Home F1 Analiza Ferrari: Mai au șanse să câștige campionatul constructorilor?

Analiza Ferrari: Mai au șanse să câștige campionatul constructorilor?

Vizualizări: 6805

Șeful echipei Ferrari, Frederic Vasseur, încă mai crede că are șanse să câștige Campionatul Mondial de Formula 1 în 2024, dar Scuderia va trebui să tragă de tare după vacanța de vară pentru a face acest lucru

Scuderia Ferrari a rămas, fără îndoială, în urmă în cursa de dezvoltare din sezonul 2024 al Formulei 1, dar, potrivit șefului echipei, Frederic Vasseur, cele două weekenduri de curse din Ungaria și Belgia, în special, au arătat că echipa este pe drumul spre redresare. Cel puțin, se pare că au găsit cauza săriturilor în virajele de mare viteză, astfel încât acum se pot concentra pe obținerea de mai multe performanțe din pachet.

Ferrari

“În ceea ce privește performanța monopostului, aș spune că dacă termini la mai puțin de zece secunde în spatele câștigătorului după aproximativ 50 de tururi la Spa, vă puteți imagina că ritmul a fost decent”, a declarat Vasseur după cursa din Belgia. “Sunt destul de mulțumit de performanța generală, sunt doar puțin dezamăgit de poziții, pentru că obiectivul nu era P4 și P7”.

Din cauza descalificării lui George Russell, atât Charles Leclerc, cât și Carlos Sainz au urcat câte un loc, dar după ce autorul pole-position-ului, Leclerc, a fost încă destul de competitiv la începutul cursei, Ferrari a pierdut din ce în ce mai mult teren în al doilea și al treilea stint, astfel încât monegascul a fost nevoit să reziste în fața lui Max Verstappen și Lando Norris în faza finală.

Belgia: Ferrari aproape, dar …

Privind ritmul cursei cu ajutorul partenerului nostru tehnologic PACETEQ, Ferrari a fost în medie cu aproximativ trei zecimi și jumătate pe tur în urma Mercedes. Primul stint a fost mai mult despre protecția pneului mediu, motiv pentru care SF-24 a reușit să țină pasul într-o oarecare măsură, dar cum pneul dur nu a arătat aproape nicio uzură în cele două stinturi de după aceea, a fost mai mult despre performanța pură a mașinilor, unde s-a putut vedea deficitul Ferrari.

“La sfârșitul zilei, este atât de strâns încât vorbim despre una sau două zecimi pe tur și zece secunde pe 50 de tururi”, spune Vasseur. “Asta înseamnă că dacă poți rezolva o mică problemă sau poți face un mic pas în ceea ce privește configurația sau orice altceva, la final se face o mare diferență în clasament.”

“Și probabil că acesta este lucrul bun al campionatului de astăzi: există patru echipe [care luptă] pentru cursă. Există șase piloți la zece secunde unul de celălalt la sfârșitul zilei de astăzi. Și asta este doar mega pentru mine la Spa. Am avut asta în trecut cu mașina de siguranță, dar astăzi nu am avut o mașină de siguranță.”

Cu toate acestea, faptul că diferențele dintre echipele de top sunt atât de brutal de strânse înseamnă, de asemenea, că Ferrari este în prezent doar pe locul patru în raportul de forțe. În timp ce actualizarea majoră de la Imola nu a oferit atât de mult timp pe tur pe cât se dorea, lucrurile au mers și mai rău cu următorul pachet major din Spania. Subcarpa introdusă a readus săriturile și, odată cu ele, instabilitatea în virajele rapide și creșterea uzurii pneurilor.

Vasseur: Piesele Ferrari vor veni abia după pauza de vară

După diverse teste de set-up în weekendurile de curse din Austria și Marea Britanie, Ferrari pare să fi găsit o soluție în Ungaria, cu introducerea unui subsol suplimentar, motiv pentru care au încheiat testele. Scopul este acum să găsească din nou mai mult timp pe tur cu piese noi și trucuri de set-up.

Când a fost întrebat când se poate aștepta următoarea actualizare Ferrari, Vasseur a spus: “Desigur, lucrăm din greu la asta și o vom face cât mai curând posibil. Dar soluția la ricoșeu este deja un pas spre mai multă performanță. În plus, cu Monza, Baku și Singapore vom avea în curând o succesiune bună de circuite pentru noi. Cred că acestea sunt circuite bune pentru caracteristicile mașinii.”

