Cutremur în WEC: Iron Lynx trece la Mercedes-AMG!

Mercedes-AMG intră în WEC cu Iron Lynx – Revenire la Le Mans după 26 de ani – Acest lucru face foarte probabilă retragerea Lamborghini

Cu un an întârziere, Mercedes-AMG a reușit să intre în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) – și cu o echipă spectaculoasă: Iron Lynx va concura cu Mercedes-AMG LMGT3 în sezonul WEC 2025, care este acum aproape sigur că va coincide cu retragerea Lamborghini din WEC.

Mercedes-AMG sperase deja la un loc de start în categoria LMGT3 pentru 2024, dar a trebuit să fie primul producător care a anulat, deoarece terenul era plin cu 37 de mașini. Pentru o lungă perioadă de timp, de asemenea, părea că nu va fi loc pentru Mercedes-AMG în 2025, chiar dacă numărul de locuri ar fi crescut la 40, deoarece Aston Martin s-ar alătura și mai mulți producători de hypercaruri ar trebui să aducă o a doua mașină.

iron

Dar apoi a devenit clar că Lamborghini se va retrage din WEC și un hypercar privat Porsche nu va mai fi implicat. Acum exista suficient spațiu. Cu toate acestea, a fost o înscriere de ultim moment, deoarece Stefan Wendl, șeful Mercedes-AMG Customer Racing, a explicat în Macao că încă nu a fost depusă nicio înscriere.

Acum el spune: „Aș dori să mulțumesc ACO, FIA și Iron Lynx pentru discuțiile aprofundate. Intrarea în WEC este o veste extrem de pozitivă pentru întregul program de curse pentru clienți Mercedes-AMG.”

„Deoarece, odată cu omologarea Mercedes-AMG GT3 pentru clasa LMGT3, toate celelalte echipe sportive ale clienților au acum, de asemenea, posibilitatea de a-și asigura un loc de start în clasicul de anduranță de la Le Mans.”

Ceea ce vrea să spună prin aceasta este că Mercedes-AMG GT3 va fi omologat cu senzori de cuplu. În orice caz, aceasta a fost doar o formalitate, deoarece acești senzori sunt deja obligatorii în clasele GT3 ale Campionatului IMSA SportsCar 2025.

Christoph Sagemüller, șeful Mercedes-AMG Motorsport, adaugă: „Nu este un secret faptul că ne jucăm de ceva timp cu ideea de a readuce marca care poartă steaua cu trei vârfuri la Le Mans. Odată cu sezonul 2025 și intrarea noastră în FIA WEC, a venit momentul – ne întoarcem la Sarthe după 26 de ani!”

„Cu Mercedes-AMG GT3-ul nostru de succes și echipa experimentată Iron Lynx, am alcătuit un pachet coerent și am stabilit o nouă etapă în povestea de succes a programului nostru de curse pentru clienți.”

Iron Lynx continuă cu Lamborghini în IMSA

Iron Lynx va pilota acum pe două piste în 2025, deoarece Lamborghini SC63 va continua să fie utilizat în IMSA. Acest lucru nu este neobișnuit în sine; Proton Competition, de exemplu, va alinia Porsche 963-uri private în clasa Hypercar/GTP și Ford Mustang-uri în clasa LMGT3 în 2024.

„Suntem foarte mândri să primim Mercedes-AMG ca partener”, spune directorul echipei Iron Lynx, Andrea Piccini. „Ei nu sunt doar un brand extraordinar, ci și foarte motivați, determinați și dornici de succes. Cu acest sprijin puternic, sunt încrezător că vom fi competitivi încă de la început.”

„Cursele de anduranță sunt înrădăcinate în ADN-ul nostru, iar WEC este cu siguranță apogeul său, așa că suntem onorați și încântați să fim din nou implicați.”

Potrivit unor zvonuri neconfirmate, Mercedes-AMG lucrează, de asemenea, la un proiect LMDh. Participarea în WEC 2025 în clasa LMGT3 nu face o astfel de intrare mai puțin probabilă. Mercedes a evitat cele 24 de ore de la Le Mans de la accidentele cu CLR în 1999.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza