce în ce mai bine în ultima perioadă dar parcă șirul ghinioanelor nu mai lua sfârșit pentru ei.

La LMP2 a fost victoria celor de la PR1 Mathiasen Motorsport după ce rivalii de la Performance Tech au fost în centrul unei coliziuni cu două modele GTLM care se aflau în duel pentru prima poziție. Cam atât o să aibe de oferit P2 anul acesta, o dispută în doi care de regulă se tranșează după problemele uneia dintre cele două mașini.

GTLM

Vă vorbeam la început despre incidentul din plutonul GT, ei bine este vorba despre un ușor contact între Corvette-ul #4 și Porsche-ul #912. Porsche-ul își continuă drumul, dar Tommy Milner scapă mașina de sub control lovind barierele de protecție și provocând o nebunie generală. Dacă majoritatea mașinilor din spate reușesc să ocolească Corvette-ul mai mult sau mai puțin, nu același lucru îl putem spune despre modelul Riley Mercedes #33 care se izbește în plin de Milner și este nevoit să abandoneze o dată cu acesta.

Începutul de cursă le-a aparținut celor de la BMW și Corvette care își disputau podiumul și victoria cu Porsche și Ford în partea a doua a clasamentului. Mai apoi la conducere s-au instalat cele două Porsche-uri ajutați de strategie combinată și cu incidentele de pe circuit. Ford au fost mai în spate cam pe tot parcursul cursei nereușind să ridice prtenții serioase la victorie.

Porsche-ul #911 și BMW-ul #25 se aflau în duel direct pentru prima poziție undeva aproape de ultima oră de cursă când prototipul Performance Tech de la LMP2 s-a gândit să se amestece și el provocând o coliziune în trei din care cel mai rău a ieșit modelul M8 cu avarii destul de serioase la capota față a mașinii. Intrat la boxe pentru reparații izbucnește și un incendiu și astfel este cursă încheiată pentru #25.

Earl Bamber se instalează la conducere pe final dar fiind conștient că Porsche-ul său mai are nevoie de un pic de carburant pentru a putea ajunge cu bine la finish. Duelul dintre Tandy și Garcia pentru locul secund ajunge imediat cel pentru victorie disputat până în ultimul tur. Porsche-ul reușește să se mențină în față adjudecându-și a patra victorie consecutivă din cele cinci runde disputate din acest sezon. Pe trei și patru au sosit cele două Ford-uri cu singurul BMW rămas pe circuit ocupant al locului cinci. Pictura Brumos a purtat din nou noroc iar următoarea etapă este programată weekend-ul acesta în Canada.

GTD

La clasa mezină să-i zicem așa, am avut din nou aproape tot plutonul perindându-se prin preajma podiumului iar învingătorul s-a decis abia pe final. Din fericire majoritatea clasei a scăpat cu bine din incidentul Corvette-Porsche, toți mai puțin sărmanul Ben Keating care nu a avut nicio șansă să ocolească Corvette-ul în timp util.

Prima parte a cursei a fost dominată de Audi Team Land care la un moment dat avea un avans liniștitor față de restul grupului. În spate se dădeau lupte grele între Lexus, Ferrari, Acura, BMW și Lamborghini pentru celelalte două locuri vacante de pe podium.

Încet, încet însă Audi-ul de la vârf a început să piardă din secunde și să fie înghițit de pluton. Cum necum, Audi-ul Starworks #8 ajunge la conducere după ce nu impresionase deloc pe tot parcursul cursei. Era de fapt aceeași poveste ca și în cazul Porsche-ului #912 iar modelul R8 LMS Evo avea și el nevoie de ceva combustibil pentru a putea termina cursa.

Chiar înainte să intre la boxe acesta este depășit oricum de Acura #86 care rămâne să se bată cu BMW-ul Turner Motorsport #96 pentru victoria finală. Acura iese victorioasă cu BMW pe doi, podiumul fiind completat de Ferrari #63.

Următoarea etapă este programată la sfârșitul acestei săptămâni în Canada la CTMP, așa că nu vă bucurați prea tare căci nu scăpați de IMSA așa ușor!

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: IMSA, Mazda Motorsports, Team Penske, Wayne Taylor Racing, Corvette Racing, Ford Performance, Porsche Motorsport, Meyer Shank Racing, BMW Motorsport
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version