Charles Leclerc a beneficiat de plasa lui Lewis Hamilton şi a obținut al doilea pole position consecutiv pentru Marele Premiu al Azerbaidjanului de duminică, în ceea ce a fost o palpitantă sesiune de calificări, care a văzut cinci accidente și patru steaguri roșii.
Acest pole vine la doar câteva săptămâni după ce a câștigat pole-ul în cursa de acasă de la Monaco, doar pentru a fi obligat să se retragă înainte ca aceasta să înceapă, cu o problemă mecanică cauzată de incidentul său din calificare – cu campionul mondial în exercițiu, Lewis Hamilton, revenind de la o vineri dezastruasă pentru a se alătura Ferrari-ului pe primul rând din Baku.
Hamilton a luat decizia de a trece la o aripă spate cu un downforce mai scăzut înainte de calificare, după ce s-a străduit să găsească vreo performanță în sesiunile de antrenamente anterioare. Această decizie a dat roade şi va lua startul din P2 pentru a treia cursă consecutivă în Baku.
Max Verstappen a fost furios cu al treilea timp, în ciuda faptului că este cel mai bun start al său în Baku, olandezul a fost frustrat de numărul de steaguri roşii, deoarece a însemnat că nu a putut să maximizeze ritmul de care Red Bull a dat dovadă, care pentru o mare parte din weekend a dat clasă grilei.
Pierre Gasly a făcut adus patru constructori diferiţi în top, pilotul AlphaTauri alegând să facă un singur tur în segmentul final al calificării și utilizând o pistă în mare măsură liberă, împreună cu o remorcare mică din partea coechipierului Yuki Tsunoda, pentru a-şi egala cea mai bună poziție a sa din grilă.
A existat dramă în etapele finale, în timp ce Tsunoda s-a accidentat în virajul 3, forțând pe toată lumea să renunțe la un al doilea tur și să finalizeze devreme sesiunea, pilotul japonez terminând cu cel de-al optulea timp, cel mai bun rezultat din carieră.
Carlos Sainz îl urmărea pe Tsunoda pe circuit și a suferit de un blocaj puternic, a pierdut controlul mașinii și a alunecat pe drumul de evacuare, deteriorându-şi aripa față, precum și partea din dreapta spate a Ferrari-ului său, ceea ce ar putea însemna că există șansa ca şi cutia de viteze să fie deteriorată.
Lando Norris de la McLaren s-a clasat pe locul șase, după ce l-a văzut pe coechipierul său Daniel Ricciardo prăbușindu-se în Q2, cu Sergio Perez – care în timpul calificărilor arăta de parcă ar fi avut ritmul potrivit pentru a ocupa polul – un șapte dezamăgitor.
Între timp, administratorii de cursă au spus că vor investiga o potențială încălcare a regulilor din partea lui Lando Norris în timpul unui steag roșu după încheierea calificărilor.
Fernando Alonso l-a depășit pe colegul său de echipă de la Alpine, Esteban Ocon, pentru prima oară în acest sezon, cu al optulea timp, cu Bottas – care a optat pentru păstrarea configurației mai mari a downforce-ului aripii din spate, calificându-se cu ultimul timp din Q3 – P10.
Sesiunea a văzut patru steaguri roșii în total – în urma accidentelor suferite de Lance Stroll, Antonio Giovinazzi, Ricciardo și Tsunoda – număr care egalează Marele Premiu al Ungariei din 2016 pentru cele mai multe steaguri roșii într-o sesiune.
Rămaşi în Q1 – Latifi, Schumacher, Mazepin, Stroll, Giovinazzi
Rămaşi în Q2 – Vettel, Ocon, Ricciardo, Raikkonen, Russell
Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula1 găsiţi AICI!
Sursa: Formula1Photocredit: Formula1
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.