Latest Posts

F1 Las Vegas: Mercedes sărbătorește dubla victorie!

Vizualizări: 4456

F1 Las Vegas: George Russell câștigă Marele Premiu de noapte din Las Vegas în fața lui Lewis Hamilton și Carlos SainzLando Norris își pierde ultima șansă la Campionatul Mondial cu locul 6

Max Verstappen este campion mondial de Formula 1 în 2024! În paradisul pariorilor din Las Vegas, la penultimul Mare Premiu al sezonului, locul cinci a fost suficient pentru pilotul Red Bull pentru a-și asigura înainte de termen a patra victorie la titlu. În același timp, echipa Mercedes a încununat un weekend care a fost puternic încă de la început, cu o victorie surprinzătoare, una-două, în ziua de sâmbătă a cursei.

Surprinzător nu atât din cauza lui George Russell, care a dominat cursa din pole position. A fost mai degrabă din cauza lui Lewis Hamilton, care a terminat doar pe locul 10 în calificări și a avut o revenire remarcabilă sâmbătă seara, stabilind cei mai buni timpi din pluton pentru perioade lungi din cursă.

f1

Lando Norris (McLaren), care ar fi trebuit să obțină cel puțin trei puncte în plus față de Verstappen pentru a amâna cu cel puțin o săptămână decisivul Campionatului Mondial, a fost o poveste complet diferită. Britanicul nu a avut nimic de-a face cu podiumul în nicio etapă a cursei și a terminat în cele din urmă pe locul șase.

Nici Las Vegas nu a fost o zi bună pentru McLaren în Campionatul Constructorilor, pentru că în timp ce Norris a terminat pe locul șase, iar Oscar Piastri pe șapte, Carlos Sainz a urcat pe treapta a treia a podiumului, iar Charles Leclerc a fost al patrulea. Cel puțin Norris și-a asigurat punctul bonus pentru cel mai rapid tur în cursă, care altfel i-ar fi revenit lui Hamilton, grație unei ultime opriri la boxe, care i-a fost făcută cadou din cauza diferenței mari de timp față de spate.

Nico Hülkenberg (Haas) a obținut un binemeritat loc opt după o prestație de luptă și, astfel, trei puncte în campionat – importante în lupta cu Alpine. Echipa franceză a ratat șansa de a obține puncte importante din cauza unei defecțiuni la unitatea de putere a lui Pierre Gasly (al treilea în calificări). Yuki Tsunoda (Racing Bulls) a terminat al nouălea, iar Sergio Perez (Red Bull) al zecelea.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

f1

Cum a decurs faza de start?

Russell a rămas în frunte la start. Cu toate acestea, Leclerc, care a câștigat două poziții la start, era al doilea după primul tur, în fața lui Sainz și Gasly. Acesta din urmă, la rândul său, l-a avut pe Verstappen cu sufletul la gură încă de la început, dar chiar și cu DRS nu a fost o treabă ușoară pentru el să treacă de Alpine.

Verstappen l-a depășit pe Gasly abia în turul 4. Diferența sa față de Russell era acum de 3,9 secunde. Russell, pe de altă parte, a fost supus unei presiuni puternice din partea lui Leclerc în același timp: a existat un contact ușor între cei doi înainte de virajul 1 – dar apărarea dură a lui Russell i-a oferit inițial din nou câteva lungimi de monopost de spațiu de respirație.

O reluare TV a arătat apoi că o bucată de plastic a căzut de pe marginea stângă a lui Russell, ceea ce nu ar fi putut avea un efect pozitiv asupra performanței sale. Cu toate acestea, el a reușit să se distanțeze puțin în timpul acestei faze. La începutul turului opt, el avea un avans de 2,6 secunde față de Sainz, care îl depășise pe Leclerc, un avans de 5,1 secunde față de Verstappen (P4) și un avans de 8,8 secunde față de Norris (P6).

În turul 8, Leclerc a mai pierdut o poziție în fața lui Verstappen. „Cred că unii dintre ei rămân acum fără pneuri”, a suspectat expertul în Formula 1 Alexander Wurz în comentariul live ORF. Dar Ferrari a reacționat prompt și l-a adus pe Leclerc la boxe în turul nouă.

Leclerc și Norris au trecut de la mediu la greu în același timp. Timp pierdut: 2,5 secunde fiecare. Iar un tur mai târziu, a intrat și Sainz, căruia i se rupseseră de asemenea pneurile și care pierduse și el poziția în fața lui Verstappen în turul 10. Acum la opt secunde în spatele lui Russell!

f1

Pentru ce a fost penalizat Piastri?

