Home FRAS Campionatul National de Raliu GP24 Racing Ladies: Întrebări și răspunsuri cu Oana Scridon “Curaj la Cronometraj”

GP24 Racing Ladies: Întrebări și răspunsuri cu Oana Scridon “Curaj la Cronometraj”

Vizualizări: 23327

Responsabilitatea înseamnă că pe banda de cronometraj să ai timpii corecți, reali. Să știi să iți faci treaba bine, astfel încât să nu existe nicio urma de îndoială în munca ce ai depus-o.

Începem săptămâna trei din seria noastră specială cu un material despre ceea ce înseamnă lumea din spatele curselor, lumea celor mai putini văzuți dar cel puțin la fel de importanți. Oana, căci despre ea este vorba, ne-a adus o poveste specială despre celulele de cronometraj, despre pasiune, curaj dar și responsabilitate.

De unde pasiunea ta pentru motorsport?
Nu cred că am o sursa anume, pur și simplu de mica am fost atrasa de mașini (cunoșteam toate mărcile europene), de jocuri pe calculator cu mașini. Urmăream împreună cu fratele meu cursele de Formula 1 și rezumatele din WRC de pe Eurosport. Apoi, în anul 2013, când a fost Raliul Sibiului etapa ERC, am avut posibilitatea să particip că voluntar și să văd din culise ce înseamnă organizarea unui raliu. Mi-a plăcut și după câțiva ani am reușit să cronometrez Raliul Sibiului.

GP24 Racing Ladies: Întrebări și răspunsuri cu Oana Scridon "Curaj la Cronometraj"

Cum se vede o etapa din spatele aparatului de cronometraj?
Nu se prea vede, din păcate. Nu ai timp să vezi startul sau finișul unui concurent pentru că trebuie să fii cu ochii în patru la cronoprinter, fotocelula, ceas și atent la comunicații, mai ales în cazul VTM.

Stiu că sunt doua ramuri total diferite. Preferi rally sau coasta?
Rally, mai complex.

Ce înseamnă curaj în viziunea ta?
Curajul înseamnă să te autodepășești. Să reușești să treci peste momentele grele cu capul sus.

Cum reușești să te împarți intre viață de familie și etape?
La acest capitol pot spune că sunt norocoasa. Arbitrajul, mai bine spus cronometrajul este și pasiunea soțului meu și facem asta împreună. Singura probleme e că pe timpul campionatelor îi văd mai puțin timp pe ai mei, dar recuperez în timpul iernii.

Cu ce își ocupa Oana timpul liber atunci când nu este la curse?
Merg la serviciu, glumesc. În special, îmi ocup timpul cu activități care mă ajuta să mă desprind de job; Netflix (momentan sezonul 2 din Drive to Survive), am început să pictez planșe numerotate, am doua începute), ieșiri cu prietenii, mini excursii.

Care este etapa ta preferata de viteza în coasta? Dar de rally?
Viteza în Coasta-Sinaia iar Rally-Raliul Iașului.

Care sunt pasiunile Oanei?
Îmi place mult să călătoresc. Îmi place mult ideea de City Break sau de excursii mai lungi care presupun vizitarea mai multor tari și locuri frumoase. M-aș plictisi daca aș sta doar într-un singur loc la All-inclusive.

Cum decurge cronometrarea unei etape?
La rally, pregătirea începe cu o zi înainte de probe, când ridici aparatura de cronometraj din secretariat. Apoi, în ziua următoare ajungi pe proba, instalezi aparatura, cronometrorul șef verifica ultimele detalii și aștepți startul cursei.

La rally, startul e mai static, mai ușor de cronometrat, nu se întâmplă evenimente majore, cel mult fotocelula iți transmite un timp eronat de care iți dai imediat seama; însă sosirea iți poate pune probleme, mai ales pe macadam pentru că celula iți poate transmite timpi eronați de la pietrele care sar sau de la praful ce se ridica. În ceea ce privește cronometrarea unei etape de viteza în coasta, totul devine mai intens, mai pe repede înainte.

Pot spune că startul este mai greu de cronometrat decât sosirea. Mai tot timpul ți se dereglează celulele, trebuie să fii în permanenta cu urechea pe stație că să știi când e nevoie să oprești startul. În sosire și intermediar este mai puțin de lucru, dar se întâmplă și în aceste posturi situații care te pun în dificultate.

Din perspectiva unui cronometror, ce înseamnă responsabilitate?
Responsabilitatea înseamnă că pe banda de cronometraj să ai timpii corecți, reali. Să știi să iți faci treaba bine, astfel încât să nu existe nicio urma de îndoială în munca ce ai depus-o.

Din postul de cronometraj trecem mâine la cel de pilotaj în etapele de rally din țară și din afară, și vom avea alături de noi un pilot pasionat, cu inițiativă și foarte mult curaj.

Sursa: GP24 Author, Ana Maria Florea
Photocredit: Ana Maria Florea Photography
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version