Home F1 F1- Avancronica, Marele Premiu al Ungariei 2024- Pirelli Report (+Program TV)

F1- Avancronica, Marele Premiu al Ungariei 2024- Pirelli Report (+Program TV)

Vizualizări: 12205

F1- Un ultim efort înainte de pauza de vară a Formulei 1, cu un program dublu pe două circuite care nu ar putea fi mai diferite unul de celălalt, Hungaroring și Spa Francorchamps.

În acest weekend, între 19 și 21 iulie are loc runda din Ungaria, de mult timp considerată o etapă clasică a calendarului. Mașinile trebuie să ruleze aici cu un nivel ridicat de apăsare aerodinamică, aproape la egalitate cu Monaco, în timp ce săptămâna următoare, în Belgia, eficiența aerodinamică va fi vitală pentru ca  mașinile să fie competitive în virajele de mare viteză, precum și pe liniile drepte lungi.

Aceste două locații sunt, de asemenea, foarte diferite în ceea ce privește vremea la care ne putem aștepta, deoarece vara aceasta este cu siguranță mult mai caldă în Ungaria decât în Belgia, deși trebuie spus că, în ultimii ani, ploaia și-a făcut apariția în weekendul de la Budapesta.

Avancronica, Hungaroring, F1

Hungaroring este un circuit foarte virajat, cu o singură linie dreaptă adevărată, care include linia de start-finish. Aceasta oferă cea mai probabilă, dacă nu singura, oportunitate de depășire. Există 14 viraje, șase la stânga și opt la dreapta, unele dintre ele fiind de 180°. Pista urcă și coboară, iar cei 4,381 kilometri o fac una dintre cele mai scurte din calendar, aproape invers față de Spa, care, la șapte kilometri, este cea mai lungă!

Toate aceste viraje înseamnă că piloții nu au timp să ia nicio pauză pe parcursul celor 70 de tururi ale cursei. Există două zone DRS: una pe linia dreaptă de la start la sosire și cealaltă mult mai scurtă pe coborârea din virajul 1 spre 2, cu o singură zonă de detectare înainte de intrarea în ultimul viraj.

În ceea ce privește forțele exercitate asupra pneurilor, Hungaroring nu este deosebit de sever. Pirelli a ales aceleași trei compoziții mai moi ca și anul trecut, cu C3 ca P Zero White hard, C4 ca P Zero Yellow medium și C5 ca P Zero Red soft, ceea ce reprezintă un pas mai moale comparativ cu sezonul în care au apărut pentru prima dată pneurile de 18″. Tracțiunea este unul dintre cei mai importanți factori, în special pe puntea spate. Degradarea poate fi ridicată, mai ales când este foarte cald, iar prognoza pentru acest weekend nu este deloc favorabilă în această privință.

Dacă ne gândim la anul trecut, când în Ungaria a fost înregistrată cea mai ridicată temperatură a pistei din acest sezon, de 53 °C, supraîncălzirea este, prin urmare, un factor care trebuie ținut sub control, nu doar în cursă, ci și în calificări: cu cea mai moale compoziție, un pilot trebuie să reușească să parcurgă ultimele două viraje de 180° ale unui tur rapid cu suficientă aderență, ceea ce nu este puțin lucru, deoarece secțiunile scurte și drepte ale pistei nu oferă pneurilor prea mult timp să respire.

Hungaroring este o pistă de curse permanentă, dar nu este folosită foarte mult, motiv pentru care nivelul de aderență crește semnificativ cu cât se rulează mai mult. Acest lucru va fi și mai probabil în acest an, deoarece nu a existat activitate pe pistă pentru o perioadă mai lungă decât de obicei, în timp ce locația a fost modernizată, prima fază a acesteia fiind finalizată abia în luna mai. Grainingul ar putea, prin urmare, să se facă simțit, în special în primele două sesiuni.

La intrarea în paddock-ul de la Hungaroring din acest an, marele circ se va afla într-un mediu foarte diferit față de 2023. Pentru a respecta termenul limită, lucrările s-au desfășurat 24 de ore din 24, între patru și cinci sute de persoane lucrând permanent pe șantier, în timp ce un total de 1.500 de persoane au fost implicate în proiect. Au fost utilizate patru macarale turn și cinci macarale mobile, instalându-se 390 de kilometri de conducte, 3 200 de tone de oțel armat, 1 674 de metri cubi de prefabricate din beton armat și 32 000 de tone de beton.

Lucrările au implicat mutarea a 17.000 de metri cubi de pământ. De asemenea, au fost reconstruite zidurile din spatele tribunei principale, cu o lungime totală de 450 de metri, precum și o nouă scară care duce la zonele pentru spectatori. Clădirile de la nivelul inferior al paddock-ului au fost demolate, astfel încât noul paddock acoperă acum o suprafață de 8 000 de metri pătrați.

Max Verstappen a câștigat aici anul trecut, când întregul pluton a optat pentru o strategie cu două opriri. Medium și Hard au fost cele mai populare alegeri pentru start, deși patru piloți au optat pentru Soft, cu intenția de a profita de aderența suplimentară de pe linia de start. Din acest grup a făcut parte și Carlos Sainz, care a trecut de pe locul 11 pe locul 6 în primul tur. Și în acest weekend este probabil ca C3 și C4 să fie favorizate în cursă, în timp ce C5 va avea momentul său de glorie în calificări.

