Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Action Express Racing Cadillac câștigă cursa de 12 ore de la Sebring...

Action Express Racing Cadillac câștigă cursa de 12 ore de la Sebring după un carambol haotic, în finalul cursei, cu mașini GTP.

Vizualizări: 27141

Action Express Racing a câștigat Cursa de 12 ore de la Sebring 2023 pentru Cadillac, după ce un accident din finalul cursei, în care au fost implicate mai multe mașini, i-a eliminat din luptă pe toți cei trei lideri din noua clasă GTP în ultimele minute.

În afară de o penalizare pentru depășirea vitezei în pitlane, mașina echipei Wayne Taylor Racing, Acura nr. 10 a lui Ricky Taylor, Filipe Albuquerque și Louis Deletraz a avut o cursă aparent confortabilă, până când o serie de restarturi i-a implicat într-o luptă cu mașina echipei Porsche Penske Motorsport nr. 6 a lui Mathieu Jaminet, Nick Tandy și Dane Cameron.

Albuquerque și Jaminet se luptau pentru victorie în întuneric când au dat peste trafic, cauzat de mașinile GTD mai lente. A avut loc un contact, iar concurenții s-au scos reciproc – cu al doilea Porsche Penske al lui Felipe Nasr care s-a îngrămădit în mulțime și a lovit primele trei monoposturi. Acest lucru a lăsat ușa deschisă pentru Cadillac-ul echipei Action Express Racing nr. 31 al lui Pipo Derani, Alexander Sims și Jack Aitken să fure victoria, Derani obținând a patra sa victorie generală la Sebring.

Cadillac

Clasă GTP:
Într-o cursă cu sorți de izbândă fluctuanți s-a încins un duel între Cadillac-urile de la Action Express Racing și Chip Ganassi Racing, și Acura de la WTR cu Andretti Autosport pentru o mare parte a evenimentului – toate acestea au avut parte de o anumită formă de dramatism. Mașina AXR #31 a trebuit să revină după o coliziune cu o mașină LMP3 și care a necesitat mai multe opriri la boxe pentru a repara secțiunea nasului și oglinda laterală stângă. Mașina #01 a CGR a suferit două derapaje, ceea ce a dat avantajul mașinii WTR Acura.

Taylor a primit o penalizare drive-through pentru depășirea vitezei în pitlane cu puțin peste patru ore înainte de final, ceea ce a însemnat că toate cele mai rapide trei mașini au fost trimise la coada plutonului la un moment dat. Cu trei ore înainte de final, Sebastien Bourdais a intrat la boxe de pe prima poziție cu Cadillac-ul său CGR în flăcări. Un alt fruntaș, Acura Meyer Shank Racing, câștigătoare a Rolex 24 Hours, a fost în luptă în ultimele două ore, până când o roată stânga-spate s-a despărțit de Tom Blomqvist, care se afla la bord.

Cu 75 de minute înainte de final, cel mai mare adversar al WTR a devenit brusc perechea Porsche 963 a lui Nasr și Jaminet, acesta din urmă depășind Caddy-ul AXR al lui Aitken, care a suferit o problemă de realimentare, imediat după un restart pentru locul trei.

Porsche-ul #7 a avut cea mai curată cursă dintre toate mașinile GTP până când a fost lovit de o penalizare, pe motiv că echipa a lucrat la mașină în afara boxei, când mașina #6 a fost reparată după ce a lovit un automobil GTD, fiind spulberată de o mașină LMP3 și de o altă problemă bizară la începutul cursei care a făcut ca aburul să umple habitaclul.

La un restart cu mai puțin de o oră înainte de final, Jaminet l-a depășit pe Nasr pentru locul doi și apoi l-a atacat pe Albuquerque pentru a prelua conducerea. Jaminet l-a depășit cu o manevră nebunească în urma căreia a avut loc un contact, doar pentru ca Albuquerque să se năpustească și să îl scoată de pe pistă câteva viraje mai târziu pentru a recâștiga primul loc.

Aitken a rămas afară pentru a prelua conducerea cu 32 de minute înainte de final, în fața lui Jaminet – care l-a devansat pe Albuquerque la ieșirea de la boxe. Jaminet și-a repetat mișcarea de mai devreme, de data aceasta pentru a prelua conducerea de la Aitken, în timp ce Albuquerque l-a depășit în lateral pe Aitken. Albuquerque, Nasr și Aitken au rulat în tandem până la virajul 1, iar Albuquerque a forțat intrarea pe locul doi.

Jaminet a sărit în față cu 1,2 secunde, dar când liderii au ajuns la un nod de trafic, Jaminet și Albuquerque, întârziați, s-au ciocnit, mașina WTR lovindu-se de bariera din interior și revenind pe pistă, scăpată de sub control, în virajul 3, lovindu-l pe Jaminet, care s-a ciocnit simultan cu o mașină GTD. Nasr a sosit apoi și s-a izbit de Albuquerque și Jaminet, zburând peste coechipierul său. Toți șoferii au scăpat nevătămați.

