ELMS-LMP: Dragonspeed câștigă 4 Hour of Le Castellet

# 21 Dragonspeed Oreca 07-Gibson a obținut prima victorie a Seriei Europene Le Mans din 2019 la Le Castellet cu Ben Hanley trecând linia de sosire înaintea celui mai apropiat rival, IDEC Sport Oreca de la Paul Loup Chatin. A fost prima victorie pentru # 21 Dragonspeed, Henrik Hedman și Ben Hanley, de la Spa-ul din 2016

Victoria LMP3 a fost obținută de nr. 17 Ultimate Norma al lui Mathieu Lahaye, un câștig ELMS de debut pentru echipa franceză formată din Jean-Baptiste Lahaye și François Heriau. Ultimate Norma a terminat în fața numărului 11 Eurointernational Ligier al lui Mikkel Jensen și Jens Petersen.

Patru ore de acțiune Neîntreruptă

4 Hours of Le Castellet a început cu soarele pe cer și terenul mare de 41 de mașini gata să dea mulțimii mari o după-amiază minunată, cu acțiune din plin.#27 IDEC Sport Oreca a trebuit să pornească de la pitlane după lipsa calificării cu o problemă ce implica cutia de viteze și s-au alăturat la pitlane lângă #34 Inter Europol Competition Ligier, care a încetinit în turul de formare.

Roman Rusinov deținea conducerea cu # 26 G-Drive Racing Aurus în primul colț, cu # 28 IDEC Sport Oreca de la Paul Lafargue și # 21 Dragonspeed Oreca de James Allen care coboară în aripa din spate a mașinii. Pilotul rus a condus primele nouă tururi ale cursei, înainte ca Allen să meargă în jurul G-Drive Aurus în afara penultimului colț pentru a prelua conducerea după ce a trecut de Lafargue în colțul Signes cu trei tururi mai devreme.

#11 Eurointernational Ligier al lui Mikkel Jensen a ajuns de pe locul 5 la conducerea LMP3 până la sfârșitul rundei de deschidere, în fața lui #19 M Racing Norma a lui Lucas Legeret și a #17 Ultimate Norma a lui Jean-Baptiste Lahaye. Lahaye a pierdut două locuri în turul doi, în timp ce David Droux a intrat în spatele celor două mașini de conducere cu # 9 Realteam Racing Norma.

În turul cinci, primele cinci mașini LMP3 erau la o diferență de mai puțin de patru secunde înainte ca Jensen să reușească să obțină un mic avantaj față de mașinile din spatele său.

Înapoi în față, # 21 Dragonspeed Oreca a continuat să conducă, iar în turul 15, Allen avea aproape 20 de secunde avantaj. # 25 Algarve Pro Racing Oreca , Andrea Pizzitola, care a început cursa pe locul 12, s-a clasat pe locul al doilea, cu un decalaj de două secunde față de IDEC Sport Oreca # 28 al lui Paul Lafargue. Rusinov a coborât pe locul 5, în spatele lui # 30 Duqueine Engineering Oreca al lui Pierre Ragues, șoferul francez, care se ocupa de teren. Ragues l-a întrecut pe Lafargue și apoi de Pizzitola, iar până în turul 19, el a fost al doilea, dar cu 24 de secunde în urma lui Dragonspeed Oreca-Gibson al lui Allen.

Dupa primele opriri, Henrik Hedman a preluat Dragonspeed-ul nr.21, dar dupa pitstops, diferenta s-a diminuat la trei secunde, cu Pierre Ragues, care stătea în nr.30 Duqueine Engineering Oreca. Roman Rusinov, care i-a înmânat #26 G-Drive Racing Aurus lui Job Van Uitert, a declarat că a pierdut aderența în anvelopele din față în timpul șederii sale, echipa schimbând anvelopa stângă din față la pitstop.

Pierre Ragues a început să conducă cu o diferență de 20 de secunde față de Paul Lafargue în # 28 IDEC Sport, cu Hedman revenind pe locul 6. Suedezul i-a înmânat mașina înapoi lui James Allen la următorul pitstop, după ce s-a scrurs timpul minim obligatoriu de conducere.

Mikkel Jensen a continuat să conducă categoria LMP3 după prima oprire cu David Droux pe locul 2, iar #10 Oregon Team Norma a revenit pe locul 3 cu Damiano Fioravanti. Droux și Fioravanti s-au luptat pentru mai multe tururi, schimbând locurile de câteva ori, dar în cele din urmă lăsându-l pe Jensen să obțină un decalaj de zece secunde în partea din față a terenului LMP3.

Prestația lui Fioravanti a suferit o lovitură când Graff Oreca a trecut pe langă Norma pentru a intra în pitlane, făcându-l pe italian să se rotească și să-și piardă timpul. Graff Oreca a primit o penalizare pentru traversarea liniei albe ca urmare a incidentului. Echipa Graff a suferit o lovitură suplimentară atunci când caroseria din spate trebuia înlocuită atunci când lămpile din spate nu funcționau, dând echipei franceze o dispută pentru podium.

Cu puțin peste o oră rămasă din cursă, războiul pentru victoria LMP2 a fost la fel de fierbinte cu Nicolas Jamin în # 30 Duqueine Engineering Oreca care a condus cursa, dar cu Ben Hanley în spate cu # 21 Dragonspeed. Jamin a trebuit să se oprească pentru combustibil, punându-l pe Dragonspeed Oreca lui Hanley în prim-plan, cu un decalaj de 47 de secunde față de #28 IDEC Sport Oreca al lui Paul Loup Chatin, cu Norman Nato în # 26 G-Drive Aurus și Richard Bradley în # 30 Duqueine Engineering Oreca chiar în spatele său.

Hanley a reușit să dețină poziția de lider până la final, în timp ce Bradley a trecut de Nato în ultimele 20 de minute pentru a ocupa poziția finală a podiumului, în spatele lui Paul Loup Chatin, care a terminat secunde cu 16 secunde în urma Dragonspeed-ului Oreca al lui Hanley.

#11 Eurointernational Ligier, cu campionul Michelin Le Mans Cup, Jens Petersen, a fost prins de Matthieu Lahaye cu # 17 Ultimate Norma-Nissan.Pilotul german nu a reușit să-și mențină avantajul față de francezul mai experimentat și Lahaye a preluat conducerea LMP3 pentru a-și lua, lui și echipele sale, victoria ELMS. Petersen a terminat chiar înaintea lui Nigel Moore cu #13 Inter Europol Competition Ligier.

Următoarea rundă a Seriei Europene Le Mans din 2019 va fi 4 Hours of Monza, duminică, 12 mai.

  • Source: European Le Mans Series
  • Photocredit: James Allen

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului.
Obtineti noua aplicatie GP24 si primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil.
100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.,

Pentru Android: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Google Playstore de pe dispozitiv.
Pentru iOS: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Apple Appstore de pe dispozitiv.