Aston Martin a numit primii piloți de uzină care vor pilota cele două Valkyrie AMR-LMH în Campionatul Mondial de Anduranță 2025 – premiera cursei nu este încă la Daytona
Aston Martin Racing a anunțat primii doi piloți pentru sezonul 2025 al Campionatului Mondial de Anduranță (WEC) și a confirmat că Valkyrie AMR-LMH va lipsi de la 24 de ore de la Daytona din ianuarie, deschiderea sezonului IMSA SportsCar Championship.
Cu toate acestea, nu este o surpriză faptul că Harry Tincknell și Alex Riberas vor fi la volanul celor două hypercar-uri Aston Martin. Tincknell, care are deja în palmares două victorii la clasa 24 de la Le Mans, a făcut parte anterior din echipa de piloți Multimatic și a jucat un rol-cheie în dezvoltarea Valkyrie AMR-LMH.
Pe de altă parte, pilotul de uzină Riberas este o veche cunoștință a echipei Heart of Racing, care va concura oficial în viitor sub numele „Aston Martin THOR Team”. Spaniolul a pilotat anterior în categoria GT și a sărbătorit o victorie de clasă în clasamentul LMGT3 la cursa WEC din Austin.
Aston Martin cu numere de start tipice
La testul oficial IMSA de la Daytona, Riberas făcea deja parte din linia de piloți, alături de Ross Gunn și Roman De Angelis. Este probabil ca ceilalți doi piloți să concureze și în WEC sau în campionatul american IMSA SportsCar, dar acest lucru nu a fost încă confirmat oficial.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Anunțul, care a fost făcut joi pe social media, numește doar doi piloți pentru WEC 2025: în timp ce Tincknell va sta în cabina Aston Martinului #007, coechipierul Riberas va fi la volanul mașinii surori #009 – bazată pe works DBR9 care a câștigat clasa GT1 la Le Mans în 2007 și 2008.
Tincknell, care a obținut a doua sa victorie la Le Mans în clasa GTE Pro cu un Aston Martin Vantage GTE în 2020, a descris oportunitatea de a concura ca pilot de uzină în Valkyrie ca fiind o „onoare absolută” și „un moment de a te încrede”.
Debut în cursă la deschiderea WEC în Qatar
„Cred că mașina va fi favorita absolută a fanilor cu aspectul său uimitor și sunetul incredibil al motorului V12”, spune britanicul în vârstă de 33 de ani. „A fost interesant să fiu implicat în testele inițiale de dezvoltare și ADN-ul mașinii se simte puternic.”
Riberas, care a concurat pentru prima dată pentru Heart of Racing în IMSA în 2014, a declarat că a fost „o mare onoare să fiu ales ca pilot pentru un proiect atât de interesant. Am făcut parte din echipă în ultimii zece ani, iar oportunitatea de a-mi continua călătoria cu ei la vârful cursei de anduranță este pur și simplu un vis devenit realitate”.
Cu toate acestea, înainte ca Aston Martin Valkyrie AMR-LMH să debuteze în curse va trece mai mult timp decât era planificat inițial, deoarece noul hypercar, care va concura atât în Campionatul Mondial de Anduranță, cât și în Campionatul IMSA SportsCar în 2025, nu va fi încă pe grila de start la 24 de ore de la Daytona.
Prin urmare, debutul în cursă va avea loc abia la deschiderea WEC din Qatar, pe 28 februarie 2025. Valkyrie AMR-LMH își va face în cele din urmă debutul în IMSA în martie 2025, când este programată cursa de 12 ore de la Sebring.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.