F1- Revin amintirile de la Suzuka 1991: Lando Norris îi oferă victoria lui Oscar Piastri la Doha, în ciuda supărării pilotului Mercedes George Russell
McLaren a sărbătorit o dublă victorie la F1 Sprint în Qatar, făcând un pas important spre câștigarea Campionatului Mondial al Constructorilor 2024. Cu triumful lui Oscar Piastri în fața lui Lando Norris, echipa britanică și-a extins avansul față de Ferrari de la 24 la 30 de puncte și ar putea teoretic să realizeze primul punct de meci la Marele Premiu de duminică de la Doha.
Finalul a fost curios: Norris a intrat pe linia dreaptă de la start la sosire în frunte și i-a oferit lui Piastri o portiță de acces pentru a putea termina pe locul doi. În ultimii metri, Norris a luat piciorul de pe accelerație și a tras spre dreapta, oferindu-i lui Piastri a doua victorie consecutivă la sprint în Qatar.
Un pic ca la Suzuka, în 1991, când Ayrton Senna i-a mulțumit lui Gerhard Berger pentru sprijinul acordat în timpul sezonului. Norris comentează gestul său: „A fost un pic mai aproape decât mi-am imaginat. Dar plănuisem să îi întorc favoarea lui Oscar încă din Brazilia. Chiar dacă echipa mi-a spus să nu o fac”.
Russell, care a fost probabil cel mai rapid pilot și a fost ținut la distanță pe locul al treilea de echipa Papaya, a fost supărat când a trecut linia de sosire: „Cursele în Formula 1 sunt destul de plictisitoare. Abia așteptam să lupt aici. Dar ce a fost asta? Nu știu”.
Carlos Sainz a terminat al patrulea în fața lui Charles Leclerc (ambii Ferrari), Lewis Hamilton (Mercedes), Nico Hülkenberg (Haas) și Max Verstappen (Red Bull). Primii opt piloți au obținut puncte. Pierre Gasly (Alpine) a terminat al nouălea, iar Kevin Magnussen (Haas) al zecelea.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Ce schimburi de poziții au avut loc la start?
Au existat unele schimbări la start, inclusiv în pozițiile din față. Norris a reușit să își păstreze pole position-ul de această dată. Dar Piastri a fost inițial al doilea, depășindu-l pe Russell cu o manevră la ieșirea din primul viraj. Puțin mai în spate, Hamilton a câștigat chiar două poziții și a revenit din primul tur pe locul cinci.
Verstappen, pe de altă parte, a avut un start prost. Campionul mondial a coborât de pe locul șase în spatele lui Hamilton, Hülkenberg și Gasly și a fost inițial doar pe locul nouă. În parte din cauza unei devieri în al doilea viraj. „Supravirare ar fi o exagerare”, a comentat el manevrabilitatea Red Bull-ului său. Își dăduse deja seama cu puțin timp înainte de start: „Va fi dificil astăzi”.
A fost nedreaptă apărarea lui Piastri împotriva lui Russell?
În turul 4, Russell s-a apropiat de Piastri cu ajutorul DRS, a frânat târziu, cu scântei puternice de sub caroserie, și s-a așezat lângă McLaren. În cele din urmă, a trebuit să abandoneze. „A intrat în mine”, s-a plâns el la radioul de la boxe. Cu toate acestea, acțiunea nu a fost nici măcar investigată de organizatorii cursei.
Norris a contribuit acum și el la asigurarea victoriei unu-doi. Pilotul lider de la McLaren i-a dat lui Piastri DRS pentru a-i facilita apărarea în spate. În tururile 6 și 8, este posibil ca acest lucru să fi fost decisiv pentru a-i permite lui Piastri să rămână în fața lui Russell la capătul liniei drepte de start-finis.
În turul 9, Russell a ieșit din nou din șir, dar a fost nevoit să renunțe în ultima secundă. În acest moment, primii trei clasați se aflau la mai puțin de 0,3 secunde unul de celălalt, iar cursele din față meritau cu adevărat să fie văzute.
