Home F1 Alpine: renunță la motoarele Renault, devine echipă client în Formula 1 din...

Alpine: renunță la motoarele Renault, devine echipă client în Formula 1 din 2026?

Vizualizări: 3947

În contextul zvonurilor privind renunțarea la motorul Renault, Alpine se pare că este în discuții pentru furnizarea unui motor de la concurență.

Va pierde clasa Premier o echipă de uzină? Alpine se gândește să renunțe la motorul de uzină Renault în Formula 1 începând cu 2026 și a început în schimb discuții cu producătorii rivali despre posibilitatea unui contract de client.

Ca parte a unei evaluări a proiectului Formula 1, determinată de începutul dificil al sezonului actual, conducerea Renault și Alpine nu lasă nimic deoparte pentru a vedea de ce este nevoie pentru a schimba lucrurile în bine și nu exclude nimic.

Renault

În condițiile în care actuala unitate de propulsie Renault oferă mai puțină putere decât concurența și nu există nicio certitudine că următoarea generație de motoare turbo-hibride se va descurca mai bine, se pune întrebarea dacă merită cu adevărat investiția uriașă necesară pentru a produce un motor intern.

Prin urmare, se crede că Renault analizează posibilitatea de a renunța la lucrul la unitatea de propulsie 2026 și de a face din Alpine o echipă client.

Sursele spun că șeful echipei Alpine, Bruno Famin, a reflectat asupra situației în ultimele săptămâni și a purtat discuții cu producătorii rivali pentru a vedea ce opțiuni alternative ar putea fi disponibile.

Ce este în favoarea și defavoarea Red Bull

 

Soluția cea mai logică pentru a evita un potențial conflict între producători pentru Renault ar fi să se aprovizioneze cu motoare pentru clienți de la Red Bull, deoarece compania va avea propriile grupuri motopropulsoare de la începutul noii ere de reglementare din 2026.

Cu toate acestea, în ciuda discuțiilor cu echipa, se crede că șansele unui contract cu Red Bull sunt destul de reduse – din cauza complicațiilor logistice cu care s-ar confrunta echipa de curse pentru a furniza o a treia echipă alături de propria echipă și de echipa soră Racing Bulls pentru 2026.

Când șeful echipei Red Bull, Christian Horner, a vorbit despre posibilitatea unui contract cu un client anul trecut, a rămas prudent: “Cred că trebuie să ne stabilim mai întâi. Nu vrem să ne forțăm prea tare”.

“Cred că vom furniza două echipe până în 2026, ceea ce probabil că nu este ideal în primul an, dar ne oferă capacitatea și capabilitatea pentru dezvoltări ulterioare. Cred că trebuie să ne stabilim cu fermitate mai întâi și apoi avem posibilitatea de a prelua mai multe de acolo.”

Dacă Red Bull nu primește această șansă, cea mai probabilă altă opțiune ar fi Mercedes. Datorită trecerii lui Aston Martin la Honda, acesta are un contract de furnizare disponibil.

Contractele sale cu clienții Aston Martin și McLaren au arătat deja că producătorul auto german nu se sfiește să furnizeze motoare altor mărci, deoarece nu vede dezavantaje comerciale majore în acest sens.

În cazul în care Alpine decide să meargă pe calea motoarelor clienților și nu reușește să ajungă la un acord cu un alt producător, regulamentul Formulei 1 prevede că unul dintre furnizorii actuali de motoare trebuie să aprovizioneze compania, astfel încât aceasta să nu rămână fără un motor.

Acest lucru ar duce probabil la solicitarea unui motor de la Honda, deoarece este singurul producător care nu are planuri pentru o a doua echipă client în 2026.

Directorul general al Renault exclude vânzarea (deocamdată)

Chiar dacă situația motoarelor de la Alpine pare încă neclară în acest moment, directorul general al Renault, Luca de Meo, a precizat recent că rămâne dedicat viitorului Alpine în Formula 1, în ciuda interesului manifestat de potențiali cumpărători.

Vorbind pentru Autocar, el a declarat: “Nu este stilul meu. Nu vom vinde nici măcar o parte din companie. Nu avem nevoie de bani. Am avut oameni care au făcut oferte și apoi au vorbit despre asta în presă. Dar noi nu suntem interesați. Ar fi o prostie și nu o voi face”.

Cu toate acestea, în cadrul interviului, CEO-ul a subliniat că Renault nu a reușit niciodată să stăpânească cu adevărat regulile pentru motoarele turbo-hibride – ceea ce a costat performanța companiei de-a lungul actualului ciclu de control.

“Când am început era hibridă (2014), motorul nostru nu funcționa”, a spus el. “Am fost campioni mondiali cu Red Bull, dar lucrurile au mers prost cu hibridul”.

“Chiar și motorul pe care l-am dezvoltat în 2021 avea un dezavantaj de 0,2 până la 0,5 secunde în fiecare tur. Iar anul acesta am dat-o în bară cu mașina. Dacă punem totul cap la cap, suntem la o distanță de până la 1,5 secunde de unde ar trebui să fim”, calculează de Meo diferența.

Devenind o echipă client, Alpine nu numai că ar putea obține unități de propulsie mai ieftine și potențial mai competitive, dar ar fi și mai ușor de vândut, deoarece divizia de motoare a Viry-Chatillon nu ar mai face parte din efortul Formulei 1.

Viry, sediul central al Renault Sport Racing de lângă Paris, a dezvoltat și produs motoarele de Formula 1 ale producătorului francez încă din anii 1970.

Și, deși renunțarea la cursele de Grand Prix ar însemna o schimbare dramatică a atenției, există încă numeroase alte activități de motorsport în care compania ar putea fi implicată.

Printre acestea se numără ajutorul pentru dezvoltarea unității de propulsie pentru hypercarul WEC, care în prezent funcționează cu un motor Mecachrome Formula 2 modificat și un sistem hibrid special. Alpine a refuzat să comenteze atunci când a fost întrebată.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version