Home F1 GP24 Inside: 10 cazuri de înșelăciune în F1, partea a 2-a

GP24 Inside: 10 cazuri de înșelăciune în F1, partea a 2-a

Vizualizări: 57933

Așa cum v-am promis, astăzi vă oferim prima parte din cele 10 cazuri de înșelăciune din Formula 1. Evenimente de înșelăciune de la Liegate de Lewis Hamilton, la Drama din 2006 a lui Michael Schumacher și să nu uităm de Crashgate al echipei Renault F1.

(5) Sezonul  F1 din 2007

GP24 Inside: 10 cazuri de înșelăciune în F1, partea a 2-a
McLaren a avut probleme grave pentru asta

 

 

Poreclit sub numele de „Spygate”, în 2007, mecanicul șef al Ferrari, Nigel Stepney, a predat McLaren o cantitate substanțială de informații tehnice cu privire la mașinile, planurile și finanțele echipei sale.

Michael Coughlan, designerul șef al McLaren, a făcut ca soția sa, să aducă grămada de documente la un magazin pentru a fi scanate și salvate pe un CD. de acolo totul a mers în jos, cu McLaren primind tot felul de penalități, o amendă record de 100 de milioane de dolari și toate punctele lor din sezonul 2007 le-au eliminat. Nici duelul in interiorul echipei dintre Alonso și Hamilton nu i-a ajutat în cazul lor.

(4) Marele Premiu Australian din 2009

Lewis Hamilton în zilele sale de McLaren

 

În timpul deschiderii sezonului, Lewis Hamilton a fost încurcat într-o controversă, supranumit „Liegate”. Aproape de sfârșitul cursei, Jarno Trulli a mers pentru o excursie off-track, în condiții sub mașina de siguranță. Hamilton a depășit italianul și a trecut pe locul 3. Conform înregistrărilor audio, Hamilton și-a întrebat echipa dacă ar trebui să-l lase pe Trulli să relua locul 3, pe care le-au confirmat.

Când Trulli a încercat să preia poziția, el a fost penalizat pentru că a trecut sub mașina de siguranță. În timpul inspecției post-cursă, Hamilton a spus că nu a primit ordine pentru a permite lui Trulli să treacă. Indicând ca depășire a fost ilegală. Explicația lui Trulli cu privire la incident a fost: „Când mașina de siguranță a ieșit spre sfârșitul cursei, Lewis Hamilton a trecut pe lângă mine, dar la scurt timp după ce a încetinit brusc și s-a tras pe marginea drumului. Am crezut că are o problemă, așa că l-am depășit, deoarece nu puteam face nimic altceva. ”

(3) Marele Premiu al San Marino din 2005

BAR Honda

 

 

Acest incident a implicat echipa BAR Honda după Marele Premiu din San Marino din 2005. Jenson Button și Takuma Sato de la BAR au terminat pe locul 3 și 5 în cursă. Cu toate acestea, a rezultat că ambele mașini au fost găsite sub greutate minima în cadrul inspecției post-cursă. Echipa a explicat că mașinile au necesitat 6 kg de combustibil, ținute într-un rezervor special de rezervă, pentru a funcționa corect.

Drept urmare, echipa a fost interzisă participarea pentru două curse în acel an. Era relativ ușor, deoarece abia scăpau de o interdicție de sezon.

(2) GP Austriac din 2002

GP AUSTRIA 2002.

 

Aceasta a fost una dintre cele mai întunecate zile din Formula 1 și a fost facilitată de echipa Ferrari. Rubens Barrichello de la Ferrari a condus GP-ul Austriac în fața coechipierul Michael Schumacher. Brazilian a părut să câștige cursa până când șeful echipei, Jean Todt, a venit la radio, instruindu-l să încetinească și să-l lase pe coechipierul lui Michael Schumacher să depășească si sa ia victoria și punctele maxime.

După multe ezitări, Barrichello a respectat ordinele și Schumacher a câștigat cursa. Nu a fost prima dată când s-a întâmplat acest lucru și Schumacher a fost huiduit de mulțime în timpul unei ceremonii bizare pe podium. După cursa Ferrari a fost amendat cu 1 milion de dolari. Ulterior, Schumacher a susținut că nu știa că echipa va efectua comanda. Pe podium, Schumacher l-a făcut pe Barrichello să ocupa treapta cel mai înalt în timp ca el a ocupat locul 2.

(1) Marele Premiu de Monaco din 2006

Schumacher își parchează mașina la ,”La Rascasse”

 

Michael Schumacher este un exemplu excelent pentru sfârșitul acestei liste. Michael a fost un pilot de mare clase, dar a avut momente în care a înșelat flagrant. De exemplu, Marele Premiu de la Monaco din 2006. îndreptându-se înspre principat era in spate de Fernando Alonso pe Renault cu 15 puncte. Monaco este o cursă în care prima poziția pe grila are cea mai mare importanță.

În calificări, Alonso s-a arătat foarte rapid și s-a arătat pregătit pentru Pole-Position. Cu toate acestea, Schumacher a avut alte idei și s-a oprit mașina imediat după “La Rascasse”. Desigur, el a încetinit pe toți ceilalți în spatele său și l-a împiedicat pe Alonso să stabilească un timp de calificare mai bun. Explicația lui Schumacher a fost că a încercat să se ducă în spate și mașina s-a oprit. Cu toate acestea, arbitrii FIA nu au fost convinși de această poveste fantezistă și l-au pedepsit în consecință.

Sursa: GP24 Authors, Frank van Nunen / Gabriela Malutan (Tripon)
Photocredit: Formula One World Championship Ltd. / Motorsport Network / Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version