Home Moto MotoGP Bagnaia domină într-o epopee la Aragon împotriva lui Marc Marquez

Bagnaia domină într-o epopee la Aragon împotriva lui Marc Marquez

Vizualizări: 14644

După un trio de locul doi în 2021, Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) este în cele din urmă un câștigător al MotoGP după ce a ieșit victorios dintr-o încântătoare luptă al Gran Premio TISSOT de Aragon cu Marc Marquez (Repsol Honda Team).

Duo-ul s-a aflat într-o ligă proprie duminică după-amiază, în timp ce lupta de 25 de puncte a ajuns la final. Campionul mondial în exercițiu Joan Mir (Echipa Suzuki Ecstar) revendică locul final pe podium în P3.

În timp ce luminile s-au stins pentru evenimentul principal din Aragon, polesitterul Bagnaia a scăpat bine și a ținut P1 în primul viraj, Jack Miller (Ducati Lenovo Team) mergând puțin în interior. Acest lucru i-a permis lui Marc Marquez să cucerească P2 de pe locul patru în grilă, Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) a ajuns la P4 cu Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) pe locul 5.

Bagnaia

Alex Marquez (LCR Honda Castrol) a coborât la virajul 5 în turul de deschidere, finalizatorul podiumului 2020 s-a îndepărtat cu atenție, în timp ce restul piloților au terminat turul 1.

În primele etape, Quartararo se lupta. Mir și Jorge Martin (Pramac Racing) l-au întrecut pe francez în timp ce Quartararo a intrat în ghearele locului opt – Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing). În față, Bagnaia și Marc Marquez au deschis un avantaj de 0,5 s față de Miller la începutul turului 4.

Fiecare pilot a ales anvelopa spate Michelin moale, iar gestionarea anvelopelor era esențială. Nimeni din etapele inițiale nu își arăta cărțile, cu 2,2s care acoperă primii șase. Quartararo a fost al șaptelea și a avut startul rapid Iker Lecuona (Tech3 KTM Factory Racing) urcându-l peste tot, iar la sfârșitul turului 6, Lecuona a trecut. Câteva ture mai târziu, un alt KTM era în față – Binder îl urma pe Lecuona, Quartararo cobora la P9.

Cu opt ture terminate, Bagnaia și Marc Marquez erau acum la 1,2 secunde distanță de Miller. Avantajul a fost în curând de până la 1,9 s, cu 13 ture de parcurs, deoarece Miller a luat apoi traseul parcării în jurul virajului 16. Australianul a tras larg, ceea ce le-a permis lui Aleix Espargaro și Mir să treacă. Decalajul față de Pecco și Marquez era acum de 3,3 secunde, primii doi arătând un ritm superior pe măsură ce cursa se apropia la jumătatea distanței.

Bagnaia și Marquez schimbau recordul turului la 1:48s, restul zăbovind în 1:49s și mai jos. Duo-ul avea un avans de 4,3s asupra lui Mir și Aleix Espargaro, cu nouă ture până la final, dar acesta era acum teritoriul cursei în care durata de viață a anvelopelor era crucială. Cine și-a păstrat cel mai bine anvelopa moale din spate? Mai sunt șase tururi, nici o schimbare. Totuși, ambii piloți au fost în 1:48.

Cu patru ture rămase, Marquez a fost mai aproape.. Apoi, cu trei tururi până la final, prima mișcare a fost făcută de Marquez. Steaua HRC a intrat în virajul 5, dar era puțin fierbinte și ușor larg. Pecco a revenit la conducere. Marquez și-a ridicat apoi RC213V-ul în interior la virajul 15, dar din nou, Pecco a obținut conducerea și a ținut P1.

Au rămas două tururi în Aragon. A fost o copiere și lipire exactă la virajul 5, Marquez a lansat din nou târziu, dar nu a existat nici o cale de trecere. Exact același lucru s-a întâmplat în același tur la virajul 15, dar din nou, Bagnaia a sculptat înapoi. Apoi a venit timpul pentru un tur final epic. De această dată, Marquez și-a încercat norocul în primul viraj, dar nu s-a lipit. Virajul 5 apoi și-a ridicat capul și pentru a treia tură consecutivă, Marquez a fost în interior, înainte ca Bagnaia să se lupte.

Marquez a obținut o cursă excelentă și a fost în interiorul din partea stângă a coborârii. Luptându-se să-l prindă de vârf, Marquez era larg și pe gazonul verde, ceea ce îi permitea lui Pecco să țină P1. Cu Marquez la fel de larg ca el, lupta a fost câștigată de Bagnaia. Vedeta Ducati nu a făcut nicio greșeală și a trecut linia de întâmpinare pentru a finaliza un weekend perfect: pole position pentru prima victorie din MotoGP, al optulea câștigător al anului 2021.

0.6s i-au împărțit pe primii doi în final, Marquez a aruncat totul în dulapul său pentru a încerca să câștige pentru a șaptea oară în Aragon, dar numărul 93 a fost mulțumit de P2. Mir se întoarce pe podium pentru prima dată de la GP-ul din Stiria.

Aleix Espargaro nu a putut rezista la domnia lui Mir în ultimele etape, dar un P4 este o altă călătorie excelentă a spaniolului. Miller nu și-a putut reveni din greșeala sa și a terminat un al cincilea singuratic, întrucât campionul mondială în exercițiu Moto2, Enea Bastianini (Avintia Esponsorama), revendică al șaselea pentru cel mai bun rezultat de clasă premieră. Impresionantul debutant l-a învins pe Binder cu 0,3 secunde, iar cu 2,5 secunde în spatele sud-africanului a fost Quartararo. O zi dificilă la birou pentru liderul Campionatului Mondial, al doilea cel mai rău rezultat al său din sezon, dar conducerea sa este încă de 53 de puncte sănătoase, cu cinci curse rămase.

Martin a luat P9 la mai puțin de o zecime în spatele lui Quartararo, Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) ocupând locul 10 în același pachet. Lecuona a făcut o greșeală cu o mână de ture care l-au văzut pe spaniol alunecând din top 10, totuși a fost o plimbare minunată de la tânărul de 21 de ani, deoarece Alex Rins (Echipa Suzuki Ecstar) a luat P12 din P20 pe grilă.

Pol Espargaro (Repsol Honda Team) a avut o zi liniștită și a terminat P13 înaintea lui Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) și locul 15 Danilo Petrucci (Tech3 KTM Factory Racing). Cal Crutchlow (Monster Energy Yamaha MotoGP) și Johann Zarco (Pramac Racing) au fost P16 și respectiv P17, Maverick Viñales luând P18 la debutul său Aprilia Racing Team Gresini. Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) și Luca Marini (SKY VR46 Avintia) au fost ultimii clasați, Jake Dixon (Petronas Yamaha SRT) ieșind din cursă în turul 2.

Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de MotoGP găsiţi AICI!

Sursa: MotoGP
Photocredit: MotoGP
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version