Al doilea pilot McLaren a trebuit să execute o penalizare de cinci secunde la prima sa oprire la boxe înainte ca mecanicii săi să poată începe service-ul. Piastri și-a parcat mașina cu câțiva centimetri prea în față la start. Ca urmare, el a coborât pe locul 18 după oprire.

Când a intrat Russell pentru oprirea la boxe?

La sfârșitul turului 12, Russell avea un avans de 15,8 secunde față de Hamilton, care a încercat să recupereze câteva poziții cu un prim stint lung. Russell a revenit pe circuit cu 9,4 secunde avans față de Verstappen și părea să aibă totul sub control. În același timp, Hamilton a stabilit niște timpi foarte rapizi cu pneuri uzate.

Cu toate acestea, Hamilton nu a rezistat mai mult de turul 13. Al doilea pilot Mercedes a revenit pe pistă imediat după Norris. „Ce naiba, omule! Câte locuri tocmai am pierdut?”, a spus el furios. Inginerul său de cursă i-a răspuns foarte rece: „Am fi pierdut încă cinci locuri dacă am fi rămas afară mai mult timp”.

Unde a ajuns Gasly dintr-o dată?

Între timp, Gasly a transmis prin radio: „Nu avem curent!” Dar echipa sa l-a liniștit: „Nu vedem nimic. Ați lovit doar limitatorul”. Acum, Gasly a strigat emoționat la microfonul de bord: „Nu am curent!” În sensul de: Nu mă credeți?

Confirmarea popometrului francezului a venit doar câteva momente mai târziu, în turul 15, și a fost neplăcută – sub forma unui nor de fum albăstrui. Gasly s-a îndreptat spre boxe, dar a fost nevoit să se retragă acolo. Din cauza unui defect în zona unității de putere.

f1

De ce Ferrari a început brusc să se degradeze?

Spre deosebire de Mercedes și Red Bull, Ferrari părea să aibă probleme cu granulația în prima treime a cursei. Chiar și după oprirea la boxe. Sainz chiar a cerut trecerea la „Planul C” („Să scăpăm de aceste pneuri!”), ceea ce ar fi însemnat probabil o strategie cu trei opriri. Dar postul de comandă i-a cerut să mai stea puțin.

Și, într-adevăr, timpii pe tur ai celor două Ferrari s-au redresat după încetinire, astfel încât diferența față de locul doi (Verstappen) s-a stabilizat la două secunde după un timp. În turul 23, Sainz avea un avans de 2,3 secunde față de Leclerc, care la rândul său era presat de Hamilton.

Evident, Mercedesul a reușit să impună un ritm mai rapid, dar nu a fost suficient pentru a depăși: „Omule, sunt atât de rapizi pe liniile drepte”, a spus Hamilton la radioul de la boxe.

În frunte, Russell și-a mărit acum avansul față de Verstappen la zece secunde. Verstappen, la rândul său, putea sta liniștit știind că marele său rival din campionat, Norris, se afla în continuare pe locul șase, la 6,6 secunde în spatele lui Hamilton și la mai mult de zece secunde distanță de amânarea deciziei campionatului pentru Qatar.

Cum a reușit Hamilton să treacă de Ferrari?

În turul 27, Hamilton a intrat la boxe, probabil cu ideea de a trece pe sub cele două Ferrari. Sainz a făcut și el aluzie la schimbarea pneurilor, dar s-a răzgândit în ultima secundă și a trecut totuși pe lângă pit lane. „Nu înțeleg asta”, s-a întrebat Wurz în comentariul ORF, și: La un moment dat, nu are voie să facă nici asta.

Situația a fost clarificată ulterior: Sainz a revenit pe pistă de pe pit lane în ultima secundă, deoarece echipajul său nu era încă pregătit. Acțiunea l-a costat un loc în fața lui Leclerc și mult timp, ceea ce înseamnă că a ajuns brusc la 3,6 secunde în spatele lui Hamilton după oprire.

Hamilton a stabilit acum cel mai rapid tur al cursei și a fost brusc la doar 1,3 secunde în spatele lui Verstappen. Acesta nu a avut cel mai rapid pit stop la 3,4 secunde și a avut și o mică excursie, rezultând o revanșă a duelului dintre cei doi vechi rivali din 2021.

În turul 31, Hamilton a intrat pentru prima dată în al doilea DRS, iar în turul 32 a capitalizat avantajul și l-a depășit pe Red Bull. Mercedes era acum pe cale să obțină pentru prima dată o victorie în doi – dar Verstappen avea încă o mână pe trofeu: „Max, nu pierde din vedere cel mai important obiectiv al nostru astăzi, bine?”, a transmis prin radio inginerul de cursă Gianpiero Lambiase.

f1

Care a fost suspansul la final?