“Asta înseamnă că cel mai important lucru este să înscriem puncte, iar obiectivul a fost să nu pierdem puncte în fața celor de la McLaren și Red Bull la Spa și am reușit acest lucru, iar la Zandvoort va fi același obiectiv, deoarece sunt convins că următoarele trei sau patru săptămâni după cele două vor fi mult mai bune pentru noi.”

De ce cursa pentru dezvoltare este atât de dificilă?

Cu toate acestea, simpla aducere de piese noi la mașină nu este o garanție a succesului. Pe parcursul sezonului, am văzut deja că, în plus față de Ferrari, Red Bull, Racing Bulls și mai presus de toate Aston Martin au adus multe actualizări noi pe pistă, care în cele din urmă au avut un efect redus sau chiar au făcut mașina mai lentă. Mercedes a revenit, de asemenea, la o caroserie inferioară veche în Belgia sâmbătă.

Vasseur explică: “Suntem convinși, și este evident, că o zecime sau o zecime și jumătate schimbă complet viziunea weekendului. Acest lucru înseamnă că toți facem presiuni pentru a aduce piese și, după cum știți, nu este ușor să prezici corelația dintre ceea ce facem în fabrică și ceea ce se întâmplă pe pistă cu ricoșeul.”

“Nu a fost ușor pentru Mercedes, nu a fost ușor pentru noi, nu a fost ușor pentru alte echipe la începutul sezonului. Și noi suntem, de asemenea, la limita de dezvoltare. Cred că avem același regulament de trei ani și este din ce în ce mai greu să urmărim ultima zecime de secundă. Suntem mai mult la limită, iar asta este valabil pentru toată lumea”.

“Și trebuie să ne amintim că ricoșeul este cheia succesului, deoarece nu este doar o chestiune de performanță, ci mai ales o chestiune de încredere a pilotului. Asta înseamnă că dacă câștigi o zecime prin forța de apăsare, s-ar putea să pierzi trei zecimi prin încrederea sau consistența șoferului. Deci, la sfârșitul zilei, rezultatul este negativ”.

De ce 2024 este încă un sezon puternic

Și chiar dacă Ferrari nu a performat la fel de bine în ultimele curse ca la începutul sezonului, faptele vorbesc de la sine, deoarece Scuderia a făcut un mare pas înainte față de anul trecut. După 14 curse, se află în prezent la doar 63 de puncte în spatele Red Bull în campionatul constructorilor. În acest moment, în 2023, erau 355.

Și chiar dacă te uiți mai adânc în date, poți vedea doar îmbunătățiri. În medie, Ferrari este la doar 0,21 secunde pe tur în spatele Red Bull în ceea ce privește ritmul de cursă în 2024. În 2023, media sezonului a fost de 0,58. Acest lucru înseamnă că diferența a fost redusă la mai mult de jumătate. Singura problemă este că și concurența a făcut pași mari înainte cu McLaren și Mercedes.

“Prima parte a sezonului a fost decentă și am avut un parcurs bun cu două victorii”, a declarat șeful echipei Ferrari. “Apoi a fost McLaren, iar acum Mercedes sau Mercedes și McLaren împreună sunt cei care ies în evidență. În general, cred că cele patru echipe au făcut o treabă similară.”

“Nu se întâmplă des să ai patru echipe în poziția de a câștiga campionatul după 12 sau 13 curse. Nu sunt un mare fan al statisticilor, dar am obținut cu aproximativ 60% mai multe puncte după aproximativ 12 curse decât acum un an.”

“Și ca să fiu sincer, vineri dimineață aș fi pariat pe victoria lui Max chiar și de la P11, iar după-amiază mi-a fost clar că va fi McLaren. În cele din urmă, am obținut pole-ul, iar Mercedes a câștigat cursa. Acesta este un bun rezumat al sezonului și un bun rezumat al campionatului din acest an.”

“Cred că cel mai greu lucru în acest campionat nu este să câștigi atunci când ai cea mai bună mașină, ci să marchezi puncte bune atunci când nu ai asta. Și aici am eșuat ca echipă și în Marea Britanie, Spania și Canada. Ne-am zbătut un pic mai mult în acea parte a sezonului. Iar uneori am reacționat exagerat ca echipă și am pierdut prea multe puncte în această fază.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version