Evenimentul din Ungaria din 2023 a fost singura dată în acel an când s-a încercat un format alternativ de alocare a pneurilor, cu scopul de a se căuta modalități de a reduce numărul de seturi și de a se face utilizarea acestora mai eficientă. ATA (Alternative Tyre Allocation) a însemnat că fiecare pilot a avut cu două seturi mai puțin de pneuri pentru pista uscată (de la 13 la 11), cu scopul de a utiliza un singur compus desemnat în fiecare fază a calificărilor: Hard pentru Q1, Medium pentru Q2 și Soft pentru Q3.

Marele Premiu al Ungariei a apărut pentru prima dată în calendar în 1986, primul eveniment de Formula 1 care a avut loc în spatele Cortinei de Fier, pe atunci deja șubredă. De atunci face parte din campionat, atrăgând o mulțime de fani din țări precum Finlanda și Polonia, pentru care Hungaroring a devenit cel mai apropiat loc în care își pot încuraja în persoană compatrioții – precum Mika Hakkinen, Kimi Raikkonen și Robert Kubica.

Pe un circuit unde depășirea nu este o sarcină ușoară, calificările capătă o importanță deosebită, ceea ce explică de ce 16 din cele 38 de ediții de până acum au fost câștigate de cel care a plecat din pole position și doar de patru ori acest mare premiu a fost câștigat de un pilot care a plecat de pe o linie inferioară celei de-a doua a grilei. Lewis Hamilton este cel mai de succes pilot aici, cu opt victorii, iar septuplul campion mondial deține și recordul de pole position-uri (9) și de clasări pe podium (11).

Dintre echipe, McLaren conduce cu 11 victorii, în fața Williams și Ferrari, care ocupă locul al doilea cu șapte victorii, în timp ce Mercedes are cele mai multe pole-uri (9), cu una mai mult decât McLaren și Ferrari, aceasta din urmă fiind în fruntea clasamentului pentru cele mai multe clasări pe podium cu 26, în fața McLaren (23) și Williams (18). Cinci piloți au obținut prima victorie în Formula 1 pe acest circuit, dintre care Fernando Alonso (2003) și Esteban Ocon (2021) sunt pe lista de înscriși în acest weekend. Ceilalți sunt Damon Hill (1993), Jenson Button (2006) și Heikki Kovalainen (2008).

Prognoza meteo actuală pentru weekendul de curse din Budapesta:

Răcorirea în parcul acvatic de lângă circuit ar putea fi o alternativă mai bună decât o cursă de Formula 1, deoarece weekendul va fi destul de cald, cu temperaturi constant peste 30 de grade Celsius și îi va face pe piloți să transpire. Prognoza în detaliu.

Vara maghiară își arată deja partea cea mai bună vineri (19 iulie) – cel puțin dacă nu trebuie să luați parte la un sport de înaltă performanță. Termometrul va urca peste pragul de 30 de grade până la prânz și îi va întâmpina pe piloți la cele două sesiuni de antrenamente cu temperaturi de aproximativ 33 de grade.

Cel puțin lumina directă a soarelui va fi interceptată în mare parte de câțiva nori, care ar putea oferi puțină umbră. Riscul de ploaie este gestionabil, puțin sub 10 procente. Vântul va sufla moderat dinspre nord cu o viteză medie de 8 km/h și poate atinge viteze maxime de aproximativ 25 km/h.

Imaginea este similară sâmbătă (20 iulie), unde cel puțin temperaturile vor scădea puțin – tot din cauza înnorării. Cu toate acestea, vorbim în continuare despre temperaturi de aproximativ 30 de grade Celsius, care vor fi atinse în calificări.

Nici vântul nu se schimbă prea mult și are aceleași valori și direcție ca în ziua precedentă.

Duminică (21 iulie), cei 20 de piloți au în față o zi extrem de călduroasă. Nu se întrevede nicio ploaie, iar temperaturile urcă din nou față de ziua precedentă. După-amiază sunt așteptate 32 de grade Celsius, care, împreună cu Hungaroring, unde nu există pauze lungi, va fi o aventură dificilă.

Cu toate acestea, vântul se va schimba pe parcursul zilei și este de așteptat să sufle dinspre sud cu aproximativ 7 km/h. Piloții vor trebui să fie pregătiți pentru acest lucru.

Când și unde să urmărești Marele Premiu de la Budapesta în acest weekend:

  • Vineri 19.07.2024, 14:30 – 15:30, Antrenamente Libere I
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Vineri 19.07.2024, 18:00 – 19:00, Antrenamente Libere II
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 20.07.2024, 13:30 – 14:30, Antrenamente Libere III
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 20.07.2024, 17:00 – 18:00, Calificări
    F1TVPro, AntenaPLAY, CNN, Antena 3
  • Duminica 21.07.2024, 16:00 – 18:00, Cursa
    F1TVPro, AntenaPLAY, Antena 1
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version