Home Endurance Le Mans Series ELMS – IDEC Sport sparge gheața la Silverstone după un final plin...

ELMS – IDEC Sport sparge gheața la Silverstone după un final plin de suspans

Vizualizări: 14579

Din păcate acest weekend de motorsport a fost umbrit de tragedia de ieri de la Spa, una care ne reamintește cât de periculos este de fapt acest sport, și cât de curajoși sunt toți cei care îl practică săptămânal. Deși măsurile de siguranță au ajuns în zilele noastre la niște standarde remarcabile, dovadă și cele două accidente teribile petrecute chiar în această cursă, câteodată nimic nu te mai poate salva de o soartă atât de crudă. Nu putem decât să mergem înainte sperând ca aceste tragedii nu se vor mai repeta prea curând!

LMP2

Suntem în Anglia, parcă nici nu avea farmec dacă regatul nu ne întâmpina cu un pic din vremea sa caracteristică. Exact în turul de foarmare apare și mesajul de la direcția cursei, race is declared wet. Imediat după start au început să cadă primii stropi de ploaie și nu a mai fost mult până să ne întâmpine o aversă în toată firea.ELMS - IDEC Sport sparge gheața la Silverstone după un final plin de suspans

Când circuitul a început să se umezească serios aproape nimeni nu a mai stat pe gânduri în privința anvelopelor de ploaie. Excepție făcând printre alții chiar mașina din fruntea cursei, prototipul Dragonspeed care a rămas în continuare pe pistă chinuindu-se cu aderența din ce în ce mai precară. James Allen aflat la volanul modelului Oreca 07 chiar a avut parte de o mică incursiune prin afara pistei dar fără urmări grave.

Din fericire aversa a trecut repede și în cel mai scurt timp s-a trecut din nou la slick-uri. Am avut parte și de un abandon din partea celor de la United Autosport #22, proaspăt trecuți în tabăra Oreca. Prototipul iese în decor oprindu-se lângă barierele de protecție în urma unei cedări pe parte tehnică.

După trecerea “furtunii” au început să se mai calmeze apele iar după scurgerea primei ore de cursă la conducere se afla prototipul RLR Msport #43. Bineînțeles că strategiile erau deja date peste cap iar finalul mai mult ca sigur va fi influențat de jocul acestora. Nu a trecut mult și am avut parte de o schimbare de lider, Dragonspeed recăpătându-și poziția de la start și căutând o nouă victorie în acest sezon.

De asemenea a doua oră ne-a delectat cu duelul palpitant dintre Job van Uitert (G-Drive) și Olivier Pla (Algarve Pro Racing). În final tânărul olandez reușește depășirea distanțându-se mai apoi în goana către locurile fruntașe. Ora a treia a fost o nebunie totală, primul safety car a venit după un accident groaznic pentru prototipul United Autosports #3 de la LMP3. Din fericire pilotul, Mike Guasch, a scăpat doar cu ceva zgârieturi mulțumită tehnologiei moderne care ne arată din nou cât de sigure au ajuns aceste mașinării.

Drama continua însă, imediat după restart prototipul Cool Racing se răsucește pe circuit după un contact cu un LMP3 și este imediat percutat în plin de modelul Duqueine Engineering. Un nou accident destul de urât și o nouă perioadă de neutralizare. Restartul s-a dat cu o oră rămasă pe ceas, fiind și acesta cu probleme.

Când mașina de siguranță a părăsit circuitul fiind coborât steagul verde, modelul Graff #39 aflat la conducere în loc să accelereze a încetinit până aproape ca mașina să se oprească complet, provocând o întreagă nebunie în spate și doar o minune a făcut să nu avem din nou parte de alte accidente. Acest gest inexplicabil a fost taxat de direcțiunea cursei cu un drive-through penalty pe final care le-a răpit șansele la victorie.

Cum spuneam, jocul intrărilor la boxe a fost decisiv pe final, iar modele precum G-Drive și Dragonspeed care au mai avut nevoie de un splash&dash în ultimele minute au avut doar de pierdut. Astfel marea victorie a intrat în contul celor de la IDEC Sport #28 care se află în fața primului lor succes în ELMS. Podiumul a fost completat de G-Drive, liderii de la general, și Graff, în timp ce Dragonspeed s-au mulțumit doar cu locul patru.

LMP3

Și la LMP3 a fost nebunie când ploaia și-a făcut apariția. Modelul Ligier #11 de la Eurointernational a ales și el să rămână pe circuit, alegere care s-a dovedit inspiată mașina conducând mai apoi cam toată cursa. Am avut și aici probleme tehnice, prototipul Norma al celor de la Team Oregon oprindu-se chiar la intrarea pe linia boxelor.

Modelul #14 Inter Europol are parte de un contact cu prototipul Duqueine Engineering de la LMP2 fiind mai apoi lovit de un alt P2, mașina RLR Msport #43 care venea din spate. A urmat apoi accidentul teribil din ora a treia care a văzut partea din față a protoipului United Autosports făcută praf după contactul cu barierele de protecție.

Disputa pentru victorie la clasă s-a dat între Eurointernational #11 și Inter Europol #13 care în ultima parte a cursei a redus mare parte din deficitul dintre cele două mașini terminând la doar câteva secunde în spatele rivalilor dar adjudecându-și totuși victoria.

Ei bine, mașina #11 a fost chemată la boxe pe final de către oficiali pentru a-și repara elementele de aerodinamică afectate de pe puntea spate. Bineînțeles că nu s-a întâmplat asta iar avertismentul respectiv s-a convertit într-o penalizare de 30 de secunde adăugată la timpul final. Ordinea de la finish este și cea din clasamentul general și mai avem doar două etape de disputat din acest sezon.

GTE

Aici din pole pleca modelul Prototn Competiton #88, mașină care a luat parte doar la prima etapă din sezon absentându-le pe celelte două. Celălalt Porsche al echipei, și chiar cu patronul Christian Ried la volan, are parte de o incursiune prin afara pistei în tururile de început când toată lumea se lupta cu vremea de afară.

Altă mașină de la clasă care a dat mâna cu gazonul britanic a fost Ferrari-ul JMW, într-un început de cursă plin de evenimente mai mult sau mai puțin grave. Între timp ierarhia era monopolizată de modelele constructorului din Maranello, Kessel racing conducând mai întâi prin intermediul mașinii #60 și mai apoi prin echipajul său feminin #83.

Și aici totul s-a decis în ultima oră când Porsche-ul #88 avansa către primul loc, asta după ce mai tot timpul rulase pe poziția a patra. Este doar o chestiune de timp până Thomas Preining o ajunge din spate pe Rahel Frey iar după ce reușește și depășirea nimeni nu se mai poate ține după acesta.

Pentru ultimele două locuri de pe podium am avut un duel fantastic între Ferrari-uri, două de la Kessel Racing și model #51 Luzich Racing, liderii de la general. În final Kessel pun mâna pe locurile doi și trei dar #51 se păstrează în continuare în fruntea clasei înainte de Spa și mai apoi Portimao care va încheia stagiunea 2019.

Cu ELMS ne reîntâlnim în weekend-ul 20-22 Septembrie la Spa-Francorchamps, legendarul circuit din inima munților Ardennes.

Rezultate complete

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: ELMS, Oreca, Ligier Automotive, Ferrari Races, Proton Competition
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version