Home Endurance IMSA conturează procesul de echilibrare a performanței pentru 2020

IMSA conturează procesul de echilibrare a performanței pentru 2020

Vizualizări: 63427

Cu o varietate de vehicule și configurații ale motorului prezentate în clasele Daytona Prototype International (DPi), GT Le Mans (GTLM) și GT Daytona (GTD), clasa LMP2 este cel mai apropiat lucru de „spec”, cu toate mașinile cu motoare amplasate central, Gibson V8 aspirate natural. Cu toate acestea, diferitele motoare și configurații sunt doar o parte din ecuație.

Distribuția de masă și greutate a fiecărei mașini, în special la clasele GT, poate diferi substanțial între modele și fiecare are, de asemenea, propriile sale capacități aerodinamice. Cu mașini atât de diferite care concurează între ele, Balance of Performance (BoP) este mecanismul pe care IMSA îl folosește pentru a pune mașinile din fiecare clasă pe un nivel de joc cât mai tehnic posibil.

Pentru clasele DPi și GTLM, obiectivul IMSA este de a avea fiecare mașină într-o fereastră de performanță de 0,3% și o fereastră de 0,5% în GTD. Asta înseamnă că cea mai rapidă mașină DPi sau GTLM ar trece linia de sosire cu trei zecimi de secundă înaintea celei mai lente mașini din clasă la sfârșitul unei etape de 100 de secunde. În GTD, va fi o jumătate de secundă de la cel mai rapid la cel mai lent.

IMSA conturează procesul de echilibrare a performanței pentru 2020

 

 

 

 

 

 

 

În ceea ce privește ferestrele de performanță, acest lucru nu este important din perspectiva tehnică. Ca urmare, rezultatul fiecărei curse ar trebui să se refere în cele din urmă la abilitatea pilotului, performanța echipajului de la boxe și strategia de curse, spre deosebire de superioritatea tehnică a unei mașini.

Un proces similar este utilizat și pentru Challenge Pilot Michelin IMSA, unde diversitatea substanțială între producători și tehnologie se găsește atât în ​​clasele Grand Sport (GS), cât și în clasele TCR. Între Campionatul WeatherTech și Michelin Pilot Challenge, un total de 17 producători diferiți vor concura în 2020.

A doua zi după încheierea campionatului IMSA WeatherTech SportsCar din 2019, IMSA a găzduit o întâlnire de colaborare cu toți producătorii participanți, pentru a solicita feedback legat de îmbunătățirea procesului BoP pentru 2020. O întâlnire următoare a condus la reglementările revizuite pentru 2020.

Reglementările actualizate reafirmă procesul condus de datele IMSA, introducând în același timp mai multă „supraveghere umană” a ITC, la cererea producătorilor. Pentru 2020, ITC va introduce o nouă metrică care vizează o mai bună reprezentare a ritmului general al unei mașini pe parcursul noului Laped Sector Sorted (WSSL).

WSSL utilizează un procent mai mare de performanță a unei mașini demonstrata și va fi folosit pentru a completa „Laped eclectic ponderat” folosit anterior (WECL), care se concentrează în principal în ceea ce privește performanțele maxime.

De asemenea, IMSA va continua să utilizeze datele înregistrate ale tunelului eolian, datele dyno ale motorului și datele auto înregistrate ca referință pentru a monitoriza performanța tuturor mașinilor din fiecare clasă specifică. De asemenea, consumul de combustibil și fluxul de combustibil vor continua să fie monitorizate îndeaproape pentru a asigura compatibilitatea pe lungimea stintului, permițând echipelor să facă diferența pe baza alegerilor lor de a rula pe deplin sau a economisi combustibil în timpul cursei.

Sursa: IMSA Weathertech Sportscar Championship / GP24 Author, Adrian Gros
Photocredit: IMSA Weathertech Sportscar Championship
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version