După ce Russell a oprit și el, avea 11,8 secunde avans față de Hamilton, 13,4 față de Verstappen, 17,1 față de Sainz, 18,8 față de Leclerc și 24,2 față de Hülkenberg, care a oprit o singură dată.

Ca și după prima oprire la boxe, Ferrari-urile au prins un al doilea suflu și în ultimul stint și au devenit din ce în ce mai rapide spre finalul cursei în comparație cu Verstappen. Acesta l-a întrebat pe inginerul său de cursă: „Vrei să îi las în urmă sau ce?”. O întrebare cu gândul la campionat – la care Lambiase a răspuns: „Cred că ar trebui să încerci asta, da”.

Cel târziu din turul 41, Verstappen a fost supus unei presiuni uriașe din partea ambelor Ferrari. Verstappen a pilotat conservator pentru campionatul său, iar Ferrari-urile agresiv pentru al lor – cu cât mai multe puncte poate recupera Ferrari față de McLaren în Las Vegas, cu atât mai bine.

În turul 42, Sainz l-a atacat apoi pe olandez, care nu s-a lăsat depășit voluntar, dar în mod clar nu și-a asumat niciun risc inutil. Aceasta a fost și decizia preliminară în cadrul Ferrari, deoarece Leclerc a avut nevoie de mult mai mult timp pentru a-l depăși pe Verstappen, permițându-i lui Sainz să deschidă un avans de o secundă și jumătate, pe care nu l-a mai cedat.

Între timp, lupta pentru victorie a fost din nou tensionată, Hamilton stabilind un tur rapid după altul și reducând diferența față de Russell. La startul turului 44 din cele 50 de tururi, el a redus diferența de la 12 secunde la doar 5 secunde.

Se pare că nu au existat ordine de echipă la Mercedes, deoarece cu câteva tururi înainte de final Russell a fost rugat să mărească ritmul pentru a nu risca să piardă victoria. A făcut acest lucru, iar în cele din urmă a fost o decizie clară, cu o diferență de 7,3 secunde la linia de sosire.

Calendarul Formula 1 2024: Ce urmează?

Cu Las Vegas, 22 din cele 24 de weekenduri de curse planificate pentru sezonul 2024 al Formulei 1 au fost finalizate. Ultimele două curse vor avea loc în prima și a doua duminică: prima în Qatar, unde un alt Mare Premiu cu un sprint F1 va avea loc peste doar o săptămână, și apoi marea finală în Abu Dhabi pe 8 decembrie.

f1

Las Vegas-GP, USA:

01. George Russell (GB), Mercedes, 1:22:05,969 h
02. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +7,313 sec
03. Carlos Sainz (E), Ferrari, +11,906
04. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +14,283
05. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +16,582

06. Lando Norris (GB), McLaren, +43,385
07. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +51,365
08. Nico Hulkenberg (D), Haas, +59,808
09. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1:02,808 min
10. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +1:03,114

11. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1:09,195
12. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:09,803
13. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1:14,085
14. Franco Colapinto (RA), Williams, +1:15,172
15. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1:24,102

16. Liam Lawson (NZ), Racing Bulls, +1:31,005
17. Esteban Ocon (F), Alpine, +19,477, +1 Rundă
18. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1 Rundă
Out
Alex Albon (T), Williams, Deteriorarea motorului
Pierre Gasly (F), Alpine,Motorul se supraîncălzește

Clasamentul Campionatului Mondial (după 22 din 24 de Mari Premii și 5 din 6 sprinturi):

Piloți

01. Verstappen 403 Punkte
02. Norris 340
03. Leclerc 319
04. Piastri 268
05. Sainz 259

06. Russell 217
07. Hamilton 208
08. Perez 152
09. Alonso 62
10. Hulkenberg 35

11. Tsunoda 30
12. Gasly 26
13. Stroll 24
14. Ocon 23
15. Magnussen 14

16. Albon 12
17. Daniel Ricciardo (AUS) 12
18. Oliver Bearman (GB) 7
19. Colapinto 5
20. Lawson 4
21. Zhou 0
22. Logan Sargeant (USA) 0
23. Bottas 0

Cupa Constructorilor:

01. McLaren 608 Puncte
02. Ferrari 584
03. Red Bull Racing 555
04. Mercedes 425
05. Aston Martin 86

06. Haas 50
07. Alpine 49
08. Racing Bulls 46
09. Williams 17
10. Sauber 0

f1

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss