F1- Lando Norris a trecut cu vederea steagul galben și, prin urmare, consideră că sancțiunea stop-and-go este justificată
Lando Norris recunoaște că a trecut cu vederea steagurile galbene la cursa de Formula 1 din Qatar și își asumă penalizarea pentru asta. Pilotul McLaren nu a ținut cont de steagurile galbene din cauza resturilor de pe pistă în timp ce îl urmărea pe Max Verstappen și a primit din partea comisarilor o penalizare de zece secunde pentru stop-and-go.
Acest lucru a însemnat că Norris a trebuit să treacă o dată prin boxe și să se oprească la sediul echipei sale pentru încă zece secunde, fără a i se permite să efectueze vreo lucrare la monopost. Întrucât plutonul era foarte strâns după mai multe faze cu mașina de siguranță, Norris a coborât pe ultimul loc, dar apoi a luptat pentru a reveni pe locul al zecelea.
„Sunt evident dezamăgit”, a declarat el după cursă. „Am dezamăgit echipa. Echipa mi-a dat un monopost grozav astăzi, care a fost cu ușurință cea mai rapidă, iar eu am dat-o în bară.”
Cu toate acestea, Norris mai spune că nu știa pentru ce va fi penalizat. „Nu am știut cu ce am greșit”, spune el, recunoscând că probabil nu a văzut steagul: ”Nu sunt un idiot. Dacă este un steag galben acolo, atunci știu că trebuie să iau piciorul de pe accelerație. Aceasta este regula numărul 1 și înveți asta în karting”, clarifică el.
„Dar din anumite motive nu am făcut asta astăzi, pentru că nu l-am văzut sau l-am ratat sau orice altceva. Trebuie să accept asta. Dacă ei cred că am făcut ceva greșit, atunci trebuie să fi făcut ceva greșit. Nu pot decât să-mi cer scuze față de echipă pentru restul anului.”
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Norris: Aș fi făcut scandal în locul lui Max!
Directorul echipei Andrea Stella admite că Norris nu a luat într-adevăr piciorul de pe accelerație în sectorul în cauză. „Am verificat datele”, a declarat el. „Dar trebuie să spunem că sectorul a devenit galben imediat ce Lando a intrat”.
„Dar condiția este destul de clară: trebuie să ridici și este responsabilitatea pilotului să realizeze că se află într-un sector galben și că trebuie să renunțe la accelerație”, a spus italianul.
Cu toate acestea, Stella consideră că este ciudat că mai întâi a fost arătat galbenul, iar apoi nu, chiar dacă situația era neschimbată: oglinda lui Alexander Albon era pe pistă. „Uneori merită un steag galben și câteva secunde mai târziu nu merită, ceea ce este destul de nefericit, aș spune”.
Scena a fost făcută și mai explozivă de faptul că cel mai aprig rival și prieten al său, Max Verstappen, dintre toți oamenii, l-a certat pe Norris cu organizatorii cursei. Dar el nu îi reproșează acest lucru: „Toată lumea o face”, trece peste asta și recunoaște: „Aș face la fel”.
Norris recunoaște: Sancțiunea a fost corectă
Cu toate acestea, au existat, de asemenea, discuții cu privire la valoarea penalizării, deoarece o penalizare de zece secunde pentru stop-and-go a devenit rară în Formula 1 de astăzi. Potrivit șefului echipei Andrea Stella, comisarii au pierdut „orice simț al proporționalității”, așa cum denunță el.
El ar dori ca aceștia să se uite la pericolul situației și la faptul că steagul galben a fost scos, „în loc să se uite la un set de reguli care sunt probabil pline de praf și apoi să le aplice fără niciun simț al unei abordări critice”.
„Din acest punct de vedere, cred că FIA are posibilitatea de a face mai bine”, critică el.
Pentru Norris însuși, însă, nivelul penalizării este bun: „Este corect”, recunoaște el. „Dacă am făcut lucrul greșit de care mă acuză, atunci mi-au dat penalizarea corectă”. De asemenea, el a primit trei puncte de penalizare în contul său (la prezentarea generală a punctelor de penalizare).
„Nu poți fi un fraier în Abu Dhabi”
În cele din urmă, însă, decizia a fost ireversibilă. Pentru McLaren, acesta a fost un eșec în lupta pentru titlul constructorilor, deoarece au pierdut puncte importante în fața celor de la Ferrari, în loc să aibă titlul practic în sac. Cel puțin Norris a reușit să salveze două puncte cu locul al zecelea și cel mai rapid tur.
„Nu am renunțat până la sfârșit și am fost foarte rapid”, spune el. „Am făcut tot ce am putut, dar sunt dezamăgit că am obținut doar două puncte cu cel mai rapid monopost”.
Cu toate acestea, el intenționează să abordeze finala de la Abu Dhabi ca orice altă cursă: „Echipa mi-a oferit cel mai bun monopost astăzi. Sunt fericit și recunoscător că au făcut asta”, spune Norris. „Vrem să câștigăm, vrem să fim cei mai buni, vrem să fim cei mai rapizi. Pur și simplu nu pot fi un idiot și să fac ceva ca astăzi.”
Katar-GP, Circuitul internațional Losail:
01. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:31:05,323
02. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +6,031 sec
03. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +6,819
04. George Russell (GB), Mercedes, +14,104
05. Pierre Gasly (F), Alpine, +16,782
06. Carlos Sainz (E), Ferrari, +17,476
07. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +19,867
08. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +25,360
09. Kevin Magnussen (DK), Haas, +32,177
10. Lando Norris (GB), McLaren, +35,762
11. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +50,243
12. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +56,122
13. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1:01,100 min
14. Liam Lawson (NZ), Racing Bulls, +1:02,656
15. Alex Albon (T), Williams, +1 Rundă
Out
Nico Hulkenberg (D), Haas, Turner
Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, Deteriorarea motorului
Lance Stroll (CDN), Aston Martin, Daune cauzate de coliziune
Esteban Ocon (F), Alpine, Accident
Franco Colapinto (RA), Williams, Accident
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.