Lewis Hamilton a susținut una dintre cele mai dominante performanțe de calificare ale sezonului pentru a ocupa pole position în Marele Premiu inaugural al Qatarului, cu rivalul la titlu Max Verstappen în P2.
Campionul mondial în exercițiu a avut impulsul în direcția Q3, fiind cel mai rapid în fiecare dintre cele două segmente anterioare și s-a pus în formă supremă după primele runde cu un tur clinic.
Apoi a fost primul care a ieșit pentru a doua și ultima rundă – și a găsit și mai mult timp, izbind în 1m20s (singurul pilot care a făcut acest lucru) pentru a ocupa pole position la aproape jumătate de secundă de Verstappen.
Al doilea Mercedes al lui Valtteri Bottas a intrat în P3, înaintea lui Pierre Gasly, căruia i-a fost luată performanța uluitoare când a alergat larg în penultimul viraj. Asta l-a târât pe o bordură, ceea ce i-a spulberat aripa din față și a dus la o pană.
Acest lucru i-a forțat pe unii piloți să renunțe la rezultatele finale, deși primul efort al lui Fernando Alonso a fost încă suficient de bun pentru un P5 impresionant în ceea ce este al doilea start în top-5 din ultimele cinci curse.
Lando Norris a pus McLaren pe locul șase, pentru a le oferi un avantaj în lupta strânsă cu Ferrari pentru locul 3 în campionatul constructorilor, dar Carlos Sainz a fost doar cu un loc în urmă pentru Scuderie, deoarece și-a depășit coechipierul Charles Leclerc pentru a treia cursă consecutivă.
Yuki Tsunoda și-a continuat weekendul minunat în Qatar cu locul opt, plasând ambele monoposturi AlphaTauri în top 10 pentru a patra oară în cinci curse.
Esteban Ocon a ajuns în Q3 pentru prima dată după Rusia și va începe de pe locul nouă, Sebastian Vettel completând top 10, după primul său Q3 din ultimele opt curse.
Q1
Bottas a fost cel mai rapid de la început, deși cu doar 0,003 înaintea lui Hamilton, dar ulterior a fost retrogradat pe locul 3, iar cei doi protagoniști ai titlului au trecut pe primele locuri.
Hamilton a avut avantajul față de Verstappen – un decalaj de doar 0,095s – cu Sainz continuând forma ca cel mai rapid pilot Ferrari în jurul circuitului Losail, cu al patrulea cel mai rapid timp.
Coechipierul său, Charles Leclerc, a pus presiune pe sine atunci când primul său tur cronometrat – care a fost suficient de bun pentru primii șase – a fost șters din cauza limitelor de pistă și, deși a părăsit târziu boxele, monegascul a reușit să progreseze cu efortul final.
Ocon a raportat probleme cu vibrațiile după runda finală și acestea erau încă acolo când a ieșit în fazele finale, având nevoie de un tur mai bun pentru a ieși din zona de drop. El a livrat, dar vibrațiile au rămas.
Kimi Raikkonen tocmai a ratat Q2 pe locul 16, finlandezului i s-au alăturat Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi și duo-ul Haas format din Mick Schumacher și Nikita Mazepin.
A fost un weekend dificil pentru Mazepin, care a ratat FP2 pentru că era necesară o schimbare a șasiului și a început calificarea cu un alt eșec, deoarece a fost forțat să se retragă la boxe cu o aripă din față ruptă.
Eliminați: Raikkonen, Latifi, Giovinazzi, Schumacher și Mazepin
Q2
A existat o combinație de strategii pentru anvelope din Q2, AlphaTauri, Aston Martin și Alpine optând pentru softuri – și toți ceilalți alegând mediile.
Gasly a profitat la maximum de soft pentru a merge pe locul al doilea, iar colegul său de echipă AlphaTauri, Yuki Tsunoda, pe locul șapte. Ambii piloţi Alpine s-au mutat și în top 10, Alonso fiind un impresionant al șaselea. Și cu Vettel strecurandu-se în top 10.
Leclerc nu a reușit să facă asta și a ajuns pe locul 13, la o fracțiune în spatele lui Lance Stroll, și Daniel Ricciardo a fost eliminat. Dar cea mai mare pierdere a sesiunii a fost Perez, care a fost forțat să renunțe la medii pentru softuri pentru runda finală – dar pe măsură ce pista s-a răcit, nu a găsit suficient timp și a alunecat pe locul 11 și a ieșit din sesiune în ceea ce este un mare ghinion pentru Red Bull și opțiunile lor strategice pentru cursă.
Hamilton a fost din nou cel mai rapid, cu Verstappen al patrulea, iar Bottas pe locul cinci. Norris a reușit să treacă pe softuri, cu un loc înaintea lui Sainz, spaniolul aruncând totul în ultimul său tur pentru a trece pe medii.
Eliminați: Perez, Stroll, Leclerc, Ricciardo, Russell
Q3
După ce a fost umbrit de colegul de echipă Bottas vineri, Hamilton a apărut într-o formă supremă sâmbătă, nu numai că și-a găsit o direcție bună peste noapte cu echipa, ci și s-a simțit mai bine după o durere de stomac.
S-a pus pe cea mai bună poziție după primele runde luând pole-ul provizoriu și apoi a oferit un al doilea tur care a fost și mai bun. În mod remarcabil, i-a oferit doar al treilea pole în ultimele 16 curse.
Marja sa de 0,455s față de Verstappen, care s-a îmbunătățit în al doilea tur, dar tot nu l-a amenințat pe Hamilton, a fost cea mai mare într-un Q3 uscat din tot anul.
Având în vedere că Perez a ieșit deja din calificări, Bottas a făcut o treabă bună pentru a ocupa locul al treilea și pentru a-i oferi echipei Mercedes un avantaj strategic duminică după-amiază, cu Gasly pe locul patru pentru a patra oară în acest an.
Sesiunea sa a fost compromisă când a ieșit de pe pistă la start-finish, suferind o ruptură a aripii din față și o perforare în penultimul viraj.
Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!
Sursa: Formula 1Photocredit: Formula 1
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.