Enea Bastianini nu și-a atins obiectivele în echipa de uzină Ducati: Sezonul 2022 MotoGP cu echipa Gresini rămâne punctul forte al perioadei sale la Ducati
La finalul sezonului de la Barcelona, colaborarea lui Enea Bastianini cu Ducati s-a încheiat după patru ani împreună. Marți, după ultimul Mare Premiu, italianul s-a așezat deja pe KTM RC16 al echipei Tech 3 și a acumulat prima experiență cu noua sa motocicletă de lucru.
Dar care este cea mai bună amintire a sa din perioada petrecută la Ducati? „Cu siguranță nu sezonul 2023”, glumește italianul fără ezitare. O reacție de înțeles, deoarece sezonul MotoGP 2023 a început cu un accident în deschiderea sezonului la Portimao, în urma căruia Bastianini a suferit o accidentare gravă și a ratat câteva curse ca urmare.
În afară de victoria de la Sepang, primul sezon cu echipa de lucru Ducati a avut puține amintiri plăcute. Dar nici începutul carierei sale în MotoGP nu a decurs așa cum se aștepta Bastianini.
În sezonul 2021, a fost promovat în MotoGP în calitate de campion mondial Moto2 în exercițiu, dar, spre deosebire de ceilalți doi debutanți, Luca Marini și Jorge Martin, nu a primit cel mai recent echipament și a trebuit să se descurce cu Ducati-ul de anul trecut de la Avintia.
„La începutul sezonului 2021 cu Avintia, am găsit o motocicletă foarte greu de pilotat, dar am urcat de două ori pe podium la Misano”, își amintește Bastianini despre sezonul său de debutant, pe care l-a încheiat pe locul unsprezece în Campionatul Mondial.
Gresini a fost pasul lui Enea Bastianini către echipa de uzină Ducati
Trecerea lui Bastianini la Gresini a fost ultima picătură. Bastianini și-a asigurat victoria la deschiderea sezonului 2022 în Kater, deși încă nu a primit decât materialul de anul trecut. Cu toate acestea, datorită problemelor inițiale cu GP22, pilotarea unui Desmosedici din 2021 nu a fost un dezavantaj major în 2022. Dimpotrivă: la începutul sezonului, Ducati-ul din anul precedent a avut adesea un avantaj.
„Acela a fost probabil cel mai bun sezon al meu”, spune Bastianini, uitându-se în urmă la sezonul 2022, în care a câștigat patru curse și a terminat pe locul trei în Campionatul Mondial. Aceste succese i-au deschis calea către echipa de lucru Ducati. El a reușit să îi convingă pe managerii Ducati că el este pilotul potrivit și nu Jorge Martin.
Start eșuat și ratare a progresului ca pilot de uzină
Cu toate acestea, accidentarea din deschiderea sezonului 2023 l-a făcut pe Bastianini să dea înapoi, în timp ce Martin a înflorit și a devenit un pretendent la campionatul mondial cu Pramac. Din cauza accidentării și a problemelor de adaptare la GP23, Bastianini a terminat doar P15 în Campionatul Mondial și, prin urmare, a fost sub presiune în ceea ce privește locul său în echipa de uzină.
Comparativ cu 2023, sezonul 2024 a mers mult mai bine, dar nu a fost suficient pentru a convinge Ducati să continue să se bazeze pe el. În vară, a fost confirmat faptul că Bastianini își va pierde locul în favoarea lui Marc Marquez. Tânărul de 26 de ani a decis apoi să treacă la KTM.
Bastianini a fost mulțumit în mod rezonabil de ultimul său sezon Ducati, dar este, de asemenea, conștient de faptul că nu a fost capabil să obțină maximum din el. „2024 a fost probabil cel mai consistent sezon al meu. Am rulat adesea în plutonul fruntaș și am luptat pentru poziții bune”, a declarat italianul privind în urmă.
„Dar ceva lipsea, puterea nu era suficient de mare. Trebuie să lucrez la asta pentru viitor. În afară de asta, am fost mulțumit de sezon”, a rezumat pilotul clasat pe locul patru în Campionatul Mondial MotoGP sezonul trecut.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.