Aitken și-a croit drum prin haos, preluând conducerea în fața BMW-ului #25 al lui Nick Yelloly, Sheldon van der Linde și Connor de Phillippi – singura mașină GTP rămasă. Cursa a fost reluată cu patru minute înainte de final, iar Aitken a revenit în fața lui Yelloly.

Clasa LMP2:
Ben Keating (PR1 Mathiasen ORECA) a fost protagonist în primele etape, dar mașina sa #52 a căzut în urmă, în timp ce mașina #04 Crowdstrike by APR a trecut în frunte. După durerea de inimă cauzată de pierderea unei victorii la Rolex 24 în ultimii metri, lucrurile păreau sumbre pentru această mașină atunci când George Kurtz a provocat al doilea steag galben al cursei cu un derapaj, iar Ben Hanley a suferit o nouă sperietură atunci când a greșit în Sunset Bend câteva ore mai târziu.

Unul dintre principalii săi rivali, mașina nr. 8 a Tower Motorsports, formată din Scott McLaughlin, John Farano și Kyffin Simpson, a suferit o lovitură atunci când acesta din urmă a făcut o manevră la ieșirea din virajul 1. Simpson a reușit să o tragă înapoi la boxe, menținând-o în cursa pentru victorie.

Starul IndyCar McLaughlin și-a croit apoi drum în frunte la ultimul restart, devansându-l pe Jensen la doar 0,834s, în fața mașinii nr. 18 Era Motorsport a lui Christian Rasmussen, Ryan Dalziel și Dwight Merriman, a mașinii nr. 52 adusă de Paul-Loup Chatain, în timp ce mașina nr. 04 Crowdstrike a căzut pe locul cinci pentru încă o dezamăgire de final de cursă.

LMP3 Class:
Această clasă a început cu o explozie, deoarece Lance Willsey a făcut un patinaj cu Ligier-ul său LMP3 nr. 33 în virajul 1 și a fost evitat de 28 de mașini GTD în timp ce a rămas blocat în mijlocul pistei. Glenn van Barlo (#36 Andretti Autosport) a condus inițial, înainte ca JDC Miller Motorsport #85 al lui Dan Goldburg să preia conducerea.

Pe măsură ce cursa a avansat, mașina JR III Ligier nr. 30 a lui Dakota Dickerson, Ari Balough și Garett Grist a preluat comanda clasei, în fața mașinii Riley nr. 74 a lui Gar Robinson, Felipe Fraga și Josh Burdon. Dar mașina #30 a fost eliminată în mod agonizant de o roată care a zburat de pe mașina lui Pietro Fittipaldi cu doar 75 de minute înainte de final. Acest lucru a permis mașinii #74 să treacă liber spre victorie, și a câștigat cu un tur.

Clasele GTD / GTD Pro:
După haosul din virajul 1, unde plutonul a găsit mașina lui Willsey blocată în mijlocul circuitului, pe linia de curse, GTD Pro a început ca un duel între echipajul de piloți de fabrică #3 Corvette Racing C8.R al lui Antonio Garcia, Jordan Taylor și Tommy Milner, și #79 WeatherTech Racing Mercedes al lui Daniel Juncadella, Jules Gounon și Maro Engel. Însă, cu puțin mai puțin de patru ore înainte de final, Corvette a suferit o problemă la amortizorul spate stânga, care l-a scos din frunte și l-a adus cu un tur în urmă.

Acest lucru a deschis ușa pentru echipa Porsche Pfaff Motorsports, al cărei 911 a fost șicanat în calificări de novicele de la Sebring, Klaus Bachler. După o noapte albă și un accident la limită cu mașina LMP3 care aproape că și-a încheiat cursa la primul viraj, Bachler, Laurens Vanthoor și Patrick Pilet au trecut în forță prin pluton pentru a ajunge în fața Mercedes-ului. Lexus-ul Vasser Sullivan nr. 14 a fost mereu în luptă, iar datorită seriei de atenționări din final, Garcia a revenit brusc în cursă după ce și-a recuperat turul – până când a fost scos în accidentul haotic de la GTP din apropierea finalului.

Pilet s-a distanțat în ultimele etape, terminând în fața Lexus-ului lui Jack Hawksworth cu 2,7s și a lui Juncadella în Mercedes. Clasa non-Pro GTD a fost câștigată de BMW-ul nr. 1 de la Paul Miller Racing al lui Bryan Sellers, Madison Snow și Corey Lewis, care a fost urmărit acasă de versiunea #96 a lui Patrick Gallagher, Robby Foley și Michael Dinan.

IMSA Sebring 12 Hours – Rezultatele cursei (Top-10):

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version