Home F1 F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Cursa – Pirelli Report.

F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Cursa – Pirelli Report.

Vizualizări: 10494

Bottas capitalizează avantajele strategiei medium-hard și câștigă pentru a doua oară anul acesta.

F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Cursa - Pirelli Report.

Momentele cheie ale cursei:

  • La fel cum a făcut în 2017 – prima sa victorie în Formula 1 – pilotul Mercedes, Valtteri Bottas a câștigat în Rusia după ce a plecat al treilea de pe grilă. Finlandezul a preluat conducerea după ce coechipierul său Lewis Hamilton a avut de efectuat o penalizare de 10 secunde în timpul pit-stop-ului. Bottas pe pneuri Galben medium a oprit 10 tururi mai târziu, schimbând pe pneuri Alb hard.
  • Pilotul Red Bull, Max Verstappen, care a încheiat al doilea, a utilizat exact aceeași strategie ca și Bottas, oprind o singură dată, un tur mai devreme. Ei au fost singurii piloți calificați în top 10 care au pornit în cursă pe pneurile medium.
  • Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, care a încheiat al treilea, a avut o strategie soft-hard, dar tactica sa a fost dictată de situația din Q2 în calificări (când a reușit cel mai bun timp pe soft) și de penalizarea din timpul cursei. A revenit în cursă pe poziția 11, încheind în final pe podium.
  • Trei piloți (Lando Norris de la McLaren, Alex Albon de la Red Bull și George Russell de la Williams) au beneficiat de avantajul unui safety car în primul tur pentru a trece pe compoziția hard. Doar unul dintre ei – Norris – a reușit să ajungă la final pe această compoziție, dar a fost forțat pe final să schimbe pe medium, după 46 de tururi pe setul de hard.
  • Daniil Kvyat (Alpha Tauri) a încheiat în Grand Prix-ul de casă pe opt, fiind cea mai bună clasare a celor doi piloți care au pornit în cursă pe hard. Celălalt a fost Kimi Raikkonen de la Alfa Romeo, care a efectuat un prim stint de 35 de tururi pe acest pneu.

Cum a performat fiecare compoziție de pneu:

  • HARD C3: Utilizat de primii șapte pentru ultimul stint, și câteva rulaje lungi pe această compoziție. Bottas a reușit cel mai bun tur al cursei în turul 25 pe pneuri hard uzate, cu două tururi înainte de final. Hamilton a efectuat de asemenea 37 de tururi pe această compoziție, Alb hard.
  • MEDIUM C4: Cei mai mulți piloți din afara top 10, au ales medium ca pneu de start. Un ingredient cheie al strategiei în cursă pentru primii doi piloți clasați, care au pornit pe medium.
  • SOFT C3: Doar opt piloți au utilizat acest pneu la startul cursei: unul dintre ei fiind ocupantul pole-ului, Hamilton. Pilotul Racing Point, Sergio Perez a utilizat aceeași strategie soft-hard ca și Hamilton pentru a încheia pe patru.

Mario Isola – Head of F1 and Car Racing
„Într-o zi călduroasă la Sochi, cu temperaturi ambientale de peste 30 de grade, am avut o mare varietate de strategii, ca rezultat al aducerii unor compoziții cu un pas mai moi decât anul trecut. În trecut, Sochi a fost preponderent o cursă cu o singură oprire, iar acesta a fost în general cazul și anul acesta, dar cu toate cele trei compoziții jucând un rol în diverse strategii.

Managementul degradării termice a fost esențial, în special la soft, dar am văzut câteva rulaje foarte lungi pe hard. Felicitări Valtteri Bottas și Mercedes – care au păstrat recordul de victorii pentru Grand Prix-ul Rusiei.”

C3 = Hard C3 | C4 = Medium C4 | C5 = Soft C5

n = nou  |  u = utilizat

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version