Home F1 Charles Leclerc a fost cel mai rapid în P2

Charles Leclerc a fost cel mai rapid în P2

Vizualizări: 12541

Charles Leclerc a fost cel mai rapid pilot în al doilea antrenament din MP al Țărilor de Jos. Mașinile Ferrari au un mic avantaj în ziua de vineri față de Red Bull sau Mercedes.

Cu un timp de 1.12.345, Charles Leclerc a fost mai rapid cu 4 miimi decât Carlos Sainz și cu 0.072s decât Lewis Hamilton.

A doua sesiune de antrenamente de o oră a zilei a început în aceleași condiții însorite ca și FP1, dar cu o întârziere de 15 minute din cauza a două steaguri roșii care au întârziat calificările din Formula 2 – sesiunea din seria de suport a avut loc chiar înainte de FP2.

Lance Stroll de la Aston Martin a condus plutonul la ora locală 16.15 și a stabilit în mod corespunzător primul loc de referință cu 1m14,370s, folosind pneurile medium.

Cea mai mare parte a plutonului a rulat cu aceste cauciucuri în primele etape – inclusiv Lando Norris, Leclerc și Sainz, care l-au retrogradat pe Stroll în clasament cu timpi mai rapizi în urma canadianului.

Charles Leclerc a fost cel mai rapid în P2

La scurt timp după ce Sainz a făcut 1m13.544, Verstappen a venit pentru a finaliza primul său zbor al zilei după problema cu cutia de viteze din FP1.

Olandezul a primit imediat un set de pneuri soft de la Red Bull, pe care le-a folosit pentru un 1m13.465s și pentru primul loc.

Cei de pe circuit au petrecut restul primelor 15 minute acumulând tururi, Verstappen rămânând cel mai rapid, dar nu a mai câștigat timp în tururile sale ulterioare cu pneurile roșii.

Sainz a revenit apoi pe primul loc cu un 1m13.412s, la fel ca Leclerc câteva minute mai târziu, pentru a se poziționa în spatele coechipierului său, înainte de a se produce o pauză în acțiune, deoarece piloții care au început cu pneuri mai dure s-au întors la boxe pentru a trece la softuri.

După ce Alex Albon a urcat în ordine pe această compoziție, în timp ce majoritatea plutonului era încă la boxe, Sainz a fost primul dintre piloții din față care a ieșit pe softuri.

Spaniolul a obținut cel mai bun timp în toate cele trei sectoare și a îmbunătățit reperul P1 la 1m12,349s, în ciuda faptului că a suferit o lovitură puternică de bordură când a ieșit în larg în penultimul viraj.

Verstappen a fost următorul care a stabilit un efort de simulare a calificărilor – folosind un nou set de compoziție cu care începuse sesiunea – dar timpul său a fost cu 0,697s mai lent decât Sainz.

Acest lucru a lăsat un decalaj mare pentru ca alții să se încadreze, George Russell, cel care a fost cel mai bun din FP1, trecând inițial pe locul al doilea, înainte de a fi coborât de Norris, care a reușit să îl devanseze pe Sainz în primul sector, și de Lewis Hamilton, la celălalt Mercedes, care a avut probleme cu radioul în timpul primului tur al FP2.

Imediat după jumătatea sesiunii, Leclerc, care a fost unul dintre ultimii piloți care a intrat la boxe și a scos pneurile medium la începutul cursei, a ieșit în cele din urmă din nou pentru a finaliza o cursă cu pneuri soft.

Deși nu a reușit să obțină timpi de top în niciunul dintre cele trei sectoare, Leclerc a reușit să înlănțuie o serie de recorduri personale care au dus la un timp de 1m12,345s și la cel mai bun timp – cu doar 0,004s în fața lui Sainz.

Cu 1m12.417s al lui Hamilton, primii trei clasați au fost depășiți cu doar 0.072s, în timp ce circuitul Zandvoort cu forță de apăsare ridicată a readus Ferrari și Mercedes pe un teren de vânătoare mai fericit, după ce Red Bull a trosnit câmpul ultima dată la Spa.

Stroll și Fernando Alonso au intrat, de asemenea, în fața lui Verstappen înainte ca echipele să treacă la rularea lungă tipică de sfârșit de FP2 cu combustibil ridicat.

În spatele lui Verstappen au venit Esteban Ocon și Daniel Ricciardo, care a petrecut o mare parte din ultimele etape la boxe din cauza unei scurgeri de ulei apărute pe partea stângă a McLaren-ului său.

Ultimele 15 minute au fost întrerupte când Yuki Tsunoda, locul 11 în clasamentul final, a alunecat în pietriș la ieșirea din virajul 10 – ac de păr lung de pe stânga, chiar înainte de finalul sectorului de mijloc.

Acest lucru a dus la o întârziere de șapte minute pentru a fi ridicat monopostul AlphaTauri, după care plutonul s-a îndreptat spre finalul ultimelor patru minute din FP2.

Chiar înainte de încheierea sesiunii, Hamilton a scăpat de acuzația de împiedicare a lui Sainz aproape de finalul cursei FP1 de după-amiază.

Când și unde să urmărești Marele Premiu de Formula 1 al Olandei în acest weekend:

  • Vineri 02.09.2022, 13:30 – 14:30, Antrenamente Libere I
    F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3 (+HD)
  • Vineri 02.09.2022, 17:00 – 18:00, Antrenamente Libere II
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3 (+HD)
  • Sâmbăta 03.09.2022, 13:00 – 14:00, Antrenamente Libere III
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3 (+HD)
  • Sâmbăta 03.09.2022, 16:00 – 17:00, Calificări
    F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 2 (Decalat +1 Ora)
  • Duminica 04.09.2022, 16:00 – 18:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Digi 4K, Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 1

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version