În turul 14, jocul echipei Papaya nu a funcționat conform planului pentru prima dată, când Piastri a fost scos din DRS-ul Norris cu câteva miimi de secundă. Russell a avut imediat avantajul vitezei la capătul liniei drepte de la start la sosire și s-a deplasat spre interior pentru a ataca.
Piastri a răspuns trăgând și el la dreapta și închizând ușa – o acțiune care nu i-a plăcut deloc lui Russell: „La naiba, a fost târziu! Deja pentru a doua oară!”, s-a plâns el la radioul de la boxe. Expertul Philipp Eng poate înțelege furia: „A fost aproape un pic prea târziu. Asta a fost reactiv la Russell, nu proactiv”.
După aceea, cei doi piloți McLaren au dus acasă victoria un-doi în condiții de siguranță relativă. Până la mișcarea curioasă din ultimul viraj, care a făcut ca lucrurile să fie din nou foarte strânse. În cele din urmă, Russell a fost la doar 0,274 secunde în spatele lui Norris.
De ce a terminat Verstappen atât de departe în spate?
Verstappen nu a rămas mult timp al nouălea, dar a reușit să depășească relativ repede Gasly-Alpine. Însă Hülkenberg nu a mai fost carne de tun pentru el. După zece din cele 19 tururi, campionul mondial era la 1,7 secunde în spatele germanului de la Haas și pe poziția a opta.
Imediat în fața sa, Hamilton și Leclerc se luptau pentru locul cinci. Viitorii coechipieri de la Ferrari s-au duelat pe mai multe viraje în turul 13, pe care Leclerc l-a câștigat în cele din urmă. Monegascul nu a mai cedat locul cinci după aceea, iar Hamilton a terminat pe locul șase.
Verstappen nu a mai fost capabil să se impună în spatele său. Cu un comportament de pilotare rezonabil de confortabil, el a plecat acasă pe locul 8, fără a reprezenta vreodată o amenințare pentru Hülkenberg. Coechipierul său Sergio Perez a ocupat doar locul 20 și ultimul după ce a plecat de pe linia boxelor și a efectuat o oprire la boxe.
Sprint, Qatar:
01. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 27:03,010 min
02. Lando Norris (GB), McLaren, +0,136 sec
03. George Russell (GB), Mercedes, +0,410
04. Carlos Sainz (E), Ferrari, +1,326
05. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +5,073
06. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +5,650
07. Nico Hulkenberg (D), Haas, +8,508
08. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +10,368
09. Pierre Gasly (F), Alpine, +14,513
10. Kevin Magnussen (DK), Haas, +15,485
11. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +19,204
12. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +23,351
13. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +24,421
14. Esteban Ocon (F), Alpine, +30,379
15. Alex Albon (T), Williams,+33,062
16. Liam Lawson (NZ), Racing Bulls, +34,356
17. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +35,102
18. Franco Colapinto (RA), Williams, +35,639
19. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1:11,436 min
20. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +1:14,371
Clasamentul Campionatului Mondial (după 22 din 24 de Mari Premii și 6 din 6 sprinturi):
Piloți
01. Verstappen 404 Puncte
02. Norris 347
03. Leclerc 323
04. Piastri 276
05. Sainz 264
06. Russell 223
07. Hamilton 211
08. Perez 152
09. Alonso 62
10. Hulkenberg 37
11. Tsunoda 30
12. Gasly 26
13. Stroll 24
14. Ocon 23
15. Magnussen 14
16. Albon 12
17. Ricciardo 12
18. Bearman 7
19. Colapinto 5
20. Lawson 4
21. Zhou 0
22. Sargeant 0
23. Bottas 0
Cupa Constructorilor:
01. McLaren 623 Puncte
02. Ferrari 593
03. Red Bull Racing 556
04. Mercedes 434
05. Aston Martin 86
06. Haas 52
07. Alpine 49
08. Racing Bulls 46
09. Williams 17
10. Sauber 0
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.