Home F1 ABC-ul F1 – literele E și F.

ABC-ul F1 – literele E și F.

Vizualizări: 56002

În continuarea seriei ABC-ul F1, vom vorbi în acest articol despre cei mai întâlniți termeni din Formula 1 care încep cu literele E și F.

ENGINE:

  • Sau cum este el denumit în termeni tehnici, ICE (Internal Combustion Engine – Motorul cu Combustie Internă). Mai multe detalii despre ICE, accesând acest link.

ERS:

  • ERS (Energy Recovery System – Sistemul de Recuperare a Energiei) cuprinde două unități motor-generator (MGU-K și MGU-H) care convertesc atât energia mecanică, cât și cea termică în energie electrică și invers. ERS-ul este o componentă majoră a sistemului hybrid. Mai multe detalii despre acest sistem găsiți la acest link.

ABC-ul F1

ES: 

  • ES-ul ( Energy Store) este bateria care înmagazinează și eliberează energia culeasă de sistemul ERS. Practic, este o unitate de stocare a energiei care completează sistemul hybrid.

END PLATE (aripa față):

  • Secțiunea de capăt a aripii față a unui monopost, care ajută la reducerea rezistenței la înaintare și la direcționarea fluxului de aer peste roțile față ale monopostului.

ECU:

  • ECU (Electronic Control Unit) este unitatea de control electronic care controlează sistemul electronic al motorului și al cutiei de viteze a unui monopost. Toate echipele angrenate în F1 trebuie să utilizeze un sistem standard reglementat de FIA!

ENGINE MAPPING:

  • Maparea Motorului: utilizarea unității de control electronic (ECU) pentru a regla cuplul, puterea, sincronizarea aprinderii și alte caracteristici de funcționare a motorului pentru a maximiza performanța.

FIA:

FUEL:

  • Combustibilul necesar motorului cu combustie internă.

FUEL FLOW METER: 

  • Acest sistem controlează fluxul de combustibil. Practic, motorul primește combustibil suficient doar pentru a atinge un maxim de 15.000rpm.

FORMATION LAP:

  • Turul care precede imediat startul cursei. În timpul turului de formare relativ lent, grila este eliberată de mecanici și de alți membri ai echipei, pentru ca mașinile să se alinieze din nou și să înceapă cursa. Este cunoscut și sub numele de tur de încălzire.

FLAT SPOT:

  • Termen folosit pentru a descrie zona unei anvelope care se uzează puternic într-un singur loc după un moment de frânare extremă, care implică blocarea roților.

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24.ro / Cosmin Blejan
Photocredit: Formula 1 World Championship
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version